Jeg har bygget noe!

Halleluja og hurra meg rundt – endelig er gjerdet ferdig!

Og vet du hva? Jeg er dritstolt! For jeg er født uten et snev av håndverkerferdigheter og hadde vel egentlig slått meg til ro med at jeg aldri kom til å bygge noe som helst. Men nå har det altså skjedd!

Så kan man vel si at å bruke halvannen uke på å sette opp et vaklete hagegjerde av stolper og netting kanskje ikke er noen kjempebragd, men for meg er det faktisk det. For jeg er like handy som en blind grevling, men likevel har jeg klart å komme i mål med et gjerde jeg har tenkt ut helt på egen hånd.

Ikke har jeg fulgt noen arbeidstegning eller kjøpt et ferdig “gjerdekit” heller. Jeg har bare tenkt meg frem til en løsning og gått for det. Og ved Odins skjegg; det fungerte!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det er så vanvittig tilfredsstillende, for du aner ikke hvor mange ganger jeg har gått inn på Felleskjøpet, Jula, Jernia etc og tenkt “I dag skjer det. I dag skal jeg kjøpe gjerde”, bare for å stå ved hylla og bli slått av tanken: “Øy, hva gjør du her egentlig? Du aaaner jo ikke hva du driver med!”, og gått slukøret og tomhendt ut igjen.

Men nå har jeg altså bygget noe! Ja vel, så er det kanskje ikke spesielt vakkert, ei heller superstabilt, men det funker! Poenget er uansett ikke at det skal se pent ut, men at Teo skal kunne løpe fritt i hagen. Det kan han nå, fra mårra til kveld om han vil.

Dessuten har det blåst sterk vind i hele dag og gjerdet har ikke rikket seg en millimeter, og det er mer enn godt nok for meg til å slå meg på kassa og nedjustere tommelindeksen fra 10 til 8 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

/ Ikke lenger bare pappa, nå også mann

* Følg Handyhjerte på Facebook *

17 kommentarer
    1. Æ treng et sånt gjerde æ å! Hva har du brukt og ble det dyrt??På forhånd takk for svar.
      Mvh Berit
      Ps: du har vært kjempeflink 😊

    2. Så flott Peter. Godt jobbet. Det er utrolig hva en kan vri uttav seg når en bretter opp armene og bare går i det.
      Jeg smilte når jeg leste. Ble stolt jeg.
      Nå er du ett ordentlig mannebein. ” jafs, jafs”

    3. Unnskyld meg, men gjerde?! Det der er jo et forvokst kaninbur.. 🙂 Neida, spøk til side: tommel opp! Kult at du gjennomfører og gjør det selv! #mannemann 🙂

    4. Å nei nei nei, så enkelt er det nok ikke, du. Inngangsporten er riktignok en sånn kompostbinge, men selve gjerdet er nettinggjerde på rull, sirlig satt sammen med gjerdestolper, wire, strips og slegge 😀

    5. Nei nei, det er bare inngangsporten som er et kaninbur. Resten er skikkelig gjerde med påler og alt. Okei, kanskje litt kaninbur, men samma det vel. Holder kattene ute og hunden inne 😀

    6. Hallois Berit! Takk for det 🙂

      Til en hekk på ca. 70 meter/skritt, kjøpte jeg:
      – Tre ruller med gjerdenetting (0,7 meter høyt)
      – 20 gjerdestolper
      – 200 svarte strips (lange)
      – 2 kompostbinger
      – 1 liten slegge

      Kompostbingene brukte jeg som port på begge sider av hagen. Strips brukte jeg for å skjøte gjerdene sammen, skjøte kompostbingenesidene, samt skape et bånd av strips fra gjerdestolper til nærmeste thujastamme for å få litt spenn i stolpen 🙂

      Funker som juling og er nok blant de billigste løsningene du får til, men fortsatt ganske fint 🙂
      Totalpris på ca. 3000 kr.

      I tillegg: For å slippe å måtte pirke mellom gjerdet hver gang det vokser opp litt gress OG for utseendets skyld, rev vi også opp gress og ugress under der gjerdet skal stå + noen centimeter ut på plenen og fylte på med et lag toppbark. Det ble 15 sekker som kjøpt på tilbud hos Felleskjøpet endte på ca. 1000 kr.

      Så alt i alt rundt 4000 kr.

    7. Prøver ikke Teo å presse seg gjennom der? Jeg kjenner EN katt som ikke kommer seg gjennom eller gidder hoppe over det gjerdet, men ellers hindrer det nok ingen katter. ;o) Flink var du! :o)

    8. Næh, han har innsett at han er for tykk, haha! Joa, hindrer katter veldig effektivt mtp at Teo er veldig mye ute nå og han hater katter 😉
      Takk! Overraskende fornøyd selv faktik, hvis det er lov å si 😀
      /highfive

    9. Vet du, JEG er mektig imponert. Jeg kan ikke fordra prating og null utførelse. Men samme hvor lang betenkningstid du trenger, du klarte jammen meg å fullføre, å det med STIL 😀 Topp-skår, du er god 😀

    10. TUSEN takk! Vet du, jeg jobber faktisk aktivt med å ikke love bort noe jeg ikke kommer til å fullføre eller bare takke ja til alt mulig rart. Nå prøver jeg heller å si nei oftere, men heller gjennomføre hvis jeg først sier ja 🙂 Og det gjelder alt fra teite utfordringer til gjerdebygging 😉
      /Highfive!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg