5 tips for tannpuss med barn

/sponset innlegg

Alle som noensinne har prøvd å pusse tennene til overtrøtte småbarn vet at det kan være like morsomt som å slåss med en brunbjørn. Derfor har jeg satt sammen en liste med 5 tips som kan gjøre tannpussen til en litt hyggeligere affære 🙂


Les mer om disse kule tannbørstehettene lenger ned i teksten 🙂
 

1. La barnet pusse litt selv
Avhengig av barnets alder og pusseglede, kan det være en god idé å la barna pusse litt selv. Da får de litt bedre kontroll på situasjonen og finner ut at det kanskje ikke er så ille med tannpuss likevel. Men etterpå må mamma eller pappa ta en ørliten “kontrollpuss” da 😉
 

2. Gjør det til en lek
Som med alt når det kommer til barn: Gjør det til en lek! Sett av god tid, skru på musikk, syng, dans, ta tannkrem på nesa – hva enn du trenger for å få jobben gjort. Mest av alt anbefaler jeg å få på en knallbra pussesang.

Jordan har faktisk laget en kjempesøt pussesang som du kan bruke for å avlede oppmerksomheten mens du jobber 😉

(teksten finner du for øvrig her: “Dyrenes pussesang”)
 

3. La barna velge tannbørste
Det er litt stas å ha sin egen tannbørste, spesielt hvis man får velge den selv. Så neste gang dere kjøper tannbørster: La barna velge selv! Da får de litt eierskap til den nye tannbørsten og synes kanskje det blir mer moro i samme slengen.

Riktig tannbørste tilpasset barnas alder kan også ha mye å si for pussekomforten. Jordan har en helt egen serie med tannbørster spesielt tilpasset barnas alder, så kan barnet velge fargen og motivet som passer dem best. Plutten gikk for den blå med tiger på 😉


 

4. La barna velge tannkrem
Kanskje barnet egentlig ikke hater å pusse tennene, men misliker smaken på tannkremen? Kanskje er den altfor sterk? Prøv ulike tannkremer og la barnet velge selv, så skal du se det blir orden på sakene.

Her i huset har barna vidt forskjellig smak, men barnetannkremen fra Solidox har frisk smak av bringebær og faller i smak hos begge. Selv om de selvfølgelig må ha hver sin i respektive favorittfarge 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

5. Superkule tannbørstehetter!
Sist men ikke minst – et tips som som er både morsomt og motiverende: Artige tannbørstehetter til hele familien!

For en vellykket tannpuss handler mye om å ha det moro, og akkurat nå får du med kjempekule tannbørstehetter på kjøpet ved kjøp av Jordan eller Solidox tannpleieprodukter (tannbørste, tannkrem, tanntråd etc). Alle kan velge seg hver sin, så kan man bytte på og tulle med dem.

Kanskje mamma plutselig blir “Piraten” og lillesøster på 2 år blir “Sjefen”? Ja, her i huset hadde jo ikke det vært helt feil forresten, haha!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Velg mellom Gullet, Superpappa, Søta, Hønemor og mye mer 🙂
 

Tannbørstehetter er også veldig hygienisk og supre å ha med på reise! Både for å beskytte tannbørsten mens den ligger i toalettmappen, men også for å stenge ute alle basiluskene som flyr rundt inne på badet.

Ikke bare det, men barna digger dem! Og alt som kan gjøre tannpussen bare en anelse enklere får en stor stjerne i min bok.

Ja, det er ikke bare barna som digger dem forresten.. Men heldigvis passer tannbørstehettene fra Jordan like godt til lekne barn som til barnslige voksne 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Fornøyd med eget valg 😉
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Bedre enn “Søta” i hvert fall 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Noen som har stjålet mamma sin tannbørstehette 🙂
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Favorittfargen er grønn, så valget var enkelt.
 

Så lær deg en pussesang, la tannpussen bli en lek og la barna velge neste gang dere skal kjøpe tannbørster og tannkrem.

Og husk: De superkule tannbørstehettene fra Jordan er tilgjengelig i en begrenset periode, men finnes i butikk akkurat nå og følger med på kjøpet ved kjøp av Jordan eller Solidox tannpleieprodukter (tannbørste, tannkrem, tanntråd etc). Tannbørstehettene finner du i samme område som øvrige tannpleieprodukter i butikken 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Jeg fant ingen “yrkesskadet blogger”, så da måtte det blir “superpappa” 😉
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Når Christina ikke følger med, bytter jeg alltid ut “Supermamma” med “Hønemor” 😉
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
* vet hvordan.
 

Les mer på jordan.no og Følg Jordan på Facebook

/ Søt, liten, stor og sterk – spiller ingen rolle hvem du er, for tenner må pusses hver dag 😉

10 kommentarer
    1. Neida, de er fryktelig fine skal jeg si deg. For uten reklameinnleggene hadde det ikke vært noen blogg. Så du kan heller takke annonsørene jeg samarbeider med for at jeg har mulighet til å drifte denne bloggen 😀

      I dette innlegget får du jo også tips om hvordan det kan bli enklere å pusse tenna med barna, jeg anbefaler en fjong pussesang, kommer med tannbørstetips og forteller hvordan du kan få veldig kule (og praktiske!) tannbørstehetter på kjøpet. Vinn-vinn, spørru meg 🙂

    2. Så bra! Takker konsekvent nei til annonsører som vil ha inn betalte lenker og “ferdigskrevne” tekster bare for reklamens del. Det er viktig for meg at jeg som avsender kan stå inne for produkter og tjenester jeg anbefaler, og da må jeg kunne skrive om de på min måte basert på min erfaring, ellers blir det bare feil.

      Derfor vil du med stor sannsynlighet aldri se reklame for kredittkort og forbrukslån her inne. Med mindre det kniper noe veldig 😉

      Eller vent.. i forrige uke brukte jeg jo faktisk kredittkort fra min bank, fordi det var et supertilbud i tre dager som ga 25 % rabatt på alt hos Skeidar. DET kunne jeg godt lagt inn et godt ord for, haha! Hilsen han som sparte en god slant på sofa 😉

    3. Tommel opp for at du gjør noe ut av reklamene 🙂 Det viser at du faktisk er interessert i det du reklamerer for 🙂

    4. Yes! Barna er superfornøyd med sine og bruker ekstra lang tid om kvelden for å leke og styre med tannbørstene. Som egentlig er litt dumt.. 😉 Haha!

    5. TUSEN takk for det! 😀 Kjempehyggelig å høre 😀
      Hadde blitt helt feil for både meg og dere å bare legge ut reklame for reklamens del. Må være merverdi for dere også 🙂
      /highfive!

    6. Caroline må vell få mene at reklameinnlegg er gørr hakke kjedelig, uten at du skal hoppe opp i forsvarsposisjon og komme med en hel bibel om hvorfor det er så bra med reklame?
      Jeg er forresten enig med Caroline, reklame er gørr.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg