Tidenes beste morgengave

Ting har gått så fort siden bryllupet at jeg helt har glemt å fortelle hva jeg fikk i morgengave!!

Og det fortjener så absolutt litt oppmerksomhet, for gaven fra Christina må jo være det ultimate tegn på kjærlighet.

For det kan være vanskelig å vite hva man skal gi til sin kjære i morgengave. Kjempevanskelig! Det skal liksom være noe fint og personlig, kanskje også litt dyrt. Det er den ene gaven du garantert kommer til å huske resten av livet og en gave det skal legges mye omtanke i.

Menn gir tradisjonelt sett en diamantring eller noe annet fint, men for damene finnes det liksom ingen mal. De må komme opp med noe fint på egen hånd og får selvfølgelig ingen hjelp fra oss menn som ikke aner hva vi ønsker oss.

Derfor var jeg så utrolig spent på hva Christina kom til å kjøpe til meg, men jeg burde jo forstått at hun kom til å overgå alle mine forventninger.

Så, hva tror du jeg fikk?

En stor kosebamse?

En boks med konfekt?

En lapdance?

En rull med bobleplast?

Nix, jeg fikk noe som er bedre enn alt det der til sammen!

Jeg fikk nemlig:

Basskasse til bilen!

Og det er så utrolig moro, for Christina haaater sånne store basskasser. Hun synes det er vanvittig harry og kan ikke fatte og begripe hvorfor jeg har lyst på det. Men jeg har det. Kjempelyst!

Det har jeg hatt siden første gang jeg tok i et førerkort, og jeg vokser liksom aldri av meg gleden av en bil som drønner som en russebuss. Selvfølgelig er det kjempeharry, men sånn er det bare. Jeg kan ikke forklare det, men jeg tror det er en sånn greie stort sett bare menn kan forstå 😉

Og selv om Christina verken anerkjenner, liker eller respekterer det, så har hun altså kjøpt basskasse til sin mann. Og DET må jo være den ultimate kjærlighetserklæringen. Det ville blitt som om jeg skulle gitt Christina alle sesongene av Sex og Singelliv. Blæh! Nei, da går vi heller for diamantring og yoghurtnøtter 😉

Jeg har lovet å ikke spille høyt inne på boligfeltet, men bare på motorveien, så nå blir det å booke en haug med møter i Oslo fremover, watte opp musikken og rulle som en russebuss. Bare uten alle de kule folka.

Sorry, Christina. Og tusen takk.

/ Min søte lille 18-tommer <3

* Følg Pappahjerte og Kona til på Facebook *

9 kommentarer
    1. Hæ??! Så fikk vi ikke testa det på onsdagen? Jeg kunne jo tatt med dj anlegget og mixet i forsetet og fått alle på hele Gonveien til å danse i takt. Jaja, next time!

    2. Hvor har du det fra at diamantring er det mannen “skal” gi? Passer jo perfekt til oss som hater smykker😛
      (Tror forresten noe har skjedd med designet/oppsettet ditt, synd, hvertfall fra mobil)

    3. Det er vel ganske tradisjonelt at mannen gir en ring. Og glad var jeg for det, for Christina hater også smykker, men nå fikk jeg endelig kjøpt en fin ring hun anerkjente. Less is more 😉
      /highfive

    4. Poenget er at det kanskje har vært en “regel” om en ring tidligere, eller at det er vanlig der du bor? Ikke her jeg bor hvertfall, her er det nok med forlovelsesringen og gifteringen 🙂 ring er forresten også et smykke, bare et som ikke henger rundt halsen 😉
      (Tviler forresten ikke på at hun likte ringen altså, synes den var veldig fin:))

    5. Sånn tradisjonelt så gav gjerne kvinnen noe hun har laget til mannen. For å vise at hun kunne gjøre håndarbeid. Jeg strikka et skjerf til min mann. Som ble ferdig nesten ett år etter bryllupet. I Juli. Kanskje jeg heller skulle kjøpt basshøyttalere…

    6. Jeg kjøpte bundaskniv og klokke til mannen i morgengave 😀 Og som seg hør og bør, fikk jeg konebelte til bunaden min i morgengave 😀 (Og nei, det var ikke planlagt)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg