Tusen tusen takk <3

Dette høres kanskje litt rart ut, men jeg har bare så veldig lyst til å takke dere. For mye egentlig, men først og fremst for den vanvittige responsen på innlegget jeg skrev i forrige uke om vold og overgrep mot barn.

Les: “Hver eneste jævla dag”.

 

 

For det er et så utrolig vanskelig tema. Det er nærmest umulig å skrive om uten å tråkke i ørten fallgruver, og jeg har jo ingen kompetanse. Jeg har aldri opplevd noe sånt i min barndom og jeg har egentlig ikke peiling på hva jeg skriver om. Men jeg er pappa. Og jeg har et hjerte som knuser hver gang jeg hører historier om barn som går gjennom ting barn aldri skal måtte gå gjennom.

Og selv om jeg synes det er veldig skummelt å skulle gå i bresjen for noe jeg egentlig kan fint lite om, så kjenner jeg med hele mitt hjerte at det er riktig. Riktig og så vanvittig viktig! For noen må ta denne tyren ved hornene og hvis jeg kan gjøre bare en ørliten forskjell, er det verdt all innsats i verden.

Rettelse: Jeg kan ikke utrette stort alene, det er deres engasjement som gjør hele forskjellen. Alle dere som tør å lese, tør å kommentere, tør å dele. Alle dere som har gjenfortalt deres grusomme erfaringer og delt dem med verden. Alle dere som har engasjert dere i den vanskeligste og viktigste jeg kan tenke meg.

For det er lett å bare snu seg bort og håpe at problemet forsvinner av seg selv, men det gjør det jo ikke. Det gjør det bare verre. For enn så vanskelig det er så må dette snakkes i hjel, ikke stilles i hjel. Og derfor er jeg bare så vanvittig stolt, glad og takknemlig for alle dere tusenvis av folk som har engasjert dere i denne saken!

Hadde jeg kunnet invitere dere alle på pannekaker og is så skulle jeg gjort det, men så mange asjetter har vi ikke dessverre. Så da får jeg heller bare si takk. For at dere gir meg støtte og motivasjon til å snakke ut om dette, for at dere snakker selv, for at dere ønsker å gjøre en forskjell og for at vi sammen tenner lys der det før var bare mørke – takker jeg dere av hele mitt hjerte.

 

Watercolor heart, vector illustration

 

/ Dette er bare begynnelsen <3

Les også: “Evig arr på sjelen” (innlegget som startet det hele)

5 kommentarer
    1. Synes det er flott at du tar opp en så viktig sak som dette! Tenk så mange barn som lider under dette dag ut og dag inn. Huff, hadde jeg bare hatt litt makt! Ja da hadde ikke de menneskene som gjør sånt få leve!
      Trenger flere som deg, som tør å prate om dette..
      Ha en god kveld!

    2. Og takk til deg som tar opp dette ekstremt viktige temaet! ❤
      Har heller ikke selv denne type bakgrunn, men har truffet ungdommer gjennom min jobb, som desverre har erfart dette. Å kunne snakke høyt om dette er så veldig veldig viktig. For de bærer det med seg, og det setter dype sår som påvirker hverdagen og fremtiden deres. Så takk Peter ❤,for at du tar tak i dette, og rister litt i oss andre som foretrekker å sitte i en boble med regnbuer og enhjøringer. For at dette faktisk er hverdagen til mange barn, er absolutt grusomt! Og vi må snakke høyere om dette!
      ❤❤

    3. Vil bare si tusen hjertelig takk for at du deler et så viktig tema!❤️
      Har selv denne bakgrunnen, og leste innlegget ditt nå! Vil bare si tusen takk for at du setter dette temaet i lyset, hadde det vært snakket om mer hadde kanskje ikke jeg tiet om mitt “helvette” i 16-17 år før jeg sprakk. Håper at dette blir et tema det blir snakket mer om fremover, så vi slipper at mange flere må leve med denne grusomme verdenen! Tusen takk, du er gull!!❤️❤️

    4. Jeg har vel egentlig ikke helt tall på nøyaktig hvor mange ganger jeg har takket deg for engasjementet ditt nå det siste året, men det spiller ingen rolle, så her kommer det igjen; tusen takk for at du låner ut den høye og sterke stemmen din på vegne av oss som har blitt misbrukt, men aller mest på vegne av de små, små barna som går igjennom det akkurat nå. Det står enorm respekt av deg. Dette ER så viktig, så viktig at det burde bli skreket inn i ørene med en megafon og caps lock på hvert eneste individ i hele verden. Så viktig er det. Du er så bra. For det er et hinsides grusomt tema å ta opp, aller helst vil man ikke tenke at medmennesker er kapable til å utføre slike handler mot små barn, men det må vi jo. Vi må huske på det. Og akkurat der åpner du en dør. Tusen takk for at du bryr deg. ❤

    5. <3 <3 <3 <3
      TUSEN TAKK for det, Hedda! Så utrolig hyggelig å høre. Det høres kanskje rart ut, men det betyr utrolig mye for meg å vite at jeg har deres støtte i ryggen når jeg griper an noe som er så utrolig vanskelig som dette. Men det må vi. For alle dere som har gått gjennom det og alle de små små barna som akkurat nå trenger å få vite at de ikke er alene i verden <3

      Men det er utrolig skummelt og vanskelig å skrive om, så tusen takk for utrolig hyggelig melding. Det varmet godt etter en tekst om denne iskalde avkroken av menneskeheten.
      / Sammen er vi sterke <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg