Snøfallspekulasjoner, ep. 13

I dag er det den store bolledagen, for nå er det mange i Snøfall som kan ta seg en bolle!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Først og fremst Yndis, som har gått fra å være arbeidsledig frisør og dyremaler til å bli en innbitt lobbyist for Winter. Du kan ta deg en gigantisk bolle, og ikke en Hjerterud-bolle engang, men en prompebolle.

Andre bolle går til Frida, for mobbing, utfrysing og for å generelt oppføre seg som en julefis. Ta deg ett stykk bolle, uten verken sjokolade eller rosiner, bare basic hvete, den kjipeste av boller.

Den tredje bollen går ganske innlysende til Winter. Det er vel ikke stort mer å si om ham på nåværende tidspunkt, annet enn at han har blitt en maktgal despot og burde behandles deretter.

Lenge har jeg håpet på at Julius skal bli funnet og komme tilbake, men nå heier jeg nesten mer på å bare la ham sove videre, og heller ta makten ved væpnet revolusjon. Avsett Winter og la hodet rulle! Med den barnslige hatten på! Okei, det ble kanskje litt voldsomt, jeg blir bare så utrolig frustrert over de voksne i Snøfall som oppfører seg som lobotomert kveg.

Burde ikke valg av nisse være en demokratisk prosess forresten? Kan nissen virkelig bare utnevne hvem han vil? Synes det virker som et svakt system at nissens ord er en endelig lov. Men det merker de jo sikkert nå som Winter utnytter alle smutthull som finnes.

Vi får heller holde en knapp på at barna kommer sammen og fikser biffen, så fort de kommer seg over intriger, sjalusi og hele den sørpa der.

Men først må de kanskje lære seg litt mer om hvordan man kler seg, for her har Selma gått rundt i snøværet i to uker i bare regnjakka, og det er først nå når hun går ut i den glovarme Hagen at hun tar på seg en varm vinterlue.

For øvrig hyggelig å se at Pil ikke går av veien for et skikkelig kraftuttrykk når det må til. At det selvfølgelig ble plukket opp av lillesøsteren Lilly kunne alle erfarne tobarnsforeldre fortalt ham 😉

I dag så vi også et første klipp av to gamle folk som forlot “rådhuset”, som besvarer spørsmålet om hvorvidt det finnes gamlinger i Snøfall eller ei. De finnes.

Og endelig er Trixter tilbake igjen, uten at det er noe særlig mer å si om det. Han later til å henge ut rundt Orakelet, men mer er ikke godt å si. Annet enn at han helt sikkert hadde hatt godt av en dusj.

Angående mysterier i Hagen.. Hva skjer egentlig med den lille hytta?

Hvem er det som fyrer på bålet hele tiden? Og hva skal man med et bål midt på sommeren uansett? Også midt inne i en liten kuppel av tørre kvister? Noe sier meg at HMS ikke har funnet veien til Snøfall riktig enda. Eller.. kan det være et mirakel?

Kommer vi til å se vaktmesteren igjen? Kan Ruth og Winter være søsken? Når skal noen se etter reinsdyrene eller sleden? Når skal Hjerterud få annet enn boller på menyen? Og viktigst av alt: Kommer Ruth til å skrive brev til Selma og i så fall, kommer det til å fly av sted?? #ruthmåsvare

Mer om det… i morgen.

Kommentarfeltet er åpent 😀

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

/ “Fordi dette er en drittdag!”

* Følg Bollehjerte på Facebook *

32 kommentarer
    1. Hehe! Dramaet blir større og større for hver episode! Lol til hashtaggen din!
      Hva tenker du om at skurken Vinter – kan mykne opp etterhvert – og bli lykkelig sammen med en annen ensom stivpinnen (de er jo ikke søsken)? Hmmmm…. Krysser fingrene for litt kjærlighetsdramatikk snart 😀

    2. Synes det begynner å bli litt langdrygt at Julius er borte og at Winter herjer rundt.
      Og det lurte jeg på også, er det ingen som har sett etter sleden? Den må jo være der, for Julius har jo ikke brukt den?

    3. Det er jo orakelet som utnevner lærlingen som etterhvert blir julenisse. Jeg tipper at det var Pil som egentlig skulle blitt lærling.
      Selma kommer til å gå inn i mørket å finne julenissen. Hun hører jo hjerteslagene hans, kanskje hun har evner som overgår den søvntåka?
      Ruth skriver brev til selma som flyr avgårde.

    4. Lo litt av winter som fortalte hjerterud og mamman til pil om løpsk sovetåke mens barna deres var i hagen. Han forstod ingenting da de løp MOT hagen, stakar. Styrker teorien om at han ble forlatt som barn.

    5. Min absolutte favorittscene så langt: Ruth på hode i bosspannet (søppelspann for dere som ikke skjønner Bergensk…) for å plukke opp Selmas brev igjen. Endelig slår Ruth og Håkon seg sammen, dette blir bra!
      Og Pil som sår tvil om det virkelig er Julius som har skrevet brevet! Jeg tror vi har noen spennende episoder i vente fremover.

    6. Bare en tanke, og den er sikkert feil, men kan Vinter egentlig være tindre?
      Og Selma hørte snokingen til Julius, kanskje hun sier det til noen som skjønner at det kan ha noe med sovetåka? eller at det fører henne til julius?

    7. Jeg har også lurt på det dere med den hytta 😮 Og jeg må si at jeg likte utbruddet til Pil, han er jo tross alt ikke så langt unna å være tenåring 😉
      Også gleder jeg meg til å se hva Ruth og Håkon gjør snart, skriver Ruth brevet? Kommer Håkon til å finne noe i den snøfall boka om hvordan man kommer seg til snøfall? Jeg gleder meg så til neste episode. For å si det sånn jeg er mer engasjert en 2 åringen, hun gikk lei for fem episoder siden 😅

    8. Lurer på om Selma får bruk for sine evner til å holde pusten, når hun skal gå gjennom sovetåka på vei mot hjertebankene hun hører. Kanskje hun snart skjønner at det er bestefar hun hører.

    9. Hvor lang tid skal de bruke på og komme på at Selma er “verdensmester” i å holde pusten, og sende henne gjennom sovetåka?
      #klaskermegselvipanna #venter

    10. Ja, Astrid!!!! Har denne diskusjonen med førsteklassingene mine nesten daglig og de bare “HALLOOOO! HU SELMA KAN KOMME SEG GJENNOM TÅKA!!! HVORFOR (!) GJØR’A IKKE DET?!?!?”
      Svar skyldig!

    11. Det mest spennende jeg fikk ut av dagens episode var hvor opptatt Yndis var av Albin, og hvordan han hadde vært. Jeg antar at hun var forelsket i Albin, men at Albin avviste henne eller noe i den duren. Albin og Hjerterud var jo bestevenner, så det kan være derfor hun er så irritert på henne hele tiden. Jeg lurer også litt på om hun hadde en spesielt fæl floke som barn (den alle snøfall-barn har i håret, men som de vokser av seg) og at det er derfor hun ble frisør, og er så utrolig opptatt av hår. Men jeg lurer også på hvorfor ingen gidder å besøke frisøren.
      Det er jo orakelet som bestemmer hvem som blir den neste julenissen, og jeg regner med at alle de voksne oppfører seg så hjernedøde fordi de regner med at orakelet vet best. Men hvorfor i all verden de tror på Winter når han så tydelig lager falske spor og hele tiden dikter opp nye ting på spørsmålene de har, er et mysterium.
      Den lille hytta må jo være beskyttelse av et eller annet slag. Krattet det er laget av, Minner meg litt om det som var foran huleåpningen der Julius sover. Siden det er så tett at ikke en gang papirfuglene kommer seg gjennom der, er kanskje hytta like sikker den også (selvsagt med unntak av inngangen, men den kan man sikkert gjøre noe med).
      Ellers vil jeg bare sende massevis av slengkyss til Håkon og Ruth. Endelig skjer det noe på denne fronten!

    12. Kan Trixter være orakelet?
      I så fall vil jeg ha kred for å ha kommet på det først når det blir avslørt!😅

    13. Har hørt rykter om at reinsdyra beiter aleine i hagen, så nå sitter jeg her med en intens frykt om at se har forvilla seg inne i sovetåka sia man aldri ser de i hagen når de filmer!
      Så jeg er livredd for at de ligger å sover et ellerannet sted inne i mørke! Og hvem tør da å gå inn å vekke de på julaften?
      Og så har jeg et stort spørsmål om hvor Hjertrud får ingrediensene sine i fra? Har enda ikke sett noe butikk i snøfall!?!

    14. Hvis man ser etter inne hos Hjertrud, så er det tydelig at det ikke bare er boller som ligger rundt omkring inne hos henne. Jeg synes derfor det er nokså usaklig av deg å legge skylden på henne for at alle i Snøfall helst vil ha boller, fremfor rundstykker.
      #SinnaKommentar #Nettroll

    15. Jeg må si disse innleggene har vært dagens høydepunkt nå i desember! Flere gode teorier og spekulasjoner om hva som kommer til å hende videre i kalenderen, men nå syntes jeg all prompehumor avtar.. En smule for mye prat om fis og boller (for min smak), fremfor de bedre spekulasjonene du begynte med. For ja, det har vært mange gode 😉
      Fortsatt fin advents-og juletid!!

    16. Ruth må komme seg til snøfall, og det snarest! Hun trenger litt magi.. og boller.. Apropos boller….. Flaks at ingen har glutenallergi eller laktoseintoleranse, de spiser jo bare boller og grøt.. Tilbake til Ruth: hun er knakandes god i bunn, og burde bli den nye lærlingen, hadde vært en fin utfordring for et A4-menneske som ikke liker barn (og hunder), men som egentlig liker barn veldig godt likevel <3. Eventuell teori: Ruth kommer seg til snøfall og minner Selma på at hun kan holde pusten. Selma redder bestefaren, som forelsker seg i Ruth (aldersforskjell ingen hindring). Julius, Ruth og Selma blir en familie, akkurat som Selma ønsket seg. Selma finner opp en vei/portal som gjør at de kan dra frem og tilbake fra snøfall til VU (kan jo bare IKKE selge antikvariatet), slik som Albin laget vei fra kommoden og ut i hagen..
      Alt kan skje, det er trossalt julemagi som ligger og ulmer 😉
      PS! Winter er en drittype, men han har herlig lygefjes... blunk blunk blunk..

    17. Vinter er eigentleg ikkje slem, men han hadde eit svakt augenblikk då han var så sint og frustrert at han tok på steinen og vart besatt av det onde. På slutten vil han bli seg sjølv att.

    18. Jeg tror Winter ender opp i VU, kanskje i antikvariatet. Julius kommer tilbake og lærer opp den nye lærlingen korrekt (som jeg fremdeles tror er Pil, eller ett av de andre barna).
      Jeg digger tanken om at Selma kan holde pusten gjennom sovetåka og hente Julius, men hvordan vekke Julius?
      Trixter gjør nok snart sin debut, tror han vil være stor hjelp for trekløveret 😉

    19. Hvordan kan det finnes bøker i VU om Snøfall egentlig? Har noen fra VU (grandtanten?) vært i Snøfall før, og så kommet tilbake? Bøkene var jo gamle, så Albin har ikke skrevet dem. Kan noen ha tatt dem med seg fra Snøfall, enten en fra VU som har stjålet/lånt/fått dem, eller nissens lærling eller blindpassasjer som gar mistet dem? Eller ga Albin dem til Liv? Uansett lurer jeg på om bøkene egentlig kommer fra Snøfall, og om Winter kommer til å lete etter dem. Eller har han lett i mange år allerede, er det derfor han er så sur?
      Og er bøkene magiske, kan det være slik at portalen til enhver tid er i nærheten av dem? Det må være en historie med de bøkene altså, blir for dumt og enkelt om de bare er der uten noen forklaring!

    20. Kan ikke Julius (når han kommer tilbake) gi Hjertrud en kjøkkenmaskin i julegave. Ho sitter jo konstant og knar på den bolledeigen sin! Selma spiste forresten brødskive til frokost, så noe annet enn boller spiser de, ho spiste den riktignok ikke da hun heller stormet ut i sinne!

    21. Tenk om Winter har en forbindelse til Orakelet? Familie? Ha er iallefall ingen nisse… Hva om han egentlig skulle overta etter Orakelet?
      Og hvem er Nissemor? Mor til Albin? Grandtanta til Ruth? Grandtanta er iallefall i fra Snøfall og må ha skrevet bøkene.

    22. Er det bare jeg som synes det er rart at skolen ikke reagerer når en av elevene plutselig blir borte i en så lang periode? Ruth har nok ikke meldt fra om flytting..
      Elsker spekulasjonene dine! ✌

    23. Winter er bare en “wannabe”… Han har ingen evner, og klarer derfor ikke å gjøre julenisseting. Han kommer til å “drite på draget”… Men de virker litt enfoldige disse Snøfall-innbyggerene, men ikke rart da det bare har vært boller og kos i hundredevis av år… 😉
      Hurra for voksenbarne-TV, for jeg tror de voksne liker det bedre en barna,i alle fall de minste.
      Jeg følger spent med…og er veldig veldig voksen..

    24. Hva om Winter egentlig er fra VU og forvillet seg inn i Snøfall som barn? Kanskje det er derfor han så gjerne vil bli julenisse, for å kunne komme seg tilbake til VU? Definitivt ikke noe nissemateriale i hvert fall.

    25. Hahaha!! Men hun serverer jo bare boller. Nytter ikke om hun har masse annet godt på lager, da er det bare enda verre.
      “Å ja, du har lyst på rugbrød? Her, ta en bolle!”

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg