Alt kan være ferie

I går kom vi hjem etter en uke på hytta. Soling, bading, grilling og en hel innsjø for oss selv. Is hver dag, sol hver dag og alltid sent i seng.

Etter en sånn uke er det lett å tenke at alt vi gjør fremover med barna blir bare tamt. Men vi har fortsatt en uke med ferie igjen å fylle og to små apekatter fulle av eventyrlyst. Men samtidig, de blir slitne de også.

Men det trenger ikke være mye for å være ferie. Alt kan være ferie. I dag har jeg vært opptatt halve dagen i Oslo, men på ettermiddagen tok jeg med barna ut for å kjøpe deres livrett: Sushi. På vei dit fant vi ut at vi skulle kjøpe med en blomsterkvast til a mor, og vips hadde vi to oppdrag oppå hverandre.

Vi parkerte nede ved havna og labbet i vei for å kjøpe blomster. Så ringte det i klokkene som signaliserer at toget er på vei. Og det er jo bare helt himmel for lillesnupp som elsker tog og store maskiner. Så utrolig mange ganger toget har kjørt forbi oss langt langt unna, men nå sto vi endelig helt inntil togskinna og fikk orkesterplass i Full-HD.

Så var det bort for å kjøpe blomster, krysse broen, finne de riktige blomstene, bære dem tilbake, se et nytt tog passere, krysse trafikken for å hente sushi, leke med pyntegjenstandene i sushisjappa som absolutt ikke var til å leke med, krysse trafikken igjen og komme hjem til mamma med to overraskelser på lur. En hver. Du bærer blomstene, du bærer fisken.

Og vips hadde vi brent av nesten to timer på en spontanutflukt som egentlig ikke var noe som helst. Bare en tur for å hente sushi, plutselig en liten oppdagelsesreise.

Resten av dagen gikk med til trampolinehopp og sofakos, og barna hadde det som plommen. Ikke store greiene, men en perfekt feriedag okke som. For ferie er ikke en bare en strand på Ibiza, kan også være 16.39-toget til Skien 🙂


Rart, ble avslørt gitt 😉 (Skjermbilde fra Christinas Snapchat: @umulius82)
 

* Følg Toghjerte på Facebook *

6 kommentarer
    1. Se der ja, der fant jeg deg XD hehe, ja alt kan være en liten ferie :)selv skal jeg ta med barna mine til Kiel, etter det telte og grille med slik engangsgrill jeg vet det sikkert blir brann av… #kløne 🙁

    2. For ein jobb du gjer! Du frontar noko som for mange er eit sårt tema, ferie. Som barnehagelærar høyrer eg ofte at andre og eg sjølv spør “kvar skal du på ferie? Syden, eller kanskje helse på Kaptein Sabeltann?” Og tenkjer meg om etterpå, for kven er vi til å legge slike føringar for eit barn og deira foreldre? Og kva veit vell vi om kva som er ferie for andre? Fortsett ditt flotte arbeid med å fronte mangfaldet vi lever i, det er alt for lite synliggjort. Dei sosiale skilnadane er desverre for synlege, etter mitt perspektiv. Og tusen takk for alle dei positive synspunkta du frontar for oss som arbeidar i barnehage – vi som er stolte over jobben vår <3 er også fast lesar av konatil 🙂

    3. Hei.
      Vill bare nok en gang si at du har virkelig blitt så flink til å ta bilder. Opplever deg og bloggen mye mer personlig nå!! Fornøyelig å lese og super flotte bilder, nå føler jeg at vi er med i livet og en personlig blogg. Kona di har også blitt flinkere. All ros, spes, siden jeg kritiserte deg for det. Så blir jeg glad av dette 🙂

    4. Tusen takk for det! Og vet du, det er jo faktisk du som skal ha æren og deg alene, for kommentaren din traff meg rett i gørra og fikk meg til å innse at du har helt rett 😀
      Så takk til deg, Siw 🙂 🙂

    5. Tusen takk for det! Jeg tror også mange stresser over evne for å blidgjøre det sosiale presset om å “måtte” ha sett Sabeltann i løpet av ferien. Absolutt fint for de som reiser til spennende steder og alt, men jeg synes ikke man skal ha føle seg noe dårligere for å finne på ting hjemme heller, selv om det kanskje ikke er like kult å komme tilbake på skolen og fortelle at man har skrudd IKEA-skap i ferien, hehe. Så får man heller anstrenge seg ekstra for å gjøre ferien hjemme så bra som mulig 🙂

    6. Jeg må bare si at jeg syns det er så flott at du frontet denne saken, at man ikke må til syden, til dyreparken, badeland eller andre populære ting for å kalle det en ferie. Vi er så privilegerte her til lands, men mange sliter jo økonomisk og da ser jeg for meg at det er forbanna fint for dem å lese dette. Godt for alle tenker jeg. Mamma var alene da jeg var liten og de fineste ferieminnene mine er fra Killingen, hvor jeg var på sommerleir, samt en biltur til kiosken for å kjøpe is med mamma. De små tingene <3 Digger dere! God sommer!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg