Historien bak Eksefangeren

Endelig er vi i gang! Grunnet litt logistikk-utfordringer hva gjelder julegaver til min side av familien, har jeg i år startet usedvanlig tidlig med julegavene. Såpass tidlig at jeg allerede er ferdig med min side av slekta! Hurra!

Men dette må jo pakkes inn også, så i kveld og i morgen skal jeg fyre i gang årets første juleverksted med litt rolig julemusikk, julepapir, klementiner og jul meg i hue og ræva 🙂

Men da jeg skulle åpne esken med julepynt i dag, fant jeg en av de aller viktigste gjenstandene for enhver julefeiring her i hus. Det er den første julepynten som settes opp hvert år, og den siste som tas ned. Og selv om det enda er altfor tidlig, så har jeg ikke annet valg enn å pynte huset med ham allerede nå.

For dette er intet mindre enn den styggeste, mest glorete og herligste julepynten som er å oppdrive.

Mine damer og herrer, hils på Eksefangeren 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

´sup!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Now my watch begins

 

Historien bak denne grusomt glorete Hagenissen, er at jeg fant den på Søstrene Grene en gang i tiden og ble umiddelbart forelsket. Min kjæreste på den tiden haaaaatet den nissen og derfor kjøpte jeg den kun på dritt. Kanskje ikke spesielt overraskende: Det forholdet gikk dukken 😉

Og siden den gang har nissen hvert år hatt fast post ved døra, der han fungerer som eksefanger. Holder vakt ved døra og holder både ekser og onde ånder ute. Og det gjør han med bravur! Og nå som jeg først har funnet ham i boksen sin, er det absolutt på tide å sette julens redningsmann til ærbe.

Så velkommen skal du være, kjære, vakre, glorete, flotte og kjempestygge Eksefanger 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

God jul, bruh!

 

/ Du rosa, glitrende venn, god dag 🙂

* Følg Eksehjerte på Facebook *

6 kommentarer
    1. Hei.
      Ble meget nysgjerrig av overskriften her ja, samboeren min heter Ekse til etternavn, så lurte nesten på om han hadde skaffet seg uvenner på Østlandet 😂😂😂 Styggfin nisse var det i allefall!
      Fin blogg foresten, som leses daglig 😊😊
      Siv

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg