Pølser, gløgg og brettspill

I dag fikk jeg endelig oppfylt mitt største ønske for ferien.

 


Pyls O rama! 🙂

 

Tidligere denne uken kom barna hjem fra barnehagen og luktet som bål og brente pølser. Den lukta gjorde meg så misunnelig og det slo meg at det er evigheter siden sist jeg brant en stakkars pølse over åpen ild, for så å nyte den i guds frie med bålrøyk i fleisen og sol på nesetippen.

Men i dag ble heldigvis min drøm for vinterferien oppfylt. For er man en stor familie på tur, så må man jo finne på litt med barna. Så i dag var vi tilbake i langrennssporet og fant oss til slutt en egnet plass for bålkos og pølser. Barna løp opp og ned bakken med akebrett og stoppet bare tidvis innom for en pølsesnabb eller marshmallows.

Og mens jeg satt der i en improvisert sofa av snø og is, innså jeg at det er slik kvalmende idyllisk familiekos man bare drømmer om. Å kunne sitte sammen i en stor gjeng og bare fjase. Ake, leke og bare være sammen. Herlig.

Da glemmer man fort den paniske formiddagen man endevendte huset fra topp til tå på jakt etter superundertøy og langrennhansker, samt timene man ålet seg gjennom biltrafikk i sneglefart og bannet lavt til lyden av Marcus og Martinus.

Resten av dagen har vi tilbrakt på sedvanlig vis: I solveggen, i badstua og i boblebadet. Ingen store planer, bare ligge i kokende vann og kjenne at livet leker mens vannet danner istupper i luggen.

Og da jeg endelig fikk dratt på meg joggebuksa og smugspist en bit Crispo fra godterilageret, oppdaget jeg til min store glede at muttern hadde kokt gløgg, og brettspill var blitt fisket frem til både store og små.

Og med det er agendaen satt for kvelden: Det får så være om klokka blir seks i morgen tidlig, det puslespillet skal i boks 😉

 


Er i farta!

 


Yum!

 


Diamantjakt på høyt nivå.

 


Og der var den kvelden i boks 😉

 


Stort land, liten plutt 🙂

 

/ Hipp hurra for familieidyll 🙂

P.S. Jeg så forresten at noen spurte om Christina og lillesnupp. I år har vi gått for å splitte oss i ferien og det har Christina skrevet mer om her: “Vinterferie hver for oss”

* Følg Feriehjerte på Facebook *

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg