Topp 5: Golden Buzzers

Gråt, grin, sipp og snørr – jeg har blitt hekta på Golden Buzzers og her er mine 5 favoritter denne uka!


(collage: skjermbilder fra youtube.com)
 

Tidligere denne uka skrev jeg om det kleine øyeblikket da jeg var ute med Teo og så på rørende audition-klipp på mobilen og tårene begynte å renne, akkurat i det en nabo stoppet meg for å småprate.

Siden da har jeg vært helt hektet på Golden Buzzer-klipp. Hvis du ikke vet hva Golden Buzzer er, så er det gullknappen som dommerpanelet i tv-programmet America/Britain´s Got Talent har. Hvis de ser noe som er helt enestående, kan hver dommer én gang per sesong sende noen direkte til finalerundene ved å trykke på gullknappen.

Dette skjer altså bare en sjelden gang i blant og bare når de har sett noe helt utenom det vanlige. Og når det først skjer, er det helt magisk.

Publikum blir i ekstase og Artisten på scenen har akkurat fått sin største drøm oppfylt og blir så sjokkert og glad at det er klin umulig å ikke felle en tåre (les: en elv av tårer). Hver eneste gang tenker jeg at jeg skal klare å stå imot, men så blir det for mye og plutselig er jeg Mr. Sippefjes igjen.

Disse øyeblikkene ønsker jeg å dele med dere, så her skal dere få mine Topp 5 Golden Buzzer-øyeblikk jeg har sett denne uka. Og jeg sier bare én ting: Hvis du klarer å se disse fem klippene uten å felle en tåre, er du bygget av et helt annet materiale enn meg 🙂

 

1. Mandy Harvey – Mistet hørselen i voksen alder, men nekter å gi opp drømmen <3

 

2. Grace VanderWaal – 12 år? 12 år! Et ekte sjarmtroll med en unik stemme.

eNxO9MpQ2vA

 

3. Darci Lynne – Så søt og så full av talent. Helt vanvittig!

rk_qLtk0m2c

 

4. Sal Valentinetti – En ekte entertainer med 1000 i selvtillit.

gGyKg2fWehU

 

5. Kyle Tomlinson – ung gutt med en stemme av gull

PN5mkRRZeu8

 

Hvilken var din favoritt? Og klarte du å holde igjen tårene?

Les også: “Kleint møte med naboen”

17 kommentarer
    1. Hei, Peter pappahjerte. Du er ikke bare pappa til to nydelige barn, men matfar for et tredje barn: den nydelige hunden deres. Vi har også en hund, en fin bichon frisee, som begynner å bli dårlig, og vi er nødt til å avlive den i løpet av året. Mamma er uføretrygdet, og har mye glede i denne hunden vår, og vi er så redd for hvordan det vil gå med mamma da. En ny hund er dyrt – minst 10 000 kr for en valp. Vi ønsker å hjelpe hun økonomisk med å få råd til en valp, før vi må avlive gamlefar, slik at de tre kan kose seg sammen og bli godt kjent med hverandre. Vi, døtrene, er studenter, og har derfor ikke råd til å finanisere alt selv – derfor har vi opprettet en spleis. Er DU med? Hvert øre teller! På forhånd, takk <3
      https://www.spleis.no/project/10307

    2. Flott det.. Sitter på nattevakt og hulker. Klarte meg gjennom alle klippene (stemmen til Grace traff meg rett i sjela!) med kun frysninger, men da Kyle Tomlinson begynte å gråte av glede, satte jeg i gang også. Ser jeg en gutt/mann som gråter, så kjører jeg i gang jeg og – uten unntak! I tillegg minte Kyle meg litt om sønnen min, så da var jeg hvertfall solgt! Jaggu godt jeg er alene på vakt… =D

    3. ELSKER å se på sånne på YouTube. Problemet, eller “problemet”, er at det aldri går tom for relaterte videoer. Så vil man gjerne sjekke ut flere opptredener fra de som er eksepsjonelle, så da sitter man der da, med 207 åpne faner. Og svisj så er 5 timer gått og tårekanalene tømt!😂

    4. 15 stk. 17 åringer lissom bare: “OMG, Janne, griner du??? Serr, hva har skjedd, chill da, bare si det, du ser sykt lei deg ut!
      Og jeg lissom bare: Neida, bare leste Pappahjerte og så litt YouTube videoer før jeg gikk inn i klasserommet.
      Damn you!!

    5. For en stemme på Sal! *måper* Jeg fikk ståpels på armene, og måtte se den en gang til for å høre stemmen, og der reiste hårene seg igjen! 😀 Og tårer, ja, de kom her hos meg også, på alle 5.. <3

    6. Veit!! På starten tenkte jeg at han var litt i overkant breial, men tror han har opplevd litt av hvert den fyren der og den stemmen… Mah gawd! Jeg er jo egentlig ikke noe glad i Sinatra, men han fortalte og formidlet den sangen på en måte jeg aldri har hørt maken til før. Ble helt solgt! 😀

    7. WOW. Det rant fra første klippet her, både snørr og tårer ❤ Men når Kyle kom tilbake etter 2 år og viste alle hva han er god for, da hulka jeg som en unge! FANTASTISK ❤

    8. Min største svakhet er helt klart talentkonkurranser og fantastisk flinke folk! Golden buzzer-klipp er by far de beste! Har du sett Britain´s got talent med Bars and Melody?? Kan ikke si mer, annet enn at den er en must watch!
      Og! Daniels jojk, med Jon Henrik i Talang Sverige!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg