Kjør med flyt i sommer

/ Annonse

I snart en måned har Christina og jeg duellert om hvem som er familiens beste sjåfør, men til slutt stakk Christina av med seieren. Jeg visste vel egentlig at jeg var sjanseløs, for jeg kjører som en kvisete 18-åring, mens hun kjører som en murrende katt på sofaen.

Men i prosessen har jeg lært utrolig mye om mitt eget kjøremønster og utviklet meg veldig som sjåfør. Nå kjører jeg med bedre flyt og er langt mer behagelig å sitte på med enn før.

Dette gjør meg både til en tryggere sjåfør, og gir meg bedre pris på Smart bilforsikring fra SpareBank 1, som faktisk belønner sjåfører som kjører med flyt. Og det er jo faktisk en seier i seg, selv om jeg selvfølgelig skulle likt å veive pokalen i fleisen på Christina og danset en flåsete seiersdans. Men den fikk Christina stå for istedet.. 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Da får jeg heller nøye meg med at jeg har blitt en bedre sjåfør som sparer penger i hver eneste sving. Men bedre pris på bilforsikring og bedre flyt er ikke de eneste fordelene, for med Smart bilforsikring betaler man kun for faktisk kjørelengde. Det er med andre ord slutt på å gjette om man kjører 8 000 eller 16 000 kilometer i året, for dette justeres automatisk underveis.

Smart bilforsikring fungerer ved at man enkelt monterer en smartplugg i bilen, som sender data til den oversiktlige appen Spinn. I appen kan man se kjørescoren underveis, men det følger selvfølgelig også med en bildagbok slik at man ikke trenger å ha appen oppe til enhver tid.

Ikke bare det, men gjennom Spinn-appen får du også tilgang til umiddelbar veihjelp, og det kan komme godt med om uhellet først er ute. Du gir da appen tillatelse til å finne din nøyaktige posisjon og sende veihjelp til deg så raskt som overhodet mulig. Det er altså appen som gis tilgang til å sende lokasjon via GPS fra mobilen, ikke smartpluggen. SpareBank 1 har nemlig tatt et aktivt valg om at smartpluggen ikke kan måle annet enn avstand kjørt og g-kreftene i bilen.

Se for øvrig denne morsomme reklamesnutten for å se hvordan Veihjelp-funksjonen virker i praksis:

Denne er også ganske morsom og viser hvordan det funker med en app som gir deg objektiv tilbakemelding på kjøringen din underveis, fremfor en subjektiv svigermor som gjerne sier litt for mye.. 😉

QEI8I68g5o4

Så ikke hør på svigermor, men gå for en bilforsikring som faktisk har peiling 😉

Ønsker du å vite mer? Klikk her og les mer om Smart bilforsikring fra SpareBank 1

2 kommentarer
    1. Kommer dere til å bruke den smartpluggen som vanlige kunder framover? Eller bruker dere den bare nå som dere får betalt av Sparebank1 for å promotere den?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg