Nytatovert og lykkelig

Det begynner å bli noen år siden sist jeg tok tatovering, men i helgen skjedde det noe helt spesielt som gjorde at det plutselig føltes helt riktig.

 

 

For jeg har lenge hatt lyst til å tatovere et slags minne fra denne delen av livet. For aldri i mine villeste drømmer hadde jeg tenkt at livet skulle se slik ut ved fylte 35. Jeg trodde lenge at russetiden skulle stå seg som selve indrefileten i livet, og at man innen midten av 30-årene var blitt en traust gammel mann med stresskoffert og hatt. Jeg har vel alltid hatt en slags frykt for å bli voksen. Ikke eldre, men voksen.

En god stund følte jeg at jeg var på god vei dit, men etter at jeg møtte Christina er det som om jeg har fått livet tilbake. Og med livet som huseier, småbarnsfar og pappablogger, har jeg virkelig funnet meg selv. Jeg har det helt fantastisk og kan ikke si annet enn at jeg rett og slett er lykkelig.

Og i helgen toppet det seg virkelig. For jeg hadde aldri trodd at mine rare skriblerier en dag skulle føre til at jeg skulle motta en pris i en prestisjefylt bloggkåring. Det er kanskje vanskelig å forstå hva en sånn pris betyr, men for meg var den en bekreftelse på at man kan gå sine egne veier i livet og bare være seg selv. Og det gjør meg så utrolig glad.

Men enda viktigere enn prisen, var alt som skjedde med Christina og meg midt oppi det hele. For ikke bare vant hun en pris, men hun vant også over frykten, og det skjedde noe med oss den kvelden. Når vi satt der på hotellrommet og var sinte, slitne, redde, frustrerte og forbannet. Det skjedde noe når vi endelig kom til enighet. Som om den siste brikken endelig falt på plass.

Vi har alltid hatt et bunnsolid og strålende forhold, men det var som om den kvelden bandt oss enda tettere sammen. Som et slags endelig bevis. Som om vi har kjempet oss gjennom den verste stormen havet kan hive over oss, og at vi nå kan stå gjennom alt. Det er litt vanskelig å forklare, men vi kjente det begge to. Kanskje var det også derfor vi plutselig ble helt nyforelsket.

Og dagen etter, mens vi lå på senga og pratet mens vi så på plakettene våre og prøvde å forstå hva som hadde skjedd, innså jeg det: Der er den. For midt imot meg fra bak en glassplate i lenestolen, sto den og stirret på meg: Min nye tatovering. Symbolet for denne tiden av livet, for oss, for barna, for bloggen, for livet, for alt. Min lille babydinosaur 🙂

 


Tanken var egentlig å bare ha den i svart, men..

 


da jeg satt og malte med barna i helgen, lagde jeg en lik dinosaur…

 


og den malte plutten grønn, så da..

 


..gikk vi for det 🙂

 


Ævve! (smerte til tross: Tusen takk til Tallatroll hos Bohemen Tattoo i Larvik) (ikke sponset) 🙂

 


Hello! 🙂 (legg merke til at han ble oppgradert med et lite smilefjes, hihi)

 

/ Ha en makaløs mandag!

P.S. Ja forresten, de som sier at å ta tatovering ikke gjør vondt, de lyver. Det gjør dritvondt. Eventuelt er det bare jeg som er skikkelig pysete 😉

* Følg Dinosaurhjerte på Facebook *

32 kommentarer
    1. Takk for det! Synes den er helt rå, men regner ikke med at en minidinosaur er for alle, haha! Men jeg må bare gå for magefølelsen og den sa at dette var riktig, så da var det bare å kjøre på 🙂 Et fint minne og så er den akkurat passe random, og det liker jeg, hihi 😉
      /highfive

    2. Syns den ble kjempesøt, – og kul! Og for et herlig minne! Forresten så kunne man ikke se det på deg; at det gjorde vondt 🙂 Hyggelig å hilse på deg dag, og tusen takk for tips.
      Nina

    3. Joooooda. Du kan trøste deg med at hvis du først har begynt, er det for sent å snu, haha! Men seriøst, jeg er kjempepinglete på sånne ting, men overlever og ser ut til å komme tilbake gang på gang, så da er det hope in a hanging snore for alle 😀

    4. Gratulerer med ny tattoo 😊😊 Den var super kul, fordi den betyr noe for DEG 😊 Syns tatoveringer gjør litt sånn godt vondt jeg, er egentlig værre etterpå, de solbrent dagene og kløingen 😂
      Har en tatovering jeg også som INGEN andre har, eller egentlig begge. Men den første er en tegning lillebroren min tegnet da han var rundt 7-8 år (han døde da han var 10) så selv om andre kanskje ikke syns det er verdens fineste så elsker jeg den og det er det som betyr noe 😊

    5. Neida du er ikke pysete. Du valgte en plass på kroppen med tynn hud 😉 jeg har en tatovering på samme plassen

    6. Gratulerer med velfortjent pris!…og ny tattis! Søt var den 😉 Og jaggu var den tatt hos beste tattisdama Talla også 👍

    7. Haha så kult!
      Klart man må ha nå som minne om en flott epoke i livet 🖒
      Tenk så artig etterkommeran syns det e når de får høre historien om tatoveringa og babydinoen;)
      Har mota mæ opp sia æ va 15… det e mer enn ett halvt liv sia det..
      Keep up the good work.
      Neste år bli det ny pris og kanskje ny tattoo:)
      Trine

    8. Haha, takker for det. Måtte bare spille rolig og kul som skjæra på tunet, så gikk det greit 😉
      Btw: Glemte å legge med en hyggelig link i innlegget, har gjort det nå. Såpass må man få for en så hyggelig økt med babyprat og greier 😀
      / Hils!

    9. Takk for det! 🙂 Første gang hos Talla, men det var supertrivelig. proft og en utrolig kul dame, så kommer absolutt til å stikke tilbake dit hvis/når det blir mer 😉

    10. Haha, kanskje det blir en ny tradisjon med tatovering for hver pris, hehe. Ingen fare, med så vanvittig tøff konkurranse, tror jeg ikke det blir fullt på peishylla over natten, hehe.
      Men har lenge gått med planer om å tatovere en tegning fra hver av barna den dagen de lager noe som er tatoveringsverdig. Kan bli moro 😀

    11. Aaaah, godt å høre! Det verste var den jeg tok på beinet for noen år siden. Mange beinete steder og ekstremt mange detaljer gjorde at den tok en eeeevighet. Til slutt var det vondt bare han sprayet på vann 😀 Hehehe

    12. Ååååh <3 <3 Så fint og trist :´-(
      Jeg har for øvrig tenkt å tatovere en hver av barnas tegninger når de kommer ca. i den alderen der også, så jeg bifaller umiddelbart ideen din 🙂

      Synes egentlig bare det er vondt jeg, men likevel... kommer tilbake da 😉

    13. Kult! Blir glad for å se den søte dinosauren 😃
      Går selv og tenker at jeg skal ta en til… har en på ryggen og en på armen, gjorde vondt å ta, men har lyst på flere 😂

    14. Du er en stor inspirasjon hjemme hos oss. Du er den eneste bloggen mannen min leser, og vi både humrer og undrer oss over dine mange gode tekster.
      Vi er begge barnevernpedagoger og synes naturligvis også at det er fint å lese om barn som har det godt i ett trygt hjem.
      Jeg tenker å gi han gavekort på tatovering for å videreutvikle den han har allerede, hvilke pris må man opp i? Kanskje vanskelig å si noe generelt men tar sjansen 🙂

    15. Ja! Tatoveringer er god stemning. Noen synes kanskje det er litt harry, men jeg synes det er kjempemoro. Innsiden av håndleddet var langt mindre smertefullt enn f.eks rett over skulderbeinet 😉
      / Lykke til, Besta 😀

    16. Meget kul tatovering!
      Yes, tatovering gjør vondt! Det startet ikke så værst, men så kom nåla der det var tynnere hud, og det kjente jeg godt ja.. Og jeg fargela hele tattisen jeg også.. au.
      Men symbolet jeg har på armen betyr mer enn hva logoen viser. Ja, selv om det er logo fra favorittspillet mitt så er det hendelsene etter spillet som gjør at den logoen betyr noe veldig spesielt for meg personlig. Logoen lå klar i 13 år før jeg faktisk gikk til tatoveringsjappa, for da var jeg klar.

    17. Så kult! Liker når tatoveringen viser noe kjent men med en egen historie bak 🙂
      Hadde selv lyst til å tatovere logoen til Slipknot en gang i tiden, utelukkende på bakgrunn av at de var kule.. Glad jeg ikke gjorde det 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg