Julesjokk til frokost

I dag hadde vi en kjempehyggelig frokost, helt til vi fikk oss et lite julesjokk..

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

For i dag er det andre søndag i advent og som seg hør og bør ved slike anledninger, startet vi dagen med en stor adventsfrokost med alt som skal til. Nystekte rundstykker, uåpnet gräddost og gjallende julemusikk.

Ekstra hyggelig blir det når man kan dele en slik trivelig stund med gode venner. I dag er vi så heldige å ha onkel Stette og tante Tess på overnattingsbesøk, og da blir det brått ekstra god stemning rundt på frokostbordet.

Vel, helt til man hører en gammel sclhager av en julesang, googler litt og finner ut at det er 22 år siden The Julekalender gikk på TV! 22 år! Hadde det bare vært 10-12 år, det hadde vært noe annet, men 22 år?

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Det betyr at de som ble unnfanget mens kaffekanna til Olaf eksploderte, er godt voksne nå.

De som ble født mens nåsåen drakk seg børst og fikk huggtenner, kan ha egne barn nå.

De som lå på ammepuppen i sitt første leveår og så Gjertrud stå under mistelteinen, kan ha hatt førerkort i flere år.

De som gikk i bleier mens Gynter danset the støveldance for aller første gang, kan være sjefen på jobben din nå.

De som gikk på barneskolen, pratet norsk/engelsk-nissespråk og egentlig synes serien var litt skummel, kan nå ha flere barn og være halvveis til 70.

… da føler du deg plutselig litt gammel 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

/ My son you must lov me not to end up in a grillbar in the middle of nowhere cooking pommes fritter, for best of all to be, it is to be a spikker.

* Følg Støvelhjerte på Facebook *

12 kommentarer
    1. Haha… jeg har 3 barn og er halvvegs til 72, og jeg føler ikke det er så lenge siden vi dansa støvveldans som konkurranse på juledisco….

    2. Jeg var høygravid med eldstemann dengang. Fortsatt er han ( og de andre) like fasinert over serien som sin mor. Utrolig hvordan denne serien har fenget år etter år. Og den ser ikke ut til å gå ut på dato enda 🙂

    3. Haha! Vittig 🙂 Nå er jeg jo en av dem som knapt var blitt en måned gammel da serien ble sendt for første gang, men kjenner meg igjen med tanke på de som er små nå, hvor fort tiden egentlig går :O

    4. Jepp, har en datter som ble 22 i november….! Helt utrolig… skjønner nå hvorfor jeg ikke så den første gang… jeg var jo midt i ammetåka….

    5. Haha, vil ikke si at jeg føler meg så veldig voksen som 22-åring, men takk for tilliten! Merker litt at jeg vokser til når flere venner/klassekamerater begynner å få unger da..

    6. Æh det der var nesten litt skummelt å tenke på. Her har den som var en liten knøtt på 4 år den gang fylt 26 år og er halvveis til 52. Gud bedre.. husker jeg syns han benny var ganske så skummel og det hjalp lite at pappa imiterte han… haha

    7. Min eldste sønn som nå er 25 (og et halvt 😉) Ble så redd for å høre det blåste når det var kveld, (det blåste veldig på det stedet vi bodde da). Gikk en stund før jeg koblet at det kom fra denne serien og den ulinga rundt husveggene der😉Men fantastisk herlig serie!😄 ser den gjerne om å om igjen 😄

    8. Jentungen var langt fra påtenkt engang da The Julekalender så dagens lys, men hun ble introdusert for den i 10-11-årsalderen (rundt 2010-2011) og elsket den fra første stund! Hun fikk dvd’n i julegave det året og da det kom en nyutgivelse for to år siden kjøpte jeg min egen. :o) Jeg tror vi kan de aller fleste episodene på rams når vi ser dem… Et år så vi hele serien i løpet av noen få dager i juli… bob bob bob…

    9. Hihi, husker lillesøster var omtrent 2 og trekvart år da The Julekalender gikk på TV for første gang, og med to eldre søsken var det nesten umulig at minste ikke fikk med seg litt av julekalenderen også, og hele den jula tuslet hun bort til naboen, åpnet døra og sto på terskelen og ropte “Pååål! Æ står under misteltein!”

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg