Takk

Dette er veldig rart. Akkurat nå sitter jeg på et tog på vei hjem fra Oslo. Jeg sitter på Drammen stasjon og titter ut av vinduet. Jeg har Highasakite på øret. Jeg tenker på gårsdagen, på familien, på alt egentlig. Jeg tenker også på noe jeg innså først etter pinnekjøttlaget i går.

For på sånne kvelder, der man møter gamle kompiser fra barndommen, folk man har kjent hele livet, prater man gjerne om alt. Familie, kjærester, barn, jobb og hobbyer. Om jakt, om pinnekjøtt, om giftemål og alt det resterende mellom himmel og jord.

Og om blogg selvfølgelig. For når man er den eneste i gjengen som har gått hen og blitt pappablogger, så blir det naturligvis noen spørsmål. Ganske mange egentlig.

Men midt oppi alle de vanlige spørsmålene om hvor mye jeg tjener og hvor ofte jeg får puppebilder i innboksen, var det én av gutta som stilte et spørsmål som har brent seg fast:

– “Kan du hate det i blant?”

Kanskje var det bare forfriskende å for én gangs skyld bli spurt om noe annet enn tidligere nevnte inntekt og puppebilder, men akkurat der og da så slo det meg at det er jo akkurat det som gjør blogg til jobb. For ja, jeg kan hate det iblant.

En sjelden gang, hvis Christina og jeg har bestemt oss for å ta en sjelden frikveld, men jeg ender nok en gang opp med å svare på mailer til langt på natt. Eller man blir feilsitert av en journalist og fremstår som en idiot. Eller man har skrevet et innlegg som resulterer i trusler i innboksen, eller egne hatinnlegg fra høyreekstremister (…). I sånne stunder er det lov å hate jobben litt.

Men så sitter man på et tog på vei hjem fra Oslo, tar opp macen, sjekker siste kommentarer og innser at… Vet du hva? Jeg elsker jobben min! Jeg har aldri likt å bruke det ordet om bloggen, men det er jo det. En jobb som tilfeldigvis også er min store lidenskap og hobby.

Å kunne skrive til dere og få svar tilbake. Skrive om alt fra livet som småbarnsforeldre til dikt om edderkopper. Å kunne bruke halve desember på å spekulere i sladder om en julekalender eller ta for seg tøffere temaer for å hjelpe folk i en vanskelig situasjon. Å kunne bruke stemmen til å glede, inspirere og hjelpe andre. Det er helt fantastisk og jeg føler meg så utrolig privilegert og heldig som får lov til å gjøre det hver eneste dag. For bloggen ikke bare jobben min, det er livet mitt og jeg elsker det 🙂

 

 

P.S. Jeg har ingen anelse hva jeg prøver å si med dette innlegget. De aller fleste tekster jeg skriver, har ofte en tanke bak. En idé, en plan en agenda. Dette er ikke et av dem. Jeg ønsket bare å si akkurat hva jeg tenker, akkurat her og nå. På et tog på vei hjem fra Oslo, akkurat nå på vei inn mot Tønsberg.

Jo, jeg vet vel kanskje hva jeg prøver å si. Og jeg hadde ikke trengt å bruke over seks hundre ord på å si det. Jeg kunne også bare brukt ett.

Takk <3

 

Holiday heart on woody background

10 kommentarer
    1. Takk selv,Peter 😄 Takk du for at du gir meg en god latter,spenning i hverdagen med små anekdoter, hverdagsepisoder jeg selv kan kjenne meg igjen i som småbarnsforelder. Og takk for innlegg til ettertanke. Håper du (og Christina) vil fortsette med blogg så lenge som mulig. Ønsker dere en fortsatt fin førjulstid 😄 Klem fra Heidi i Tromsø 😊

    2. Takk selv Peter. Koser meg med både din og Konatil sin blogg. Befriende ærlig , humoristisk, usminket og dønn rett fram. En befrielse å følge en pappa som deg. Ha en super kveld, og du….TAKK❤

    3. TUSEN takk for det! Kommentarer som dette altså 🙂 Ha en makaløst god kveld du også! Selv skal jeg nå runde av kvelden med et glovarmt bad og etter et særs sent og lystig pinnekjøttlag i går, gleder jeg meg ikke bare litt til det 😉
      / Hipphipp!

    4. Tusen takk for det, Heidi! Baare hyggelig vettu 😉 Men sånn seriøst, det er helt utrolig hyggelig å kunne skrive, glede, inspirere og tidvis provosere. Men bare tidvis. Først og fremst ønsker jeg at bloggen skal være en jovial kosekrok der vi kan prate skit og ha det bra 🙂
      /highfive!

    5. Huff,sier vel litt om de “damene” som sender deg bilder av melkekartongene:-I Håper Kona til,blir forskånet fra “bunnløse” manne-bilder.Grøsser bak nonne-kostymet 😯

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg