Mitt hemmelige våpen

 

Sent i går kveld ble vi ferdige med å male stua oppe, og det ble utrolig fint! Men allerede før siste strøk var tatt, begynte Christina å gnåle om nye rom og farger hun var keen på. Og det fikk meg til å innse en ting: Hun kommer til å få oss til å male hele huset. Kanskje ikke i morgen, men de kommende ukene og månedene.

For en målrettet Christina er ikke så lett å stoppe, men basert på hvor lang tid det tar henne å bestemme seg for farge på malingen, kan det fort ta lang tid til vi får malt de rommene jeg faktisk ønsker å male.

For først vil hun helst ta gangen nede. Så har hun mumlet noe om å male om stua nede, før vi skal opp på gjesterommet og deretter til kontoret som skal bli til soverom. Men før det vil hun også male om rommet til lillesnupp og den lille doen nede.

Som også fikk meg til å innse en annen ting: Det eneste rommet jeg faktisk bryr meg litt om, er kontoret som skal bli til soverom. For der inne har jeg sittet så vanvittig mange timer og skrevet og skrevet og irritert meg over den grusomme fargen på tapetet. Den er liksom blass babyblå med innslag av kjipe striper.

 


Men jeg elsker bildet som mormor har malt <3

 

Jeg har gledet meg så veldig lenge til å bli kvitt de babyblå veggene og få på noe freshe farger, men med Christinas mange prosjekter og beslutningsvegring hva gjelder fargevalg, kan det jo ta en evighet før vi kommer så langt!

Hvis ikke…

Hmm…

Oh yes. Jeg har det!

For Christina er kanskje sta og bestemt. Hun er kanskje ambisiøs og malelysten. Hun har kanskje en plan for hvordan ting skal gjøres og i hvilken rekkefølge, men det er én ting hun ikke har…

Noe jeg derimot har.

Et hemmelig våpen.

Et ess i ermet.

Et skittent, men høyst effektivt triks…

Så derfor:

 


Sorry Christina, men jeg må bare..

 


Ei litta klatt testmaling, takk skarru ha.

 


Skal me sjååå..

 


Ferdig! Også så fint som det ble 🙂

 

/ Tenker vi tar kontoret først, jeg 😉

Les også –> “Se min penis” (om sist gang trikset ble tatt i bruk med stor suksess)

12 kommentarer
    1. Om det er du som bruker rommet, så hvorfor ikke gjøre det selv?
      Det er jo du som må finne en farge du vil trives med hver dag.
      Se på det som en utfordring, klarer du å bestemme deg for farge, og gjennomføre på kortere tid enn din fru? 😉

    2. OM jeg kjenner meg igjen? Skulle bare ta stua i høst. Så ble det kjøkken. Så lilledo. Så jentas soveom. Så vårt sovrom. Så kontor som ble gjesterom. Så inngang. Sååå kjellerstue. Good luck, lizzm!

    3. Det er så merkelig en verden dette. Her jobber andre mennesker 8-16, og bruker ei helg på å male et halvt hus. Også sitter dere hjemme hver eneste dag, og koker bort tid på å male tegneseriefigurer på veggene og kaller det for verdensproblemer hvilken farge et rom skal ha. Føler du ikke at det blir litt på siden av det andre driver med i hverdagen? Reflekterer dere rundt hvor behagelig hverdag dere egentlig har, og hvor utrolig heldig dere er?:) Det ville jeg gjort 🙂

    4. Det var et litt eksentrisk dyr må jeg si 🙂 Får håpe det har samme effekt på beslutningsevnen til frua i forhold til fargevalget som sist 😉

    5. Tror maleprosjektet hadde fått en brå stopp om kona visste om hva som finnes i den luktfrie avgassen som pågår i månedsvis. – Luft godt første året, sier ekspertene. Google avgasser vannbasert maling. God fornøyelse. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg