Ullpledd, sokkær og sushi

Jeg har alltid ment at første juledag er årets verste dag. Magien er brutt og verden er som nedtråkket konfetti.

Men jo eldre jeg blir, dess mer liker jeg dette litt rare antiklimakset av en dag. En dag skrevet i julegledens navn. En dag der verden tar pause og alle leker finnes frem 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Selges høystbydende over “tusen femti hundre kroner”

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Usikker på hva boka handler om, men ser ut som noen har smuglet noe ulvolig x-)

 

En dag der klokkene tikker sakte og veldig stille. Ikke et hint av stress fra morgen til kveld, bare subbe rundt i pysjen og nyte et lite hvileskjær fra hverdagen. Leke litt her, rydde litt der og bare være sammen. Og for en dag å gjøre det på, for i gangen bugner det av leker og nye gleder.

Så mens a mor lå på sofaen og hooket med det nye ullpleddet sitt, sto far på kjøkkenet og forelsket seg i den nye potetskrelleren, mens barna spiste godteri-sushi og lekte med lekesand.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hei sand, Taj Mahal, jo!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

A mor nede for å fjerne sand for ni hundrede gang for dagen 😉

 

Og sånn har det vært i hele dag, bare kos og slaraffenliv 🙂 Vel.. med unntak av timene som gikk med til å sortere den vanvittige mengden med arveklær som hadde tatt over store deler av andre-etasjen. Det viste seg å være en mye større jobb enn først antatt, men fy fasan så å bli ferdig!

Dette ble for øvrig året da jeg for første gang ble oppriktig glad for ullsokker! Så skulle det altså gå 35 år.. For det var jo det aller kjipeste man kunne få da man var yngre, men da jeg pakket opp de håndlagde herlighetene og snek dem på meg i går kveld, var det ingen tvil: Tottelottene var i himmærn! 😀

Men nå skal jeg tilbake på kjøkkenet for å skrelle gulrøtter. Ikke at jeg har lyst på gulrøtter, jeg må bare skrelle et eller annet, for fatterns nye potetskreller er seriøst det beste som har hendt verden siden vannklosettet kom til byen.

Ha en fortsatt knakende fin jul, folkens! 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

På julejakt i påsane med arveklær 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hva er målgruppen for domino-brikker egentlig? 4-åringer eller… 35-åringer? 😀

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

The chosen one! <3

 

/ Alderdomstegn eller ikke, ullsokker er undervurdert 😉

* Følg Ullsokkhjerte på Facebook *

12 kommentarer
    1. Yes! Men hallo, “fint” dekker det ikke. Det var som å skrelle med et blad smidd av dragebein og englevinger. Den lekte seg gjennom poteten og kjærtegnet gulrøttene. Det var som om den egentlig ikke skrellet, men kurtiserte grønnsakene til å ta av seg klærne. Et magisk produkt, rett og slett 😀

    2. Kjøpte potetskrelleren fra Tupperware for noen år siden, det var da jeg kom til kjøkkenhimmelen😍 i hjelperedskap!

    3. Herlig å høre at du kom til heaven av ullsokkene, da må du definitiv JOINE Klubben min!?!? “Den Galneste Ullsokken” Har skuffen full og bruker intet annet, sommer som vinter! JA det finnes SOMMERull 🙂
      Hilsen en fullstendig StrikkeGal Tante”

    4. Hei:) Jeg lurte på om man kunne ønske seg ett lookalike innlegg av deg og Vinter? Hehe, hadde vært moro og sett! For like, det er dere:-)
      Ta på deg frakk, sleik, og lag sløvt øye og knips litt vinter bilder a;-)
      Det er en utfording! Tar du den;-) ?

    5. Gubben her sier at målgruppen for dominobrikker må være 50-år fordi de har mer tid til å leke med de.

    6. Akkurat slik 1.juledag bør være, spør du meg☺
      Men nå ble jeg veldig nysgjerrig på hvor den skrelleren er fra/ evt. merke? #begynneråblivoksen🙈
      Fortsatt god jul til dere 5!

    7. Kan ikke si noe annet enn at jeg skjønner forelskelsen i den skrelleren! Har maken og den er rett og slett magisk! 😍

    8. Hold deg fast: IKEA! 😀 Så neste gang jeg er der, skal jeg seriøst kjøpe 10 stykker, hehe.
      Gooooood jul! (og en enorm highfive til deg for å huske Teo) 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg