Søndag i solen og ny uk.. nei vent litt

I dag har vært en sånn dag der man bare kan være ute hele dagen, helt uten mål og mening 🙂

Bare nyte været, livet og solen, for i dag har det vært så knallblått og fint at jeg var helt på nippet til å kalle det for årets første vårdag. Det var kanskje litt i tidligste laget, enda er det bare to uker siden god jul og godt nyttår 😉

 

 


 

Vår eller ikke vår, uansett utrolig deilig å komme seg ut en tur! Spesielt siden lillesnuppa har vært syk hele uka. For i løpet av en sånn uke rekker man å bli ganske rastløs, romlei og klar for å komme seg ut litt.

Man kommer liksom helt ut av flyten og omrokkerer på alle planer. Mailer forblir ubesvart, huset står på hodet og alt går liksom litt i sirup. Derfor føltes det godt å endelig kunne ta med hele gjengen ned til brygga for å riste av seg siste rest av sykdom, kaste stein i vannet, se på fuglene og nyte en lompe med sukker og kanel og guds frie natur 🙂

 

 

 

 

 

Og med søndagen i boks er det bare å gjøre seg klar for en kliss ny uke med mye spennende på tapetet!

Aller først ønsker jeg å hilse den nye uka velkommen med en tur i grisebingen for å kvitte seg med overskuddsenergi og brøle som en gorilla. På tirsdag er det shopping med kjerringa for å prøve å finne nye filler verdig en prisutdeling. Hun har selvfølgelig fikset sånt for lenge siden, men jeg har motesans som en vasstrukken pølse og trenger all den hjelpen jeg kan få.

På onsdag skal jeg til Oslo for et hemmelig møte om et nytt prosjekt og på torsdag er det endelig duket for Vixen Blog Awards! Jeg er selvfølgelig utrolig spent på hvrodan det går på Vixen, en pris eller ikke pris, Oslotur og hotellfrokost med frua blir det okke som, og det i seg selv er gull verdt!

Og ikke minst: En helt ny uke uten syke barn! Skal bli fint å endelig komme seg ajour igjen 🙂

Trodde jeg..

Inntil for 1 minutt siden.

For tror du ikke at skjebnens fordømte ironi slo til akkurat nå! Seriøst, akkurat nå mens jeg satt her og skrev disse ord, knirket det plutselig i døra bak meg. Og der sto plutten. Med rødsprengte øyne, rufsete hår og en kennelhoste verdig en gråspraglet schæfer som røyker 20 om dagen.

Sånn atte…

faen.

 

 

/ På´n igjen 😉

* Følg Hostehjerte på Facebook *

14 kommentarer
    1. Oh yes! Vi tenkte selvfølgelig at han var immun og priset oss lykkelig for det. Men neida. Så da får vi i hvert fall håpe at vi gamlingene er immune, for jeg har ingen planer om å dra til Oslo med snørrfjes og kennelhoste 😀

    2. Kjerringråd; en liten håndfull hel pepper, hiv innpå, svelg unna med ett glass vann! Funket her i hus de gangene jeg har husket å gjøre det! Sikkert psykisk. Men så lenge man slipper unna er det vel verdt det? 😅 Evt legg en løk delt i to på rommet. Lukter gatekjøkken lang vei. Men det tåler man. Kan jo ikke være syk når man skal kåres som årets blogger 👍🏻😊 (har troa!)

    3. Hahahaha! Hvis jeg noensinne blir nominert der, vil jeg råde deg til én ting: Løp til nærmeste bomberom, for da er verden i ferd med å gå under x-)
      /highfive!

    4. Haha, det løktrikset er utprøvd opp ned og i mente og det FUNKER! Jeg hadde aldri i verden trodd det, men etter å ha sett det fungere gang på gang, har jeg begynt å sverge til det. Så løk er allerede utplassert for kvelden 😀

    5. God bedring til Plutten.
      Har lurt litt på det løk trikset. Fungerer det på all slags hoste eller bare tørr hoste?
      Har ei som hoster og hoster til hun brekker seg. Og ikke godt for ett mammahjerte å høre på.

    6. Hei Anne!
      Vi har brukt løktrikset mye og funnet at det funker best mot tørrhoste. Les mer om løktrikset på bloggen til Christina: http://konatil.blogg.no/1473239903_det_fantastiske_lktri.html
      Og her: http://konatil.blogg.no/1454620602_derfor_funker_lktriks.html

      Lillesnupp har også hostet til hun brakk seg i hele forrige uke. Helt forferdelig! Da vi var hos legen fikk vi faktisk en astmamedisin til å bruke inntil videre, for å utvide luftveier og gi kortvarig bedring. Det har fungert bra og ser ut til å redusere de verste hosteanfallene. Du kan jo ev høre med fastlegen om det kan være noe. Vi fikk en sånn astmaspray og pustemaske (maske på blå resept, sprayen kostet typ 60-70 kr). Lykke til og gooood bedring til lissin 🙂

    7. Takk for det! Nå ser det ut til at lillesnuppa er på bedringens vei, så da får storebror ta over. Så bytter de vel etter det igjen, haha! 😉 #barnehagelivet

    8. God morgen. Ser ut som at dere virkelig har kost dere i helgen. Du får ha god bedring til den lille gutten. Vet litt hvordan du har det når de små blir syke. Blir liksom en evig sirkel med sykdom. Spesielt hvis en av de nettopp har startet i barnehagen :). Våres minste begynner i barnehagen til høsten igjen. Så regner med at vi kan vente oss noen runder sykdom igjen da 😉

    9. Ja, barnehagelivet er noe dritt – minsten vår har vært mer syk enn frisk siden oktober… Mannen har 2 dager igjen “med sykt barn”; jeg har ingen… #stressa

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg