Yoghurt-paradokset

Å ha småbarn i hus, betyr at man alltid har tilstrekkelig med yoghurt, men aldri den smaken man selv vil ha.

Barn er rare sånn. For enn hvor mange smaker man har, vil de alltid ha den du vil ha. Du trenger ikke si det engang, de kan lukte det.

Slik som i dag. To beger med Eple & Kanel og jeg hadde sett meg ut det ene. Men da barna skulle velge yoghurt, var selvfølgelig 4-åringen fast bestemt på eple & kanel. Det hjalp ikke selv da jeg advarte om at den smakte promp og at han heller burde velge en av de andre ørten variantene vi hadde på lager. Neida. Eple & Kanel. Ferdig snakka. Og når storebror skal ha, skal selvfølgelig lillesøster ha også.

Så dermed…

Ingen favoritt-yoghurt på pappa.

 

 

Og sånn er det hver gang. Enten det er kirsebær, eple & kanel, tutti frutti eller mango. Så hva skal man gjøre?

Enten kan jeg prøve meg på´n igjen i morgen. Kjøpe fem sånne 10-pakninger med ulike smaker for å være helt sikker på at jeg får den jeg vil ha, men da kommer vel hele barnehagen på besøk.

Eller så kan jeg bytte om på etikettene, slik at bare jeg vet hvor de gode er.

Eller så kan jeg gjemme de beste bakerst i kjøleskapet til de har gått ut på dato, for gammel yoghurt får jeg helt sikkert i fred.

Eller så kan jeg.. bare innse først som sist at dette har blitt min rolle i livet nå.

Jeg er sviske-yoghurt.

 

 

/ Bra for magen, da..

* Følg Sviskehjerte på Facebook *

13 kommentarer
    1. Det finnes egne yoghurter for barn, så du kan jo si at det er dem de kan velge i. Eple og kanel er forbeholdt pappa 😀

    2. Her i huset har vi ekornlager av det som er godt feks sjokolade. Det går det sikkert an med yoghurt også, eller kjøp én ekstra til deg selv og fruen

    3. Jeg pleier å finne den jeg liker minst, så kan 4 åringen velge. Og hun vwlger da den jeg tok. Spiller et lite skuespill om at jeg ville ha den, men taper kampen. Så finner jeg frem min yndling og viser ingen glede over det, men nyter smaken 😂😂

    4. Hahaha, eller man kan være herlig rævhål og bare ta den man liker fordi JEG ER VOKSEN OG KAN GJØRE SOM JEG VIL, moahahaha (det er kanskje like greit at jeg ikke har barn, ja)

    5. Haha! Joa, det funker det også. Bare så kjedelig med all griningen og klagingen som følger, som igjen resulterer i at man til slutt må kjøre slukøret til butikken 😉

    6. Reverse psycology. Funker alltid. Visker stille, håper ingen spiser sviskeyoghurt , slik at jeg MÅ spise den med eple ok kanel😨

    7. Har ingen gode råd,men har dere forsøkt melonvarianten? Den tror jeg ville falt i smak hos både ungene og deg:o)

    8. Jeg er gravid med nummer to, og har fått dilla på sviskeyoghurt. Naturlig nok har da storesøster også fått for seg at den er fantastisk god 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg