Den beste lukta i verden

Det er når barna kommer hjem fra barnehagen og lukter bål. Og jeg vet at de har vært på tur i skogen, hørt på lydene, spikket på pinner, tent bål, følt varmen, kjent lukten og kost seg på tur.

Så kommer de hjem til oss kjedelige voksne som bare har sittet som lobotomerte apekatter foran en dataskjerm hele dagen. Ikke rikket oss stort, bare rikket rundt på tall og bokstaver.

Og da er det så deilig å vite at barna har hatt det bra. Bedre enn meg. At de går i en barnehage der man drar på tur, der man tenner bål, der man lærer skogen å kjenne, der man koser seg stort.

Derfor elsker jeg når barna kommer hjem og lukter som røyk og brente pinner.

Til helgen skal vi også pakke sekken med godsaker, øks og pølser. Jeg vil også lukte bål.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

/ Turdager i barnehagen <3

* Følg Pølsehjerte på Facebook *

5 kommentarer
    1. Ja er det ikke god lukt av barna når dem har vært ute og bålet
      Eller uansett bare vært ute, di lukter friskt og godt, sitter en del inne selv og så blir lite ute, men må vel endre på det 🙂

    2. Åh herregud. Brekker meg av den lukten, men som du sier: hyggelig de har vært ute 🙂 Og da kan man forsake litt lukt. Nå har jeg ikke barn foreløpig og broren min har gått ut av vgs så er forhåpentlig en stund til jeg må holde ut den lukten igjen 😉

    3. Unner alle den opplevelsen💙💚 Elsker naturopplevelsene og er så glad når småbarnsforeldre ser den samme gleden og lykken som naturen gir💚💙

    4. I barnehagen til datra mi hadde dem noen hele lavvodager. Da leverte jeg i lavvoen og de fantastiske folka som jobber der hadde fyrt opp bål tidlig på morgenen,så både datra mi og jeg spiste frokost ved bålet 🙂 Magisk start på dagen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg