Bli med på TV-innspilling

I dag startet uken med en veldig uvanlig arbeidsdag 🙂

 

 

En av mange fantastiske ting ved å være blogger er at man i blant blir invitert med på rare og morsomme ting. Denne uken startet for eksempel friskt med at jeg fikk delta som dommer i en blindtest av matvarer for Matkontrollen på TV2!

Det skal sies at jeg følte meg raskt ganske malplassert når jeg benket meg ned rundt bordet med mine tre meddommere, som alle viste seg å være kjente, erfarne kokker. For selv med over 35 års erfaring med å spise mat, er jeg absolutt ingen matkjenner. Jeg er ganske glad i å stå på kjøkkenet, men håpløst dårlig på å grille biff, jeg aner ikke når poteter er ferdigkokt og jeg under-/oversteker kaker. Alltid.

Derfor kjente jeg et ørlite skjelv i buksa når jeg plutselig skulle komme med velformulerte begrunnelser for hvorfor jeg foretrakk det ene syltetøyet fremfor det andre. Heldigvis innså jeg raskt at det ikke var min rolle, for jeg var jo ikke der som fagmann. Jeg var der som folkets mann! Vi som aldri har sett snurten av en kokkejakke, vi som har ketchup i kjøleskapet og spiser grandiosa uten å blunke. Og det var så utrolig gøy!!

 


Når andre stiller i kokkejakke og du sitter der med et kjøkkenforkle… x-)

 


Tallerken nummer 1 inne til audition.

 


Hmmm, hva er dette for noe godt da?

 


Vi leker ikke matkontroll 😉

 

Jeg vet ikke hvor mye jeg har lov til å si forresten, for programmet kommer ikke på luften før i mars og frem da har jeg fått munnkurv. Men jeg kan vel røpe såpass at vi smakte på ulike billigprodukter fra flere av landets største dagligvarebutikker.

Kokkene i panelet analyserte maten nærmest som kunst, mens jeg tenkte mer på hva smaksløkene kunne fortelle meg. Det er ikke så farlig for meg hvor mye lever det er i leverpostei, så lenge det smaker godt. Men mer enn det tror jeg ikke jeg kan si, før jeg plutselig får Solveig Barstad på nakken 😉

Hele testen kan du se 16. mars på Matkontrollen på TV2 og jeg anbefaler alle å se programmet, for konklusjonen på et par av produktene du kanskje kjøper hver eneste dag, var faktisk ganske slående 🙂

 


(foto: Matkontrollen, TV2)

 

/ Sjallabais!

* Følg Mathjerte på Facebook *

4 kommentarer
    1. Det gleder jeg meg til å se på 🙂 Slenger meg på samme spørsmål som Pia over her: Hvorfor er dere ikke med på bloggerne æ? – dere var grunnen til at jeg så på det – og dere løftet virkelig det programmet :-)Lykke til videre med barneboka – den skal jeg kjøpe til yngste sønnen min. Ha en fin dag/ high five 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg