100 000 husmannspoeng

En skikkelig drittjobb blir straks mer trivelig når man vet det ender med stjerne i margen 😉

 

 

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen: Å bli drittlei noe er kanskje den beste motivasjonen man kan få. Jeg jobber aldri så effektivt som når jeg blir drittlei. Og det er klart.. det hjelper jo å vite at man sanker tonnevis med bonuspoeng fra frua også 😉

Så i dag var det kjøleskapets tur til å få seg en skikkelig rydd, skrubb og vask. Det er bare mange ganger du kan bli angrepet av en fallende sitron, før du til slutt blir drittlei og må gjøre noe med det. Og det gjorde jeg i dag.

Den observante leser vil huske at det er få uker siden sist jeg vasket kjøleskapet, men det var da det andre kjøleskapet. Ja, for man må jo ha to, må vite 😉

Så med det: Gå på med fatt mot! Endevend hele sulamitten, riv ut innmaten, sorter innholdet, vask, tørk, kast og sett tilbake igjen.

 


Kjære kjøleskap, hvilke hemmeligheter vokter du?

 


Bare å brette opp ermene og komme i gang 🙂

 


Fylle kjøkkenbenken med alskens rariteter, helt frem til…

 


Boom! Alle mann alle. Herregud, så mange ting!!

 


2 brødre som ikke er brødre. Eller? #torepåsporet

 

Det verste er at selv om jeg hater det, så elsker jeg det litt også. Følelsen av å få orden på ting. For til vanlig lever jeg fint i en svinesti om jeg må, men så fort man kjenner lukten av vaskevann og ser ryddige flater der det før bare var kaos, så kjenner man plutselig at det er ganske ålreit.

Finne brunosten på første forsøk, ikke måtte rote seg forbi ørten pakker med utgått smør eller oppdage råtne agurker som ligger i kunstig koma helt nederst i grønnsaksboksen.

 


Frem med vaskebøtta, her skal gammelt snusk ut døra.

 


Og så er det bare å fylle opp igjen 🙂
(de to små koppene er kokosmelk og kraft forresten, haha)

 

Og nå som kjøleskapet står der og glinser som en nypolert Porsche i sommersola, må jeg si at det gjør meg et knepp mer lykkelig. Må være et alderdomstegn.

Eventuelt er det bare fordi jeg vet hvilke enorme mengder bonuspoeng det gir hos frua, som om mulig er enda bedre motivasjon enn å bli drittlei 😉

 

/ Hippety happety torsdag!

* Følg Kjøleskapshjerte på Facebook *

17 kommentarer
    1. De to glassa til venstre for kokosmelk og kraft ser jo riiimelig tomme ut da? Eller er det noe som du bare bruker tre dråper av til hver rett? Uansett, well done! Og nå fikk jeg enda mer dårlig samvittighet for den agurken nederst i kjøleskapet som nå minst må være mumifisert så lenge som jeg har utsatt denne jobben… Til helga kanskje…

    2. Åhhhhh……sier som Nina…..nå fikk jeg dårlig samvittighet her :/ Men jeg tenker på det…..og jeg er under planlegging av et skikkelig kjøeskaps vask, men siden jeg er alene……hvem får jeg da 100 000 husMOR poeng av da ????? Kanskje ungene ??? Om ikke måååå jeg legge det ut på sosiale medier 😉 Nyt det flotte kjøleskapet !!

    3. Tusen takk for at du presiserte hva som var i de to koppene, hehe. Og takk for motivasjon. I morgen skal kjøleskapet her hjemme ryddes og vaskes!

    4. Hi-hi, altså.. Da jeg så overskriften på dette innlegget tenkte jeg; Yes, nå kommer oppsummeringa av knekkebrøddiskusjonen 🙂 (Husman…..) Venter i spenning som du skjønner…

    5. Hvis dere er møkka lei av å lete etter pålegget hver gang, eller bare lei av å måtte gå frem og tilbake mellom kjøleskapet og spisebordet hver gang man skal ha et brødmåltid kan jeg anbefale å innføre “påleggsboksen”. Oppi den samler man alt pålegget (enten hulter til bulter eller fint stablet) slik at man bare trenger å gå én gang mellom spisebordet og kjøleskapet! Det er så praktisk!
      Trenger ikke være noe avanserte greier. Hos mor og far er det en pakke som har inneholdt lammekoteletter en gang tror jeg 😛 Veldig smidig og greit! Man kan ellers bare bruke noe annet man har liggende 🙂

    6. Det har vi i det andre kjøleskapet, haha! For ja, grønnsaker tar myyye plass og derfor er vi ganske heldige som hadde med oss et kjøleskap på flyttelasset og kom til ferdig innredet kjøkken 😀

    7. Kjempetips, skal absolutt vurdere det 🙂 Akkurat nå brukes boksene til uåpnet pålegg og syltetøy, så har man i hvert fall noe samlet, men påleggsboks er faktisk en kjempeidé 🙂

    8. Tror jeg har mange husmor poeng i minus..
      Alt for lenge siden jeg ryddet og vasket kjøleskapet.
      Er jeg heldig så finner jeg noe av god gammel årgang.
      Vel, siden det bare er meg selv er det vel bare å brette opp ermene, blande litt godt vaskemiddel i bøtta, sette på min favoritt musikk og la det stå til.
      Takk for at du minnet meg på den “herlige” jobben som det er 😉
      God helg i heimen med et rent og ryddig kjøleskap🌼🌸🌼

    9. Elsker virkelig å få orden på ting! Og nå som våren kommer for fullt har vi faktisk funnet frem høytrykkspyler og div. raker og koster og gått løs på gårdsplass, hage og terrasse i dag. Resten skal tas i morgen og gud så digg det er! Når det gjelder kjøleskap burde jeg nok vaske mitt oftere, men når det gjelder hvor ting skal ligge er alt på stell. Her hos oss har nemlig alt sin egen plass, og jeg får helt mark hvis noen mot formodning legger pålegget noe annet sted enn i påleggsskuffen. “Stolen” med klesfjellet har jeg planer om å takle i kveld, og det er kanskje noe av det kjedeligste jeg veeeet… Ha en kjempe fin helg Peter!

    10. Haha! Vi har også faste plasser. Får heeelt mark om noen roter til systemet. Men du, vi har faktisk funnet ut at vi egentlig ikke trenger trappegrind lenger, meeeen at de er så supre å henge klær på, at de blir stående en stund til 😀 #thegrind
      /Ha en superduper helg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg