Villkatt, fnatt og bokskatt

Dag 2 av sommerferien og i dag har vi fått gjort mye!

Dagen kunne forresten ikke fått en bedre start. For etter en litt kjip natt med mange våkeperioder, var jeg trøtt som en rumpepinne da barna våknet. Jeg lukket øynene og tenkte at det må være lov å håpe på et mirakel. Og det skjedde! For TO TIMER senere våknet jeg til lyden av glade barn som lekte nede og lukten av kaffe som fylte huset. Christina… ♥

Og med en sånn start på dagen, skal det mye til at ikke ting går på skinner. Etter et par runder med brettspillet Vildkatten, sæla vi på og dro til biblioteket. Jeg har faktisk ikke vært på Larvik bibliotek etter at vi flyttet hit, men i dag fikk jeg endelig gleden av å gå mellom gamle permer og lukte på støvete sider. Det har et slags magisk drag over seg. Som å gå rundt i gangene på Hogwarts (Harry Potter-referanse).

Men klart, har man med seg to lekelystne barn og møter en venninne med to barn til, er det ikke lenge man kan være på et bibliotek før det bobler over. Jeg innså at det var på tide, da jeg var på den andre siden av biblioteket og alt jeg hørte var lyden av min egen sønn. Så innen noen tilkalte vaktene, tok vi ansvar og kastet ut oss selv 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
A mor på skattejakt.
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Se hva vi fant! 🙂
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Masse nytt lesestoff!
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Og far fant seg en skikkelig perle (goodbye nattesøvn).
 

Så bar det ned til Larvik sentrum for å leke i det store klatrestativet, før vi besøkte mormor på jobben, spiste take-away med bestefar og suste hjem igjen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
A mor prepper favorittmaten til ungene 🙂
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Susiiiiiii!
 

Siste halvdel av dagen har vi tilbrakt her hjemme. For vi innså i går at det er jo ikke sånn at barna kjeder seg så lett, det er vi voksne som lett får fnatt hvis vi bare blir gående hjemme og stampe. Så klør vi oss i hodet og tenker at barna kjeder seg, mens de hopper i senger, bygger slott og har det helt ball.

Så i dag lot vi heller barna holde på med sitt, mens vi begynte å ta fatt på det som skal bli “The master bedroom”. Ikke lenger forlatt kontorplass / roterom / loppemarked, men et stort og nydelig soverom der mor og far kan slåss om dyneplass. Fint skal det bli! 🙂

Så var det å fråtse i nye bøker, til barna flatet ut med skoa på. En stor stjerne i taket for dag 2, og i morgen kjører vi på med samme suksessformel: En frisk kombinasjon av utflukter og hjemmemekk 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Lillesnupp blar en i Lillesøster-bok
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Mens plutten leser i en Nora-bok
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
..og pappa demonterer en gammel ribbeseng.

 

Og mobilen? Nei, den har jeg ikke tenkt på engang! Jeg hadde aldri trodd det skulle gå så fint å klare seg uten mobilen i ett døgn, men så langt har det vært null stress joggedress. Og nå som jeg har fått lånt meg en ny bok på biblioteket, burde også kvelden gå bra.

Så er det mulig jeg er litt nyfrelst altså, men jeg synes jeg kan kjenne stressnivået senke seg allerede. Med andre ord en stor fjær i hatten for å la mobiltrynet få seg en hviledag en gang i blant 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

/ God sommer! Sees i morgen 🙂

11 kommentarer
    1. Jeffery Deaver er fantastisk! Har enda ikke lest èn bok av ham som jeg ikke likte. I varierende grad selvfølgelig, men bra er de!!

    2. YES! Har bare lest én bok av ham for mange år siden, men den elsket jeg! Vanished Man. Fant den på en sånn bokbyttehylle på et lite hotell i Korfu og resten av ferien klarte jeg ikke å legge fra meg boka. Gleder meg veldig til denne, men gruer meg litt også, for den virker så jækla uggen, haha!

    3. Så hyggelig å høre! Ja biblioteket er utrolig undervurdert!! Både som møteplass, et sted for ro og selvfølgelig for den geniale “gratis”-ordningen med bøker, haha 🙂

    4. Åh, etter sist besøk føler jeg nesten litt motsatt, for jeg begynner å bli lei av bøker som bare fyller hyllene her hjemme. Er jo genialt å kunne levere dem tilbake etterpå 😀 Jeg leser i hvert fall aldri samme bok to ganger. Biblioteket, ass 😀

    5. Haha, skjønner den da 🙂 Men gleder meg til å utdanne meg som Biblotekar 😀 Det blir spennnede og bibloteker er så stilfulle, vakre, spennende…ikke så skumle som Harry Potter sine biblotek 😛 haha. men ja.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg