Snøfallspekulasjoner, ep. 5

Altså, hallo! Stopp pressen!

Selma går ute i et endeløst vinterland kun iført regnjakke og faller sammen, bare for å våkne av et magisk lys og en magisk landsby i det fjerne… Betyr dette i realiteten at Selma har parkert tøflene og nå har kommet til himmelriket? I så fall, gjør ikke det Julenissen til Gud? Oj dæven, hvor dypt stikker dette plottet egentlig? Kjenner jeg blir litt svimmel her..

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Nei, la oss heller anta at Selma fortsatt lever i beste velgående (bare ble litt sånn småkald på tottelottene), og at Snøfall er like ekte som fiskepinner. I så fall er dette følgende sladder og konspirasjoner jeg har å by på etter dagens avsnitt:

Winter, Winter, Winter… Hva skjedde? Det er lov å bli litt grinete når man ikke får den forfremmelsen man har håpet på, men det får da være måte på! Men hva skjer nå?? Skal han fjompenissen der ødelegge julen? Er det dette vi ser i introen, at Selma, Pil og “bokjenta” må ut i Mørke for å jakte på Winter?

Denne “bokjenta” viser seg forresten å være datteren til frisøren. Hva gjør hun inne i Mørke? I dagens episode satt hun bare og leste mens de andre lekte Pipehopp. Snakker vi her om en viktig smarting à la Hermine fra Harry Potter?

Så var det Selma da. Endelig forent med bestefar, men hun virker ikke nevneverdig stresset over å ha gått inn i en bokhylle, ut gjennom en trestokk og blitt vekket fra potensielt dødelig hypotermi av den hellige ånd, som deretter viste henne veien til julenissen… Bare 5 episoder ut i serien, og Selma har blitt skikkelig diva allerede. Typisk ass.

Og hva gjelder Julenissen.. Du må jo kle av hun stakkars jenta de våte klærne, ellers kommer hun aldri til å bli varm igjen! Dette lukter omsorgssvikt. Og en annen ting: Ja da, du er i godt humør, vi forstår det, men er det virkelig SÅ gøy å se de samme ungene komme ned en pipe gang på gang på gang i snart 250 år?

Angående det: Winter sa at Julius er 274 år gammel og han nærmer seg pensjonsalder (250 år i yrket). Det betyr at han må ha tiltrådt i rollen rundt 24 års alder. Hvor lang opplæring er det og hva kreves egentlig for å bli nisse? Mastergrad fra Hartvig Nissens? Uansett, dette betyr at en lærling burde være rundt +/- 20 år! I så fall er det jo ingen i Snøfall som egner seg, annet enn kanskje Stål. DET hadde vært no!

Etter at Ruth viste seg fra en mykere side i går, og Winter viste seg å være en skikkelig snappybitch i dag, synes jeg faktisk Ruth er for bra for ham og håper heller at hun hooker med vaktmesteren. Eller han fyren fra omplasseringstjenesten.

Så er det Håkon da. Herlige Håkon, som mange holder en knapp på som neste lærling. Jeg setter i hvert fall dagens 50-lapp på at han, sammen med Casper, finner luka inn til Selma. Men rekker han frem i tide??

Mer om det… i morgen 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Ja forresten, helt off-topic: Er det bare meg, eller har Sofia og Zook bedre kjemi enn Kash og Zook noensinne hadde? Synes liksom de er så søte sammen. Noe sier meg at dette muligens kan bli det store kjendisparet i 2017! #zookmåsvare

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

/ Linjene er åpne for spekulasjoner og sladder 😀

* Følg Zookhjerte på Facebook *

34 kommentarer
    1. Dine spekulasjoner er jo like underholdende som selve serien. 😀
      Hvis noen som ikke har sett Snøfall leser dette, så kan man trygt si at de ikke kommer til å forstå noenting, haha.
      “… men hun virker ikke nevneverdig stresset over å ha gått inn i en bokhylle, ut gjennom en trestokk og blitt vekket fra potensielt dødelig hypotermi av den hellige ånd, som deretter viste henne veien til julenissen”
      Men Stål….er ikke han pappaen til “potensielle-Hermine-supersmart”? Kan han da være 20-ish?
      Kan Julius ha blitt lærling som 10 åring, og deretter vært læring i ca 15 år før han ble nisse? Da er jo barna veldig aktuelle som lærlinger. Og lærlingen blir jo Selma. Kanskje orakelet hadde bestemt seg for noen andre, men så ombestemmer seg nå da Selma har ankommet.
      Gleder meg til flere spekulasjoner.

    2. Ja selvfølgelig!! Vinter er jo klin lik pappahjerte 👍 Har tenkte flere ganger “hvor har jeg han fra”, når han har vist seg på skjermen. Søte da,begge to 😊

    3. Haha, takk for det 😀

      15 år som lærling? Så en dokumentar fra en sushi-restaurant i Tokyo, der man måtte jobbe som lærling og lage omelett i 10 år før man i det hele tatt fikk ta i fisk. Så jo, du er kanskje inne på noe 😀

      Kan et orakel bare ombestemme seg sånn? Trodde den måtte forholde seg til skjebnen og sånt no. Nei fy flate, nå er jeg spent på morgendagen!!

    4. Når du egentlig skal legge deg og sove men skal bare sjekke fb. Og ser att du har lagt ut nytt innlegg om snøfall. Nei da er det ikke mulig å sove nei.må bare lese først…. får her er det mye bra teorier en ikke har tenkt på selv.

    5. Du vet du er hekta, når to av ungene dine har dun på haken, monobryn og kviser i panna, men du lokker likevel gutteflokken til TV`n med skitne triks som nystekte boller og marsipanpølser, bare for å dele gleden over Snøfall med noen andre enn katta og ensomheten! Herregud for en bra serie!!! Digger Håkon, han vinner jula, det er jeg sikker på!!! Har sansen for Ruth også, men kan ikke helt sette fingeren på hvorfor. Tror det har noe med hvordan hun “sjhussshjet” ut Håkon av antikvariatet i dag, for så å umiddelbart angre seg etterpå!!! God jul ass! Riktig god jul! Lenge leve tenåringer og Snøfall!

    6. Hahaha… Dette er bare FOR bra! Jeg må visst se det likevel. I morgen blir det lett #snøfall&chill + spekulasjoner selvfølgelig :D.
      Fin natt til deg og tottelottene 😉

    7. Jeg digger den serien! Det beste jeg har sett på norsk tv på lenge 😊 Men jeg tror hun jenta som ikke ville være med å leke i dagens episode er datteren til frisøren og Stål 😊 Frida heter hun tror jeg.

    8. Haha jeg digger dine spekulasjoner nesten like mye som snøfall i seg selv. Prøvde å dra pjokken på 4 med inn i konspirasjonene dine, men han var skuffende nok ikke helt der og sendte meg et par oppgitte blikk… Gleder meg til fortsettelsen både her og der 😉
      PS virkelig hypoterme ( 33,5 grader eller lavere) mennesker skal IKKE kles av grunnet fare for arytmier. Mulig Julius visste dette og derfor ikke kledde av jenta

    9. JEG tror at Håkon tar med seg sin far til antikvariatet, og sammen oppdager de inngangen til Snøfall. Og at pappane til Håkon ender opp med å bli lærlingen!!!! Tenk på det- hvem andre i serien (så langt ) er like jovial som nissen? Jo- pappan til Håkon!! #måttenesteepisodekommefort

    10. I Snøfall er ikke lærlinge-perioden like kort som i VU vet du! Det tar maaaange år å lære å bli julenisse må vite! Jeg var borte i julebesøk i går og vi var 7 voksne (en mann og 6 kvinner) hvorav 6 (mannen inkludert!) ser på Snøfall og vi diskuterte livlig serien og alle er like betatte. :o) Da jeg kom hjem kl. 23:15 hadde husets 16-åring (som også elsker serien!) tatt opp dagens episode til meg og jeg måtte jo se den før jeg krøp under dyna. *hehe* En fantastisk serie!

    11. Siden Julius trodde Winter ville bli fornøyd med lærlingen, holder jeg en knapp på enten bokjenta eller frisørdama, som er de eneste Winter liker utenom seg selv. Samtidig virker ikke Julius å ha allverdens sosiale antenner, så kanskje han bare projiserte sin egen tilfredshet på Winter? Uansett heier jeg på bokjenta som lærling. Problemet er at bokjenta skal jo og gifte seg med Håkon og få kule nerdenissebarn, kan julenissen ha mammaperm? Hvem blir da vikarnisse? Og hvilken rolle har da Pil? Han er jo helt ubrukelig for historien hvis han ikke blir lærling. Kanskje Julius mente Winter ville bli fornøyd med at den nye nissen også ville trenge en sekretær, så han ikke blir arbeidsledig?

    12. hahah, jeg leste deler av denne for syvåringen for å få hennes mening om plottet, og hun bare så rart på meg og sa “Ehh, det er bare skuespill altså…”
      Priceless.

    13. Jeg har lurt på noe når det gjelder snøfall. Det er jo voksne der, og det er barn. Hvor gjør de av de gamle? Altså de som er besteforeldre til disse barna? Der kan du spekulere

    14. Oj oj oj, jeg tar av meg hatten! Her er det mye god analyse! Jeg tror jaggu du er inne på noe med bokjenta! Og når hun trenger nissemammaperm, kan Håkon steppe inn som stedfortreder. Tror han hadde vært en bra julenisse som rekker alt til tide.

      Tror Pil er en slags “Jon Snow” av Snøfall og lausungen til Albin og enten frisøren eller baker´n. Kanskje han blir den onde lærlingen til Winter? Men igjen: Hva er greia med det ballspillet til Pil. Eller som det kanskje heter… Pilkast? #badumtss

    15. Hahaha, fantastisk! Ja den serien sparker rumpe 🙂 Hørte de diskuterte den heftig bhg i dag også, hihi.

      Men 14 år som nisse-lærling? Da håper jeg lønna er god. Kanskje derfor han er så sinnssykt glad hele tiden. #nissengledersegtiljul..ebonus 😉

    16. Oj oj oj, dette er spennende! Vaktmesteren hadde jo vært en helt rå nisse! Jeg kan lett se for meg at han kan hooke med bakern og sammen danne et superpar 😀

    17. Haha, takk for det!
      Æsj, du er mye flinkere på medisinske termer enn meg. Og du har rett, hvem er vel jeg til å utfordre nissen om slike ting. Selvfølgelig er dette noe han har lært i sine 14 år i læra 😉

    18. Vi fikk vel sånn egentlig vite bokjentas navn i første episode, men for å være ærlig så trodde jeg Julius sa “Pomfrida”, og jeg gikk et par episoder og trodde hun het det før jeg fant ut at hun bare heter Frida. 😀

    19. Jeg har vært bortreist noen dager og ikke hatt mulighet til å se på Snøfall. Så takker og bukker for oppdateringer som gjør at jeg nå kan følge med sammen med ungene igjen!
      Og sånn off topic: Jeg kjenner mammaen til Sofia…. @starstruck.no

    20. Mari og Ann-Kristin har helt rett, du er kjempelik Winter.. Men egentlig tror jeg du er mer lik Vidar Magnussen som spiller karakteren Winter (heldigvis!) 😉
      Artige karer begge to!
      High5! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg