Fatterns frisørsalong

Her hos Fattern´s er vi ikke så nøye på det. Vi har ikke fagbrev, for å si det sånn. Vi kan én klipp og den holder vi oss til. Ikke er den spesielt bra engang, men den duger. Du blir kanskje kalt tilbake flere ganger for å etterjustere og stusse hårtuster som tidligere hadde sluppet unna, men sånn ellers er det bra.

Dessuten er klippen gratis og du får et varmt bad og is etterpå. Hvis ikke dét holder til stjerne i margen, ja nei da vet ikke jeg.

 

 

For når man plutselig innser at 4-åringen ser ut som et skogstroll på nøtta kvelden før den store 5-årsdagen, ja da må fattern til pers. Det passer egentlig fint, for jeg har alltid hatt en slags hemmelig drøm om å bli frisør.

Jeg vet ikke hvorfor, men da jeg var yngre likte jeg ofte å ta med meg en saks ut i hagen og klippe små gresstuster i ulike sveiser. Det gjør jeg vel på en måte fortsatt, bare at i morgen har en av de små gresstustene bursdag.

Og nå som hår er i bøtte, gelé er i form, kake er på fat og febermåleren endelig har begynt å blåse grønt, er det all grunn til optimisme i forkant av den store store morgendagen 🙂

 

 

 

/ Men først: Gulvvask.. faen Johuu!

* Følg Klippehjerte på Facebook *

15 kommentarer
    1. Så snasen han ble på sveisen! Hvilke tall/lengde bruker du på klippern? Her klipper jeg minsten (og mannen), men har liksom ikke helt funnet rette lengden jeg skal klippe på minsten på snart 3..
      Ha en super feiring imorgen!:)

    2. Så flink pappa!!:) Men det eg lure aller mest på etter å ha lest konatil’s blogg; har du huska morsdagen?;)

    3. En måned til 4åringen blir 5åring her, men står nok ovenfor samme problemet. Løses ved å stille maskinen inn på ca 22 mm, og kjøre på. Er vel omtrent det absolutt eneste som får propellen til å sitte noenlunde rolig. Og du vet du har gjort dugande arbeid når det kommer fra guttungen: -Pappa, du må bli kokk!!

    4. Jeg har også klippet poden i dag…puh..
      tror jeg hørte protesten “ikke i nakken”
      minst 100-1000 ganger.. 😂 men resultatet
      Ble noenlunde brukbart…
      Lykke til med bursdagen!

    5. Jeg klipper min sønn slik at han får buet hår i nakken jeg også. Synes det er så fiiiiint <3 . Men resten av sveisen sliter jeg med 😀 , haha! Det blir som det blir. Det er jo gratis 🙂 .

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg