Fra Supermann til Ronkefrans

Rart hvordan ting forandrer seg…

 

 

I starten av et forhold er man nyforelsket til langt oppetter øra. Alt man ser er sin elskedes ansikt, gjerne svevende på en rosa sky. Og ganske raskt begynner man å prate irriterende søtt til hverandre. Du vet, sånn man prater til kaniner, valper og tigertøfler:

– “Åh søte lille søtenøte sæsten min, hvem er den fineste, koseligste kosemose-sæsten i hele verden? Det er du det, søteste beste koseklumpepusen.”

I starten kalte Christina meg faktisk for Supermann. Jeg likte det. Et navn som ikke levner noen tvil om hvilket nivå det ligger på. Supermann. Han som kan løfte hus og redde verden. Det er meg, det.

Den første gaven jeg fikk av henne, var faktisk en bok om Radioresepsjonen med signert hilsen til “Supermann Peter”:

 

 

Men så går det litt tid da..

Nyforelskelsen legger seg og går over til etablert kjærlighet. Ting faller på plass og man begynner å ta det litt mer med ro. Slutter å prøve å imponere hele tiden, senker guarden, finner frem joggebuksa og tisser med døra på gløtt.

Og så, en vakker dag mens man går der og føler seg som supermann, sjekker man telefonen, bare for å bli møtt av dette:

 

 

Men det er greit, det. Heller en godt etablert Ronkefrans, enn en nyforelsket Supermann, for selv så banalt det måtte virke, så liker jeg det bedre. For alle kan være supermann en uke eller to, men å gå på sitt sjette år som ronkefrans, da vet du at det kommer til å vare 😀

/ Hverdagskjærlighet <3

* Følg Fransehjerte på Facebook *

12 kommentarer
    1. Dokker e altså så herlig begge to! Om dere ikke har nyttårsforsett, og kun kan komme med ett, må det være å fortsette med bloggene deres 😄 Dagen er ikke den samme uten (nei, snakker ikke om VG…)

    2. Å være gift innebærer at den kjærligheten dama di føler for deg gradvis går over til barna. Å være mann/far innebærer å bli absorbert. Konsumert. Til du til slutt er ingenting. Men kona og unga blomstrer da! 🙂

    3. ” Jaja, det e ein øvegang ” .. Seie alltid far min..
      Når me gjerna sitte i garasjen, og bedrive litt lett hverdagslig konversering øve ein kaffikopp.. Og eg basunere ut med nåken av mine hverdagslige problemer..
      Men han har aldri sagt i hvilken retning…
      Det har han latt vær opp te meg sjøl å finna ut, på ein måte.. Litt sånn far til sønn overføring av mange års livserfaring, men uten å sei ka eg bør gjør..
      For å gjør ei lang greia kort..
      Den dagen man tar for gitt at detta komme te å gå bra, då e det jaggu meg på tide å dra fram skippertaket.. Og legga inn ein skikkelig heilhjerta innsats, for å få ting te å gå endå bedre..
      Det e som ein klok mann ein gang sa..
      ” Det har vært ein god start, men med ein gang du blir selvtilfreds, så vil det nedgangen treffa deg som ett godstog midt i ansiktet. ”
      For all del, eg ser ka du meina .. Men her i heimen har me 15 år sammen, på livets smale kjærlighets sti.. Me har 4 herlige små sammen, og veien fram te idag har vært beintøff..
      Man komme te å trø feil, enten før eller seinare.. Det e kossen man komme tebake på stien, så definere kor sterkt ett forhold e..
      Og ikkje den gode følelsen man har, når alt går på skinner..
      Så ett lite avsluttande klokt ordtak te.. Fra ein så har gått stien over dobbelt så langt..
      ” You know nothing, John Snow.. ” …
      Ps.. Vil bare nevna ein ting te, så far min alltid seie..
      ” Det har som regel ein tendens te å gå bra.. ”
      =D =D =D

    4. Gubbstulk kaller meg fortsatt jenta mi 🙂 og jeg sier kjæresten min hver dag…..men som du ser i starten av dette…..andre ord forekommer også 😉 Kjært barn har mange navn veit du

    5. Haha, takk for fine ord, Frode 😀
      Og du har selvfølgelig rett: Greit å være litt Supermann i blant også. Legge inn litt innsats og la joggebuksa ligge igjen hjemme 😉
      /highfive

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg