Frokost uten ost på hodet

 

Kan vi ikke bare ta det litt piano i dag? Pappa var på pokerlag i går og det ble kanskje litt sent. Også sov jeg dårlig og nå er det plutselig lørdag morgen. Bare gi meg litt tid til å våkne så skal jeg være verdens beste pappa, men ikke akkurat nå, okei?

Ikke noe “mamma, mamma, mamma”, ikke en konstant vegg av lyder og sang. Ikke noe “Bæ bæ lille lam, har du tissebæsj”, ikke 100 spørsmål om det samme.

Vi kan gjøre alle de greiene der etterpå og gjerne resten av helgen, men ikke akkurat nå, okei? Bare 5 minutter til å nyte en rolig kaffe uten “pappa, pappa, pappa, bæsjetissebæsj”. Bare én bit av brødskiva uten at noen søler noe. Uten at noe er glemt. Ingen glass i bakken, ingen sjokolademelk på duken, ingen som trenger klut. Ingen brødskive på gulvet, ikke prim på klærne. Ingenting.

Jeg har gledet meg til denne frokosten hele uka og alt jeg ber om er 5 minutter uten at noen tar ost på hodet, kan vi klare det?

 

 

Ikke det, nei..

/ Prøver igjen i morgen 😉

* Følg Frokosthjerte på Facebook *

22 kommentarer
    1. Jeg vet det er hardt akkurat nå… Men om noen år er du heldig om du får de opp av senga til middagstid :p alle aldre har sin sjarm 😉

    2. Haha, bare vent. Konseptet med barn virker jo helt sinnssykt før man får dem selv. Da skjønner man ikke hvordan man klarte å leve uten. Rart, men sant 😉

    3. Hahahaha! Så godt å høre at andre forteller om sånt, da er det kanskje normalt da?
      Barn er så merkelig, den kjærligheten og alt man finner seg i. Ser kommentaren over her, de som er glad de ikke har unger – kunne ikke vært han foruten <3

    4. Har selv trillinger på 3 år, så kjenner meg igjen.. man får aldri de 5 min de må bare tas når anledningen byr seg. Låser meg inn på do jeg med kaffekoppen.. Har blitt redningen for min mentale helse til tider det😉😎😂😂

    5. Neinei 5 minutter er IKKE for mye å be om :p bortsett fra….hvis du spør barn i barnehagealder da… :p

    6. Vettu det pappahjerte. Følger din blogg fordi det fascinerer meg at du på magiskvis begynte å like unger, altså da du fikk dine egne. Liker du andre sine unger. ?
      Jeg synes unger er oppskrytt, ofte støyende, utakknemlig og storforlangende. Sjelden jeg møter behagelige og sympatiske unger.
      Har venner med unger. Holder mitt syn for meg selv men observerer kampene foreldrene ofte har med sitt avkom. 4 åringen dasker t til moren mitt i ett middagsselskap, jeg var spent på reaksjonen. Bare godsnakking og forklaring på rett og galt. Ungen var heldt elektrisk og hadde mamma og pappa filter. Jeg kokte inni meg. . Jeg er 37 år nå og har bestemt meg for ikke å få barn. Ønsker dere lykke til. Osten skal f.eks ikke være på hodet!!!
      Hilsen
      Anders Skogheims

    7. *haha* Bare vent – det er ikke lenge til det er snudd om. :o) Min alene-tid er flyttet fra 20-23 til 8-11 på helgemorgener. :o) I dag vekket jeg slampene kl. 11 for jeg syntes det fikk være måte på å sove bort helga. ;o)

    8. Dette her er bare helt off topic…men jeg anser deg som den store taco-kongen, så er nødt til å spørre.
      Jeg har et problem! Jeg har nylig fått påvist at jeg er…..hold deg fast. ALLERGISK (!!) mot (ferdig kjøpt) tacokrydder! Hva i alle dager liksom…?? Har ikke prøvd hjemmelaget enda, men det er jo verdt å prøve før vi avslutter tacofredag.. Så jeg lurte på om du har noen tips til gode og hjemmelagde taco-krydderblandinger?

    9. I helsike, seriøst?!

      Men okei, pust med magen. Jeg har selvfølgelig en løsning. TO faktisk. En kjempeenkel og en langt mer avansert. Men jeg klarer ikke å finne begge i arkivet akkurat nå. Tror faktisk jeg får poste et eget innlegg om dette til uka, for vi kan ikke ha noe av at folk ikke får spist taco!!

      To be continued :-*

    10. Synes du skal svare Anders Skogheims. Lurte litt på det samme . Liker du andre sine unger. ? Jeg blir pappa om tre måneder og grugleder meg. Håper jeg får samme aha-opplevelse som du.
      Ser kona er super happy. Henger liksom ikke heldt med.
      Jeg synes du virker som en som har landet med stil.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg