Fremtiden er elektrisk

/ sponset innlegg

Jeg har prøvd el-sykkel og har bare dette å si: Yiiiiha, en sånn en må jeg ha!

Jeg har hørt mye rart om el-sykkel. Jeg har hørt folk si det er helt genialt, jeg har hørt folk si det er latskap. Selv har jeg aldri prøvd, men sittet nysgjerrig på gjerdet og ventet. Så da NAF kontaktet meg og spurte om jeg ville prøvekjøre en el-sykkel, kunne jeg ikke få på meg hjelmen fort nok.

Og det tok meg ikke 4 meter før jeg brølte og lo av glede. For en utrolig merkelig følelse!! Sykkelen både ser og føles ut som en helt vanlig sykkel, men så begynner du å tråkke… Da sparker motoren inn, og brått føles det som en kjempestor gorilla løper bak deg og dytter fart.

Og da veien gikk fra flatmark til liten bakke, var jeg solgt. For der satt jeg altså, på vei opp en ganske bratt bakke og tråkket bedagelig i vei uten å svette så mye som en dråpe.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Bruk nøtta, på med bøtta 😉
 

Beina måtte fortsatt jobbe, men det var behagelig og jeg slapp å jobbe meg halvt i hjel for å komme meg til toppen. For ofte er det jo ikke det man vil. Man vil fort frem, men ikke nødvendigvis komme dit helt gjennomsvett og utslitt. Og akkurat der er el-sykkelen helt genial!

Den gir gleden av en skikkelig sykkeltur, uten å måtte tråkke på seg strekk og krampe. Skulle man derimot føle for å yte litt ekstra, er det bare å skru av motoren så fungerer el-sykkelen som en helt vanlig sykkel igjen.

Men sannsynligheten er stor for at du lar motoren bli på, for har man først opplevd gleden av å ha en arbeidsvillig gorilla i ryggen, er det vanskelig å takke nei 😉


93 kilometer igjen på batteriet – burde holde et stykke det 😉
 


En søndagstur har aldri vært så behagelig.
 

NAF har faktisk 6 ulike sykler i sortimentet. Selv falt jeg for det grønne fartsvidunderet “Sport”, men de har også flere varianter som burde passe enhver smak. Alle syklene ser du for øvrig her:


(klikk på bildet for å gå til sykkelutvalget)
 

El-sykkelen lader du raskt og enkelt hjemme. Bare løs ut batteriet og sett til lading i medfølgende lader. Ikke noe fancy utstyr eller mikkmakk.

Visste du forresten at i Eco-modus kan man sykle nærmere 10 mil på fullt batteri?! Det burde holde for de fleste 😉

El-sykkelen hjelper deg forresten bare i hastigheter under 25 kilometer i timen. Alt over det må du stå for på egen hånd. Det betyr at du ikke får noen ekstra fartsboost i nedoverbakker eller lignende, men derimot i motbakker og når du trenger det mest.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Sjekk det gliset!
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Batteriet løses enkelt ut med egen nøkkel.
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Happy camper 🙂
 

Det eneste aberet med el-sykkel er det samme som med alle fjonge sykler: Det er jo ikke akkurat gratis. Men der har vi heldigvis NAF MOV!

For NAF har nemlig kommet opp med en ganske genial løsning for alle som har lyst til å kjøpe seg el-sykkel:
 

NAF HJELPER DEG MED FINANISERING, VEIHJELP OG FORSIKRING!

Med NAF MOV får du tilbud om en komplett pakke til en lav månedspris. Du betaler bare en fast, månedlig sum og har både el-sykkel og en rekke smarte tjenester inkludert i prisen.

  • Forsikring
    • Med skadeforsikring og tyveriforsikring fra NAF MOV kan du sove trygt om nettene.  Blir du frastjålet sykkelen får du ny, og skader du den fikser de den.
  • Veihjelp
    • NAF er kjent for sin gode veihjelp for bil, og i NAF MOV får du tilgang til denne tjenesten for deg og din el-sykkel 24 timer i døgnet, syv dager i uken. De fikser dekket ditt om du punkterer, og kjører deg til jobb om du går tom for batteri!
  • Finansering
    • Betal hele beløpet med en gang eller tegn et “miljølån” hos Gjensidige, dersom du har behov for en smart finansieringsordning. Tjenester som Veihjelp og forsikring kommer utenom og kan kjøpes for 129,- i måneden.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Så hvis du er klar for å få på deg hjelmen og sykle rett inn i fremtiden på et elektrisk fartsvidunder:

–> Klikk her og les mer om NAF MOV, el-sykler, pris og goder!

2 kommentarer
    1. Min samboer vurderer elsykkel og har jammen fått meg også på tanken. Vi ble bitt av basillen da vi leide et par elsykker på ferie i 2015. Det var ikke noe stress å sykle i oppoverbakkene i 35 varmegrader, vindstille og sol fra skyfri himmel med litt drahjelp 🙂 Det var helt genialt og det var nesten vondt å skilles fra de da dagen var omme. Og her vi bor er det forøvrig mange oppoverbakker, får jo pustebesvær av mindre!
      Men skulle likt å visst litt mer om det her “miljølånet” hos Gjensidige, vilkår og betingelser og sånt. Prøvde å se etter i linken, men ble liksom ikke noe klokere. På forhånd takk 🙂

    2. Så utrolig moro at dere har akkurat samme opplevelse som meg 🙂 Jeg prøvde den riktignok ikke i 35 grader, men da må det jo ha vært enda deiligere å faktisk kunne nyte turen 😀

      Vet ikke de spesifikke detaljene rundt dette miljølånet, annet enn at det er et lån med ekstra gode betingelser grunnet det grønne valget å gå for el-sykkel 🙂 Har spurt NAF om mer info og kommer tilbake til deg når jeg vet mer 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg