Life hack: Lekeland på en solskinnsdag

I går gjorde vi noe som var like rart som det var smart.

For jeg hadde forberedt meg i dagevis. Hørt på hvalsang, pustet med magen og meditert. Jeg hadde spist en stor frokost og pakket med meg et brett paracet. Jeg var klar. Nu jävlar drar vi på lekeland.

Men da vi kom dit var det stille og forlatt som en ødemark. Eller som en sånn mørk bakgate der folk blir ranet på film. Ikke en kjeft. Lyden av gresshopper og fuglesang i det fjerne.

To-tre familier i full harmoni, et totalt fravær av trommehinnesprengende kaos. Som å spasere rett inn i et tidløst vakuum. Hva i all verden er det som skjer?

Og det var da det slo meg: Sola!

Det er jo en varm og deilig solskinnsdag, ikke pokker om iskalde nordmenn skal la en anledning til å brune kroppen gå fra seg! Jeg tenkte kanskje at godt vær ville senke besøkstallene en smule, men at litt sol skulle være effektivt hadde jeg aldri drømt om.

I starten var det litt rart. Som de dommedagsfilmene der hele menneskeheten har parkert tøflene og man er de eneste gjenlevende på kloden. Men fy søren så deilig! Folk er hyggelige de altså, men på lekeland pleier det å være så mange barn, rusa på så mye slush og godteri at det føles som et rave party på 90-tallet.

Men nå var det nesten bare oss. Ungene kunne skli, leke og herje akkurat som de ville. Sist vi var her, ble jeg sittende på sidelinjen og drikke kaffe og litt mollstemt tenke at mine dager som lekepappa i ballbingen var over. For mange folk til sånt og barna hadde nok av ting å drive med.

Nå var det liksom bare oss; et oppjaget trekløver på tur. Og plutselig var pappa kul igjen. I ballbingen og i sklia. Og selvfølgelig når noen måtte betale for slush og pølser 😉

Og selv om det var litt rart, så var det også helt fantastisk.

Så hvis du har lyst på en dag på lekeland uten å komme hjem med varige mén på øretrompeten; vurder å dra på en ukedag på en solskinnsdag. Ja vel, så kunne du heller vært på stranda, men du skal ikke kimse av å ha et helt lekeland for deg selv heller 😉

Hilsen mann som har gjenoppdaget gleden med ballrom x-)


 

* Følg Lekehjerte på Facebook *

11 kommentarer
    1. Det der har vi også gjort, det er så utrolig kjekt! Ingen store gutter som løper ned småjentene, og bare gøy i alle ender. Veldig kult bilde av lillesnupp i sklien!

    2. Kan også anbefale ellers i året å dra på dagtid på en hverdag. Nesten ikke folk der da heller, helt fantastisk! 🙂

    3. I den heftige en/ei/et-debatten har du nå brakt inn et nytt element: heter det virkelig en brett paracet???
      Nå er jeg av typen som sier et strikk, uavhengig av hvilken type(et gummistrikk, et hårstrikk, et strikketøy osv), så mitt språkøre får kanskje ikke gehør hos deg uansett.. Men det heter da vel vitterlig ET brett?

    4. Hahahaha!! Nei herregud, det er selvfølgelig bare en grusom skrivefeil. Jeg retter opp asap, legger meg flat og fordømmer egne handlinger 😀
      /highfive

    5. Jeg har ikke barn, så de gangene jeg har vært på lekeland har vært for å hjelpe til i barnebursdager, og det er jo gjerne et helt år mellom hver gang, så jeg glemmer jo hvor grusomt slitsomt det er!
      Samme tipset kan forresten brukes om svømmehall! Jeg bor i gåavstand fra en flunkende ny svømmehall, og tok for noen uker siden med meg min eldste niese (8 år) i svømmehallen en tur. Da vi hadde tatt på oss badetøyet og gått inn i svømmehallen sa niesa mi usikkert: “Eeh… Tante? Jeg tror ikke det er lov å bade her i dag!”

    6. Såpass ja. Men sikkert deilig å ha landet for seg selv! Her i huset “sparer” vi slike ting til de dagene været svikter (som det er MER enn nok av gjennom et år), og synes egentlig litt av sjarmen er mye folk.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg