Snøfallspekulasjoner, ep. 14

Julekuler, dagbøker og trekløver – Dette er dagens spekulasjoner 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Fra vondt til verre, nå har han endelig tatt steget. Winter har nå gått fra særs tvilsom type til å bli fullt ut diktator. Ingen snøballkasting, ingen moro, bare rydding og måking. Dette verdisynet styrker bare teorien fra en av dere lesere om at Winter og Ruth muligens kan være søsken.

Sans for orden og langt under middels glad i lek, her lukter det likheter. Det styrkes også av den voksende mistanken om at Ruth egentlig har slektskap til Snøfall. Selv tror jeg hennes Grandtante Torbjørg kan ha vært nissemor eller kanskje søsteren til nissen, hun må i hvert fall være tilknyttet Snøfall på noe vis.

Kan for øvrig tipse Ruth og Håkon om å slutte å se på brevet de har postet. Det kommer aldri til å fly av sted mens de følger med, på samme måte som at vann aldri begynner å koke hvis du står og ser på det.

Dagens største spekulasjon knyttes til julekulene. Hvorfor klarte ikke Winter å fylle dem med ønsker? Og kanskje enda viktigere: Hvorfor virket ikke Winter spesielt overrasket? Blir han ikke ekte nisse før den gamle nissen faktisk abdiserer og/eller parkerer tøflene?

En annen ting det knyttes stor spenning til, er den særs uflide Trixter. Det er vel liten tvil om at dette er Julius´ hemmelige venn, men hvilken rolle spiller han? Er han Orakelets løpegutt eller kan han være Tindre? Vet ikke hvor lenge disse nissene lever og hvor lenge det er siden Dunkel gikk ut i skogen, så vi holder alle dører åpne.

Angående å holde dører åpne, så var det hyggelig å se at Frida endelig tok til fornuften! Og nå som Trekløveret endelig er samlet, har de allerede begynt å nøste sammen trådene. Så langt er det også bare Selma og Pil som kjenner til den hemmelige inngangen inn til Hagen, og den kan komme godt til nytte nå som Winter har stengt Hagen for andre enn seg selv.

I kommentarfeltet går det nå så hett for seg, at jeg ikke rekker å svare på én kommentar før det renner inn fire nye – og det er så rått! Jeg digger at det er flere enn meg som er oppriktig hektet på Snøfall, og jeg elsker tanken på at det sitter en hel generasjon med barn der ute som nærmest ikke får sett tv-en fordi foreldrene sitter limt til skjermen for å se barne-tv. Eller voksenbarne-tv som “IA” kaller det 😉

Men hva skjer med dagboka til Julius? Hva har Winter tatt siden han la den igjen? Nei, nå får Julius se å våkne snart og komme seg på jobb. Jeg begynner i hvert fall å bli så irritert på Winter at det begynner å bli litt pinlig. Så et bilde av ham på nettet i dag og tenkte: “Der er han kødden som prøver å ødelegge jula”. Da er det på tide å se på noe annet snart 😉

Det tror jeg kanskje Christina hadde hatt godt av også, for i går skjedde det noe hysterisk festlig her. Akkurat i det vi satt oss i bilen, gikk det en skoleklasse full av barn med nisseluer forbi. Og Christinas umiddelbare, nærmest provoserte respons var:

– “Hva i all verden gjør alle de her ute i VU?”

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

/ #Juliusmåvåkne

* Følg VUhjerte på Facebook *

77 kommentarer
    1. Det er to ting eg diggar denne adventa: Snøfall og snøfallspekulasjoner!
      Så klart kjem Snøfall først. Alle episodar blir sett med stor innleving.
      Deretter: Sjekke Pappahjerte for å sjå kva dei nyaste spekulasjonane er.
      Tusen takk for utruleg underhaldande adventslesing. Det hjelper ein stakkars student i eksamenstida! 🙂

    2. Åh, Håkon og Ruth altså <3 Ruth er god på bunn, men hun vet det knapt selv. Klart hun savner Selma.
      Og jeg satt og holdt nesten pusten da Winter fikk kloa i dagboken. Jeg trodde seriøst han skulle stjele den. Jeg tror ikke han har fjernet noe. Jeg tror ikke han er smart nok rett og slett!
      Grunnen til at han ikke fikk til å blåse på julekulene er jo at han ikke er den ekte julenissen, og det vet han jo.

    3. Men er han ikke den ekte julenissen hvis han har fått bildet på veggen og urkulen da? Eller vent… Bildet sto jo hos Yndis for litt lett photoshopping. Han er jo vedtatt som ny nisse nå, men tenker vi at det ikke gjelder så lenge det er på falske premisser? Det kan jeg i så fall like 😀

    4. Mulig det er jeg som husker feil, men da Selma leste i dagboka til Julius, la jeg merke til at signaturen til Julius hadde flere sånne “pyntestreker” i seg enn det Winter skrev da han “faket” brev fra Julius. Kanskje de vil legge merke til at “brevene fra Julius” har en annerledes underskrift enn slik Julius selv skriver den?

    5. Eg tipper at Winter ikkje kan blåse i julekulene fordi han ikkje er lærlingen som oraklet har peika ut. Kun den ekte nissen kan blåse, og det ser ut til at også Winter skjønner at han faktisk ikkje er den ekte nissen (men det skjønner ikkje nokon av dei andre, smått treige, smånissane 😉 )

    6. Jeg tenker at man ikke kan snike seg til Julenissetittelen, selv om man blir innsatt og får malt et portrett, ja. Orakel “vet” hvem nissen egentlig er og bare den får “magiske krefter” tror nå jeg da!
      Jeg håper Julius har skrevet i dagboken hvem lærlingen skulle være.
      Heia trekløveret!

    7. Tror kanskje Winter tok dagboksida der det står hvem den nye lærlingen er. Og han som løp ute i hagen han hadde bjeller med seg så han passer nok på reinsdyrene og sleden. Det er non Julius sin hemmelige venn ja.
      Grunnen til at han ikke klerer å fylle julekulene er nok fordi han ikke er lærlingen som orakelet har valgt.

    8. Også Kalle som forvirra sprettball i hagen da. Han er jo bare søt 😊Men jeg tror han har noen evner som overgår alle i Snøfall,også Julius.

    9. Hei!
      Jeg tror ikke julekulene fylles med barnas ønsker når Winter blåser på dem fordi han ikke er den nye lærlingen. Bare julenissen og hans lærling burde kunne gi barn i VU det de ønsker seg. Winter er jo helt klart ikke den nye lærlingen orakelet har next ut!

    10. Akkurat som man blir født til å bli konge, så blir man født til å bli Julenissen. Og når Oraklet har fortalt Julius hvem som er Lærlingen, så nytter det jo ikke at Winter har tuska til seg Urkulen. Han er ikke ment til å være Julenissen, derfor kan han ikke blåse julekuler eller innvilge ønsker.
      Dette kuppet er jo særdeles dårlig gjennomtenkt av den godeste Winter, virker som ønsker om makt bare har gått til hodet på ham. For enhver idiot VET jo at en særs viktig del av stillingsbeskrivelsen til Julenissen er jo å reise til VU og dele ut gaver. Men det så ut til å komme som julekvelden på kjerringa for den godeste flosshatt-dotten gitt! #wintermåtasæeibolle

    11. Jeg tror at kun den som er utpekt av orakelt til å bli den nye nissen vil ha evnen til å blåse i julekuler.
      Og nå får snart de voksen i snøfall ta ansvar. Hva skal man med en julenisse som ikke liker barn lissom?????
      Og skal noen snart gå å sjekke den sleden? Hallo IQ nå må du snart våkne før jeg kommer og drar deg i barten..
      Og hvor er reinsdyrene? Er det slik at denne hemmelige vennen som løper rundt i skogen er den som passer på reinsdyra???
      Og nå får snart Ruth ta et standpunkt angående om hun tror på dette som skjer eller ikke. Enten så finnes julenissen ellers så finnes han ikke. Hun vingler jo verre enn en politiker jo. Skjerpings.
      Tror egentlig slik til slutt at Ruth er god på bunnen og mykner opp. Det samme tror jeg med Winter. Holder en knapp på de to der jeg altså. Det kommer til å ende med at Winter kommer seg til VU og lever som lykkelig petimeter sammen med Ruth og rydder i bøker.
      Og nå merker jeg et jeg begynner å bli litt for engasjert og må gi meg før tastaturet tar fyr…..
      Gleder meg til nye spekulasjoner i morgen 🙂

    12. Jeg tror Winter ikke fikk lys i julekulene fordi han strengt tatt ikke ble valgt av orakelet! Samtidig har jo ikke Julius bokstavelig talt parkert tøflene, så magien rundt dette tror jeg ikke Winter klarer å manipulere👍.

    13. Men hvor kom brevene i nissepostkassa fra? Jeg trodde alle ønskebrevene var små fugler som fløy utenfor hula som Julius sover i…er det brev fra før Julius forsvant eller har Winter skrevet dem selv?

    14. Det er fremdeles bare Julius som kan blåse julekuler tror jeg.
      Denne lærlingen er pappan til Frida tror jeg 🙂

    15. Frida hadde et betenkt andiktsutrykk når Winter ikke klarte å blåse i julekulene. Tenker hun snart kommer på at hun har lest om at en som ikke har blitt utpekt av orakelet ikke kan blåse i kulene.
      Jeg tror også på slektskap mellom Winter og Ruth, men heller at Winter også kommer fra VU. Han fortalte jo Selma at han selv ikke passet inn, og så vidt jeg har observert er han den eneste som ikke har Snøfall-lue.
      I tillegg lurer jeg på om Yndis sin elsk på Winter kan ha noe med hennes hat på Albin (og forøvrig Selma) å gjøre. Hun har jo uttalt tydelig at hun synstest Albin var vill, gal og egoistisk, og at Selma er helt lik han. Kanskje har der vært et kjærlighetsdrama mellom
      Albin, Hjerterud og Yndis, og at Winter på et eller annet vis er innblandet!

    16. Men hva om Winter ikke tok noe fra dagboken men skrev noe i den istedet. Noe han ville Selma og de andre skulle tro att var fra julenissen.

    17. Jeg blir så lei meg for at noen sammenlikner Winter og Ruth! Ruth er jo bare et skadet barn som aldri har fått fysisk kontakt og alltid hatt dårlige relasjoner (bortsett fra hu tanta). Hun har så mye godt på innsiden! Winter, derimot, har latt ondskapen overta seg. Den verste løgner. Ruth hargjortdet omvendte – hun innrømmet nettopp noe; at hun savner Selma. Så hu kommer til å velge sannheten og Winter løgnen.
      #FanAvRuth #FanAvSnøfall #JuliusMåVåkne

    18. Den egentlige lærlingen må jo være Pil. Nå håper jeg trekløveret kan komme seg til hagen og finne Trixter og få litt tips og råd om hvordan de kan hjelpe Julius.
      Kan de ikke ta sleden og reinsdyrene og fly over sovetåka?

    19. Jeg og 6-åringen i huset ropte i kor “Ikke røre boken ” da Winter fikk kloa i den. Yngstemann var etterpå helt sikker på at Winter har byttet ut boken med den som han alltid har under armen.

    20. Hva med skolen og klassen til Selma ? Det har nå gått over en uke siden hun var på skolen og alle tar det helt med ro… Savner å få høre noe mer om det 🙂

    21. Jeg tror trekløveren på et tidspunkt blir nødt til å stjele winters nye nøkkel, for enten å låse han inne eller for å finne noe, en utrevet side kanskje?!
      #WinterErEnJulefis

    22. Jeg har hengt langt etter Norges befolkning og har først i dag pløyd meg gjennom alle episodene av Snøfall. Og jeg tror rett og slett jeg må jukse og se det så fort det kommer på nett tv i natt eller morgen tili. For er det er jo så spennende!! Jeg sitter her 26 år uten barn og griner og ler for meg selv og er like engasjert foran skjermen som en fotball supportern når favoritt laget scorer mål eller dommeren gjør en blemme. Håper de snart finner Julius og at fise Winter får seg en kraftig ørefik! Leste også alle dine spekulasjoner under veis når jeg var ferdig med en episode og holdt enkelte ganger på å tisse i buksa! Gleder meg til resten av Snøfall og dine spekulasjoner. All ære til de som har tatt imot mange ballespark og mye skjenn for å ikke sende en gd gammel slager til julekalender.

    23. Har troen på at Ruth og Winter finner hverandre. Sammen mykner de opp og finner kjærligheten.
      Ellers er jeg veldig glad for at Snøfall fenger mine to små, så vi får sitte sammen å kose oss med dette i adventstida.

    24. Spiser de i Snøfall bare boller?
      Hvordan får de i seg nok d-vitaminer når det er vinter hele året?
      Hvorfor har de ikke sett etter reinsdyrene og sleden?
      Hvorfor har de ikke lagt merke til at brevene er borte før nå?
      Hvorfor overtar ikke Winter hemsen til Julius?

    25. Meg: Åh! Winther er så dust altså!!!
      Dattera mi 5 år: JA!!! Det skal jeg si til han når jeg klarer å hoppe inn i TV!

    26. Er winter pappahjerte anno 2010? Likheten har blitt påpekt flere ganger. I såfall trenger han bare å få en unge sjøl, så blir han myk som smørpudding, han og..

    27. Studenter bruker og advents(eksamens)tid på å se på Snøfall. Fikk innspill fra hun ene i klassen etter epiosden i går, om at hun tror Winter er irritert på Selma som fortsatt tror Julius er der ute og blir funnet. For å ta bort det siste håpet hennes tror vi at Winter “faket” Julius sin skrift igjen, ved å skrive inne i selve dagboken igjen. De rakk jo bare lese dagbokinnlegg 6.des (som stod nederst på den ene siden) og neste side var sannsynligvis tom (siden Julius ble bortført), så da kan Winter ha skrevet på neste side at “Nå gidder jeg ikke være Julenisse lenger. Jeg skal kaste nisseluen i dag. Tar med sleden ut på vidda. Hilsen Julius”. og tar det siste håpet fra Selma! Får håpe hun begynner å legge merke til de hjerteslagene og snorkingen igjen… Og enda en teori, kanskje Trixter kan en hemmelig vei forbi sovetåka? For på et eller annet tidspunkt må jo trekløveret hente Julius!

    28. Winter får ikke blåst i kulene fordi han er jo ikke den orakelet har pekt ut, så han har ikke blåsegaven. Kanskje han ikke tok noe fra dagboka, men skrev noe…. Alle tror jo på alt han sier og gjør uansett…

    29. Jeg vedder på at det som skal til for å tine opp en heller så bunnkald Vinter er Ruth, jeg tror hun på snodig vis havner i snøfall og at en klønete romanse oppstår(noe som blir max feil om de to er søsken) Selvfølgelig våkner Julius opp snart, de som produserte snøfall har nok ikke (snø-)baller nok til å la selveste julenissen legge på røret! Personlig digger jeg å se Vinter nærmest få ticks og blinke med ett øye, men noe nissemateriale er han ikke, urene hensikter er nok årsaken til at julekuleblåsing går adundas.

    30. Tipper Selma kan blåse i kulene siden hun er datteren til julenissen. Og hun er så god til å holde pusten at hun kan gå gjennom sovetåka!

    31. Kanskje Selma er den nye lærlingen, og at det er derfor hun skulle møte den hemmelige vennen i hagen? Og kanskje det er fra den vennen at nissen får de magiske evnene fra?

    32. Jeg tenker at Pil må blåse på den kula jeg. Og at den eneste andre enn Julius som kan gjøre det er den orakelet har fortalt er lærlingen.
      Men det er noe angrende med Winter, for han sa jo unnskyld til en sovende Julius da han tok lua.
      Nei, jeg spekulerer litt mer i mora til Frida, som helt klart er villig til å gå fra mannen sin for Winter

    33. Gleder meg virkelig til å finne ut av alt som skjer fremover! Regner med at winter kommer til å angre seg til slutt og bli god til slutt. Håper hvert fall det 😊

    34. Mange år siden jeg hadde barn som så julekalender, men jeg holder på å fortvile. Reiser til Danmark 21. des og feirer jul og får IKKE sett de siste 3 avsnittene før til nyttåret 🙁

    35. Tror Pil og Frida kommer til å klekke ut en plan for å vekke Julius fra sovetåka. Og Selma kommer til å følge snorkingen/hjerteslagene hun hører helt til hun finner Julius sovende i grotta. Siden hun er så god til å holde pusten kan hun gå gjennom sovetåka! Vet ikke helt hvordan hun skal få med seg Julius tilbake gjennom tåka da🤔 Blir spennende!

    36. Annette: det ligger på nettet på nrk.no, bare søk på snøfall nrk så kommer det opp som det første treffet tror jeg. :o)
      Jeg tror ikke Ruth og Winter blir sammen, det knyter seg i magen når jeg leser at mange antyder det – jeg tror heller hun blir sammen med pappan til Håkon. Winter er jo bare så ekkel, men Ruth er jo egentlig god på bunnen.

    37. Men, dere! Hva sier dere til reaksjonen til Ruth da hun satt på kjøkkenet og leste brevet fra Selma i episode 11, da?
      «Selma er hos den nye fosterfamilien sin, og hun er blitt fullstendig kokko. Akkurat som meg. Kokko!»
      Reaksjonen var såpass spesiell at jeg tenker at Ruth har visst alt dette med Snøfall og nisser da hun var barn, men at hun er blitt hjernevasket til å tro hun er gal.
      Hun har helt klart vært i en eller annen grusom terapi som har gjort at hun føler hun må styre livet sitt med en eggtimer så det ikke skal tippe over for henne.

    38. Hvorfor skjønner ingen at Orakelet ikke ville lagt en slik diktator til Julenisse? Som overhodet ikke eier noe barnlighet i seg? Joda, mange voksne er naive når det kommer til folk de kjenner, men sååå naive går det da ikke an å være? Jeg kjenner jeg blir sykt irritert, og om det ikke skjer noe fremgang i å skjønne at Julenissen er bortført så kommer Snøfall til å bli en skikkelig irritasjonsmoment for meg.
      Hva er det som har fått Winter til å bli en så tørr, kjedelig, ryddemanisk diktator? Han nevnte at han aldri hadde passet inn, men hvorfor det? Har han alltid vært sær uten noen spesiell grunn enn at personligheten hans er sånn, eller har han blitt sånn av en grunn? Enten ender historien hans med at han enten blir fengslet (har de egentlig fengsel i VU? Har ikke sett noe nissepoliti, noe som bare styrker mine mistanker om at innbyggerne i VU er sykt naive. De har jo hatt en trøblete nisse før og, liksom) eller så ender det med at han får løsnet opp i barndommens traumer og finner barnet sitt igjen og aller blir bare glad og lykkelig.
      Ruth løsner bare mer og mer opp, og det er jo litt koselig å se. Faktisk er dette det eneste som gjør at jeg ikke irriterer meg ihjel over at INGEN, i alle fall ikke voksne, skjønner at nissen er bortført av Winter. Håkon er så fantastisk herlig gutt, han gir liksom ikke opp Ruth og jeg vet ikke helt om han heller tok innover seg den avvisende stemningen fra Ruth i starten. Tipper de begge ender opp i Snøfall snart, orakelet skjønner vel at de kan hjelpe Snøfall å finne nissen igjen og åpner en ny portal. Håper dog at Ruth og Håkon har på seg mer enn en regnjakke om de og skal gå over vidda. Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor Orakelet åpnet portalen så langt unna Snøfall, når Selma kun var ikledd en regnjakke. Hva var vitsen med det, liksom? Jeg er sikker på at Orakelet kan åpne portaler nærmere Snøfall. Og jeg skjønner heller ikke hvordan Selma overlevde turen fra vidda til Snøfall når hun var så tynnkledd.
      Tror ikke at Winter og Ruth er søsken. Ruth var ikke en tørrpinn da hun var barn og ungdom, noe har skjedd der og. Winter virker å alltid ha vært en liten outsider, som ikke har lekt og hatt det gøy med de andre nissene. Dessuten så betyr det ikke at søsken begge blir noen kjedelige tørrpinn, selv om en er det. Veldig mange søsken jeg kjenner har ganske så forskjellige personligheter liksom. Men at de kommer til å møtes, og et eller annet oppstår i relasjonen mellom dem, det tror jeg. Jeg tror også at WInter har en godhet i seg, selv nå når han er ond, fordi han sa jo til Julenissen da han tok lua hans at “Unnskyld, for det med sovetåka”. En tvers igjennom ond person ville ikke sagt noe sånt. Han ville heller bare ledd en ond latter fordi nissen er satt ut av spill.

    39. (Det er lov å svare to ganger på samme innlegg?) Jeg tror Winter blir en sånn gråstein! Nå er det bare 10 episoder igjen så jeg håper forfatterne har klart å få til en skikkelig slutt her og at de ikke har skrevet seg inn i et hjørne slik at slutten blir alt for svada… Men det er jo tross alt gode og erfarne forfattere som står bak så jeg håper intenst!

    40. Men ble ikke Winter “ond” når han gjekk inn i mørket og tok på den steinen (helt begynnelsen i desember).. Han var vel ikke ond før det? Eller har eg misforstått?

    41. Jeg tenker, som en over her, at Pil må være den nye lærlingen. Hvis han er rettmessig utpekt av orakelet, kan han helt sikkert blåse i kulene! Julius visste jo ikke om Selma, da han fikk vite hvem lærlingen var, så henne kan det jo ikke være.

    42. Jeg la merke til at Trixter i Hagen har en bjelle rundt halsen, og han er jo någet hyper og merkelig…. kan han være et av reinsdyrene til nissen? Er det Rudolf som er blitt til et menneske/nisse?!? 😉

    43. Mange gode spekulasjoner.. Jeg har et par egne, men synes også det er spennende å se sammen med lillegutt (som ikke bryr seg overhodet!) og se hvordan det går.
      Men, noen har nevnt soundtracket til Snøfall, hvor i alle dager finner jeg det? Nattasangen er så koselig, og jeg trenger å oppdatere litt om kvelden ;p

    44. Det er fint at du og din familie kan kose deg i julestemning og den eneste bekymringen du har i hverdagen din er julekalender og barne tv… jeg oppfordrer deg til å bryke stemmen du har som toppblogger, som forelder til å lage et innlegg, en tweet, en facebook post, whatever for de stakkars barna i Aleppo som lider. Barna som ikke har det så godt som dine barn i sin varme norske stue.. Det er noe å tenke på. Jeg er forrsten en fast leser av bloggen din og jeg er stor tilhenger av innleggene du skricer og du har en god penn, men denne måneden med julekalender spekulasjoner er for lavt etter min mening. Du har mange lesere ig følgere på sosiale medier, bruk din stemme, bli hørt. Alt er ikke om jul selv om det er desember..

    45. Forbeholder meg retten til å skrive hva jeg vil på egen blogg. Når det er sagt, så handler selvfølgelig julen om mer enn bare kos og glede og som blogger er jeg godt kjent med mitt samfunnsansvar og bruker stemmen min til gode saker hele året gjennom. Når det er sagt, så handler det også om å bruke stemmen riktig, hvis ikke vannes den bare ut og drukner i støyen. Spesielt nå i desember, når jeg får minst 5-10 henvendelser hver eneste dag om ting jeg skal støtte og bruke stemmen min på. Men frykt ikke, kjære anonym, jeg er på saken og jobber i det skjulte med en sak jeg tror kan gjøre en stor forskjell for barn nå i julen 🙂

    46. Men Julius trengte jo ikke å vite om Selma for at Orakelet skulle peke henne ut. Han kan jo bare ha fått et navn han ikke kjente til også. Men håper de lander på at flere må prøve å blåse i kulene, det kunne blitt moro. Hadde vært artig om det var Pil som var lærlingen og ikke Selma, som virker som den mest opplagte løsningen 🙂

    47. Ooooh, kanskje det! Kanskje det er derfor hatten hans er grå? Tenk så gøy om om tingene rundt ham begynner å miste fargen litt etter litt. Det skal jeg i hvert fall følge med på fremover!

    48. Oj, dette må når og hvorfor portalene åpnes har jeg ikke tenkt over før. Du tror ikke de er åpne hele tiden, men at Orakelet åpner dem? Spennende.
      Liker tanken på et politi i Snøfall, kjenner jeg. “Stopp, ellers blir du landsforvist til 14 dager på Vidda!”

      Veldig gode poeng underveis her. Liker spesielt den detaljen med at han sier unnskyld til nissen, for det tenkte Christina på også. Da må han jo ha noe godt i seg likevel, han er bare veldig veldig bitter. Blir spennende å se om dine spådommer stemmer 🙂

    49. Du tror ikke hun bare sier at hun er blitt kokko på grunn av brevet som kom flyvende da? Men hun blir jo gira av å snakke med Håkon, så hun må jo tro. Dessuten begynte hun å redigere i brevet hans, så en liten del av henne må tro at det kommer frem. Kanskje er hun bare desperat.

      Kanskje eggtimeren er noe hun begynte med etter en massiv runde med terapi i barndommen som “hjernevasket” henne til å glemme alt dette med julenissen. Hmmmmmmmmm…

    50. Hahaha, takk for det! Så får du heller bare skrive til sensor at de får ta kontakt med meg hvis det går dårlig på eksamen, så tar jeg skylden. Ev. kan jeg ta prøven for deg. Er ganske ok på barneskole-engelsk, legobygging og tacolaging. Alt annet er jeg sjanseløs på, haha!

    51. Ja, hvordan i all verden har han tenkt til å løse det der? Tror ikke han har tenkt så langt. Ev. kan han vel skrive om reglene slik at stakkars IQ må ta på seg den kjipe sledeturen, haha!

    52. Hahahaha! Dette 😀
      Mange gode spørsmål her, gleder meg til vi får flere svar på plass, men nå må det skje noe snart! Julius må våkne! Bargh, klarer ikke 9 dager til med venting, haha!

    53. Såklart skal du ikke rope ut angående alle mulige temaer bare fordi du er blogger, det er absolutt ikke meningen å krenke eller presse deg til å skrive om noe som engasjerer meg personlig. Alle har sin mening og sine standpunkt og sålange man respekterer hverandre kan folk få mene det de selv vil. Jeg setter pris på at du velger å svare meg selv om jeg er anonym. Jeg ville bare gjøre deg oppmerksom på et tema som jeg personlig mener er for stort til å la ligge, men det er jo min personlige mening;) Ha en fin dag videre!

    54. Er det seriøst bare jeg som husker på og tar med i betraktningen (om hvem den nye lærlingen kan være) at Julius sa ‘du kommer til å bli fornøyd’ til Winther da han hadde fått vite hvem lærlingen vil bli? Det vil jo si at Julius forhåpentligvis kjenner Winther godt nok til at han VET at den nye lærlingen er en W kommer til å bli fornøyd med til tross for at det ikke er ham selv – jeg har hele tiden tenkt at det er et godt hint, men ser ikke en eneste som har skrevet om det. Derfor tenker jeg faktisk at det kan være Ruth, for for hver episode som har gått, ser vi utviklingen hennes og at det svært myke og barnlige hjertet hennes kommer mer og mer til sin rett:) Hvis det da ikke fortsetter å være en mannlig julenisse, som jeg så politisk ukorrekt må si at jeg ønsker at det skal fortsette å være;) Man tuller ikke med julen;D
      Jeg diiiigger forresten disse innleggene dine! Og jeg synes Winther er knallbra, han er kjempeflott og han ligner på deg, så jeg synes du er kjempeflott også:D

    55. Winter kan ikke blåse på kulene fordi han aldri kan bli julenissen. Bilde og urkule eller ei, den neste nissen er den hemlige lærlingen, og som Julius gjorde helt klart “men Winter, det er jo ikke deg som er den nye lærlingen”. Jeg tror det er Pil 🙊
      Her hjemme sitter hele familien klint til skjermen hver dag for å få med seg siste episode. Blir spennende å se hvordan dette utarter seg

    56. Synes det er kjempefint at du minner om slik en viktig sak, og kan hende har jeg litt dårlig samvittighet for at jeg ikke kan hjelpe alle. Men jeg prøver på en måte å samle kruttet litt hva gjelder veldedighet, for jeg skulle selvfølgelig gjerne skrevet om slike ting hver eneste dag og prøvd å hjelpe alle, men det ville ikke fungert. Derfor har jeg heller valgt å konsetrere meg om min flaggsak som ligger hjertet nærmest, men det gjør litt vondt hver gang jeg må takke nei til å hjelpe andre som selvfølgelig fortjener det, men jeg har rett og slett ikke kapasitet. Men takk for at du nevner det og sier din mening 🙂

      Hva gjelder Snøfall forresten, så skjønner jeg at det kan bli litt mye om man ikke følger med. Men det er så mange som har glede av dette og du kan jo tenke på det sånn at hvis jeg får mange engasjert i dette, vil det være flere som leser bloggen og som da er her den dagen jeg plutselig deler et viktig budskap om en viktig sak 🙂

      Ha en makaløst god dag videre 🙂

    57. Grunnen til at Winter ikke klarte å blåse ønskene inn i kula er vel fordi han ikke er ordentlig julenisse. Han ble jo ikke valgt av orakelet, bare utnevnt seg selv som nisse…
      ps: digger at du har disse innleggene! Disse innleggene er nesten like mye adventskalender som snøfall ;P

    58. Jeg tror grunnen til at Winter var så interessert i dagboka, var for å se om han kunne finne ut hvem den nye lærlingen egentlig er. Jeg er nemlig rimelig sikker på at Julius skrev ned i dagboka si hva Orakelet fortalte ham om den nye lærlingen, og forhåpentligvis leser Selma også boka godt nok til å finne navnet på lærlingen!!
      Jeg har også tenkt på den kofferten Selma fikk av vaktmesteren.. Oppi den lå det jo en julekule – og hvorfor skulle hun ha fått den i VU? Er det Albin sin? Er det et ønske som følger med den? Eller er det en slags fødselsgave som hver nisse får til å ønske seg noe for seg selv? Eller er det en spesiell kule som er “jomfru-kula” til den nye lærlingen – som kanskje bare Selma kan innsette?

    59. Oj oj oj, det hadde jeg helt glemt! Hmmmm….. Men kan Julius ha overvurdert Winter? Eller kan han ha visst noe om Winter som vi ikke vet? Føler at Ruth er litt for voksen til å bli lærling, men kanskje.. Håkon? Og at det vil glede Winter fordi Håkon er fra VU, akkurat som Winter??

    60. Haha, aldri fått et kompliment jeg er så usikker på hva jeg skal tenke om. I disse tider er det ikke akkurat noe kompliment å ligne på Norges mest forhatte mann x-)

    61. Digger disse snøfallspekulasjonene dine!!
      Gratulerer så mye med Vixennominasjoner, både til deg og Christina! Jeg har stemt i samtlige kategorier 🙂

    62. Nå fikk ikke jeg sett episoden i går, så gleder meg til 2 i dag.
      Jeg tror Winter leste i dagboken for å finne ut hvem lærlingen er. Han kommer til å tvinge lærlingen til å blåse i julekulene, for skjule løgnen litt til:)
      Støtter teorien om at Ruth har noe med snøfall å gjøre.

    63. Er det noen voksne som fikk med seg kameoen/påskeegget? En kameo er gjerne når en skulespiller eller forfatter skriver inn seg selv, eller spiller faktisk seg selv i en film/serie. Og et påskeegg er en skjult overraskelse av en eller annen greie, ofte i et dataprogram eller lignende der man plutselig ser en overraskelse ved et bestemt tastetrykk. Og her i Snøfall fikk vi begge deler. Den dagen Håkon går rundt med lapper med teksten “ekte julepostkasse i antikvariatet til Ruth” så kommer både barn og voksne for å se/handle i bruktbutikken. For hvem finner en bok og sier “næmmen!”? Jo, Klaus Hagerup. Klaus Hagerup spiller altså Klaus Hagerup, som finner en roman skrevet av hvem? Jo, romanen er jo selvsagt skrevet av Klaus Hagerup. I en serie skrevet a Klaus Hagerup… Artig…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg