Når pappa kommer hjem med tatovering

Jeg vet ikke hva jeg hadde forventet, men det var i hvert fall ikke dette 😀

 

Exotic vacation style boy portrait

 

For barna hadde en ganske uventet reaksjonen da pappa kom hjem med en tatovering av en liten dinosaur på armen tidligere denne uka. Det er jo aldri godt å vite hva man kan forvente seg og jeg skal innrømme at jeg var veldig spent. Ville de like den? Ville de hate den?

Man vet liksom aldri hva man får med sånne småttiser, men selv om barn er like direkte og usminket som fulle folk, så er de i hvert fall ærlige. Ofte litt for ærlig 😉

 


Beastmode er ut, dinosaurmode er det nye 😉

 

Heldigvis synes plutten at tatoveringen var ganske kul, men litt for lys. Jeg hadde jo fargelagt den etter hans maleri og den store kunstneren lot seg selvfølgelig ikke kopiere uten innsigelser. Jeg er faktisk enig med ham og har planlagt å etterfylle litt farger.

Lillesnuppa derimot. Hun tok én rask titt på den, før hun løp av gårde. Jeg skjønte selvfølgelig ingenting, før hun kom tilbake med en penn, pekte på sin egen hånd og ropte:

– “Mus!”

Og da ville storebror også ha. Så nå går vi rundt med “mus” på armen hele gjengen 😀

 

 

 

 

… først nå innser jeg at det blir helt umulig å nekte dem å ta tatovering når de blir 18.. Søren.

/ Ha en trivelig fredag!

* Følg Musehjerte på Facebook *

11 kommentarer
    1. Dattera mi sa hun ville ha tatovering når hun ble stor, men det var helt til jeg kom hjem med tattis og en arm som så ut som en innrulla svinestek med blod dryppende ned fra plastfolien.
      Jeg tror hun skjønte at man venter til man er blitt voksen-voksen

    2. Hvorfor i all verden skulle du nekte dem tatovering når de blir 18? Forresten kan du ikke nekte dem noen ting når de blir 18 for da er de myndige.
      Du kan forsøke dette: Når de er i 14-års alderen, kan du begynne prosessen med å si muntert: Nå er det vel snart på tide at du får din første tatovering? Endelig er du stor nok til å tåle smerten! Kjør på fremover med fremstøt og overtalelser, og vipps: Tatovering er det mest ukule som finnes.

    3. Jepp! Det oppdaga eg også! I god tid hadde dotter mi bestilt seg tatoveringstime til to dagar etter 18-årsdagen. Ho ville tatovere heile framsida av låret. Litt skeptisk, ja, men når mamsen har heile utsida av leggen + sida på eine foten, har ein jo fint lite ein skulle sagt! Vart sjølvsagt ein alvorleg prat om motivet, men når ho slo til med bunadsmønsteret sitt, og seinare fylte på med motiv frå ei av yndlingsbarneboka si, var det jo ikkje mykje å protestere på… Flott tatovering har ho!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg