Når dama drar det for langt

Tidligere i dag var jeg på God Morgen Norge for å snakke litt om parforhold og forventninger. Om at det ikke er meningen at et forhold skal være fantastisk hver eneste dag, og at man heller gjør lurt i å ikke forvente gull og glitter. At ingen forhold er perfekte og at man må kjempe for kjærligheten, og ikke gjøre store problemer ut av små ting.

Etter at sendingen var ferdig, satte jeg meg i bilen og kjørte hjemover – glad og fornøyd til sinns. Jeg følte jeg hadde fått fram budskapet mitt på en tålelig bra måte og var klar for å ta fatt på den nye uka med ny giv.

Så kommer jeg hjem, setter på kaffemaskinen, og mens jeg står der og venter, titter jeg kjapt innom Instagram. Scroller meg nedover for å se hva som har skjedd i helgen. Og der lyser det mot meg. Et bilde som på få sekunder får hele min visjon til å rakne.

For jeg vet at jeg sa at de aller fleste forhold er verdt å kjempe for altså, men dette tror jeg rett og slett blir vanskelig. Det er bare mye en mann skal tåle.

På fredag kom nemlig min gode venn Bjarte hjem fra jobb og oppdaget dette:

 

 

/ Tenker på deg, kompis.

14 kommentarer
    1. hahaha… Har heldigvis klart å konvertere mannen i fra dette. Nå er faktisk problemet heller det at den gamle rullen fortsatt henger tom på og den nye står fint på vasken ved siden av…..

    2. Så enig med han, rullen skal da henge motsatt!! 🙂 🙂 🙂
      Har en samboer som har gjort dette i 12 år, og jeg får ikke overtalt han – så da må jeg bare “rette på” den selv-……Hver gang…. 🙂

    3. MAKAN! !! Går bare ikke an…. Så deg på GMN. Veldig bra. Flott at du fronter den usminka sannheten. Bæsj og gulp og våkenetter. Går over det. Å krangle og å være uenig,handler om at man bryr seg om et annet menneske. Ellers hadde vi ikke giddet. Bb

    4. Mine fireåringer (JA, de fylte i går!!) Har allerede i to år overtatt styringen på toalettrullen og passer på A at den henger riktig vei og B att det faktisk henger en toalettrull med papir på på holderen.
      den unge mannen kan bli nesten hysterisk om noen har snudd rullen feil vei (riktig er med papiret UT!) og den unge damen går i panikk hvis det begynner å bli dårlig med ruller på “reservestanga”. Da løper hun boden og henter ny pakke.
      De skal gjerne få ta over resten av husarbeidet også. I dag satt jeg i bilen og ventet mens de to ivrig skrapet is. Nå ja. Må innrømme at jeg var en tur ut og tok bilde av dem…

    5. Den rullen er hengt opp slik den skal. Vanligvis trekker man papiret temmelig rett ned. Fordi dorullholderen står på skrå ut fra veggen, så vil man, hvis rullen henger motsatt, få en kraftkomponent som presser rullen inn mot veggen, og dermed få større friksjon mellom rullen og veggen slik at det blir tyngre å dra. Sannsynligheten for at papiret skal ryke blir også noe større. Rullen bør helt klart henge slik som på bildet. Skaffer man seg en partner som gjør det motsatt, så skal iallfall ALT ANNET stemme dersom man skal kunne leve med at rullen henger feil vei.

    6. Det er åpenbart at Bjarte er den domi8nante i det forholdet:
      http://www.side2.no/aktuelt/maten-du-henger-dorullen-pa-sier-noe-om-personligheten-din/3423210284.html
      og han er åpenbart enig med ca 70% som mener den skal henge med papiret OVER: http://www.klikk.no/bolig/bad/article825395.ece
      Men man kan jo vurdere å gå til anskaffelsen av noe slikt, så kan de få henge hver sin vei og alle er fornøyde (forøvrig på bildet vist RIKTIG vei): http://www.citroenair.nl/uploads/photos/wagner_ewar_ac252hr.jpg

    7. Man sparer faktisk opptil 3 meter dass papir per rull når den henger den veien. Det lærte jeg en gang i tiden på Oprah Winfrey show. Hehe. Ikke at det er relevant for meg da jeg er manisk på å måtte ta 4 tørk per gang uansett så forbruket blir det samme åkke som for min del.
      Men for de som bare tar papir uten å tenke over det så blir det altså mer overforbruk når rullen henger med papiret ut fra veggen altså motsatt av bildet.

    8. Når det gjelder å la en tom dorull henge igjen, som Ida forteller om, så foretekker jeg det fremfor folk som bytter dorull før de har vasket fingrene etter at rumpa er tørket. Æsj!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg