Årets første vårtegn <3

Endelig er de her! Det første av alle vårtegn og selve beviset på at vi går mot lysere tider. Hagens små soler som stiller seg først i køen for å ringe inn til vår 🙂

 

 

Jeg vet ikke om det er et alderdomstegn eller ikke, men jeg blir altså så vanvittig glad når jeg ser de første krokusene snike seg opp av den iskalde marken for å hilse våren varmt velkommen.

For da vet jeg hva som følger. Fuglekvitter, lengre dager, varmere dager, lettere klær. Flere blomster, flere fugler og grønt overalt. En verden som våkner fra dvalen og nå vil ut og leke. Sånt kan man brått bli lykkelig av 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

/ Snart vår <3

* Følg Vårhjerte på Facebook *

8 kommentarer
    1. Må være et voksentegn i det minste, eller for oss med barn. Har aldri hørt de uten barn sette sånn pris på at dagene blir lysere, bedre ute forhold og alt det fine våren har med seg.
      Vi er i vårmodus her og, til tross for snøbyger og at vi må ut med snøskuffa en tur nå 😛

    2. Du kan trøste deg med at det ikke er et aldringstegn ☺ jeg har så lenge jeg kan minnes lett etter di første spirene som minner om vår.

    3. Det er et alderdomstegn! Iallefall hvis man prøver å verne om de i tillegg. Husker jeg plukket de første blomstrene jeg så da jeg var liten, ooo blomst, den blir sikkert mamma glad for. Men hun bare NEI har du PLUKKET de første blomstrene? Herregud de må jo få være i FREEEED!

    4. Det er så koselig å se at de kommer opp! 🙂
      Litt tidlig for det her jeg bor, ennå en del snø som ligger på bakken, men deilig at det går mot våren, at gresset og blomster så vidt begynner å titte fram og at dagene blir lengre og lysere 🙂

    5. Må nok motsi Statera Marit Ebeltoft her oppe: Jeg har ikke barn, og har vært ekstatisk hver vår så lenge jeg kan huske (er 25 år nå). Selv da jeg var liten, elsket jeg å plukke de første snøklokkene, og høre den første gjøken! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg