Nytt toppbilde, nye muligheter

På tide med noe nytt, sa gutten og byttet toppbilde.

Håper dere liker det 🙂

 

 

Innså at det er et års tid siden sist jeg pusset opp litt her, så følte det var på tide med noe nytt 🙂 Men siden jeg først har deg her, vil jeg takke deg for at du svinger innom min lille rotekrok på nettet. Håper at du får en makaløst god dag og sender deg en høy og raus highfive! Det har du helt sikkert fortjent 😉

Og som en liten bonus: Her er et bilde jeg alltid blir i godt humør av. To små karer og en tykkfallen frue som sitter på trappa og venter på at lillesnuppa snart skal komme på besøk <3

 

Kommer a ikke snart, a? 🙂

 

/ Hepp og hei!

* Følg Topphjerte på Facebook *

34 kommentarer
    1. Ånei!
      Jeg husker jeg planla å lage akkurat et sånt toppbilde til min egen blogg, men så oppdaget jeg at du hadde så likt, at jeg droppet planen (i frykt av å bli beskyldt for herming, eller noe sånt). Og nå når jeg tenkte at det var passelig lenge siden du hadde byttet, begynte jeg å tenke igjen… Meeen… Nå har jeg i hvertfall en unnskyldning til å ikke bytte på en stund til :)hihi

    2. Åeh jeg vil ikke være hater, men kan du ikke putte ei litta bindestrek mellom pappa og hjerte? Jeg blir koko 😂 Digger deg!

    3. Haha, gikk mange runder på det der, men landet på å droppe bindestrek. Synes ikke det var noe fint, rett og slett. Samtidig liker jeg å være tekstrebell på laaaaavt nivå, haha!

      Og at det skraper på OCD-en til folk, gjør ting bare enda bedre, haha!

    4. Digger både din og fruens blogg, dagen er ikke den samme uten!Men sier som flere her,bindestrek eller sammenhengende (er litt perfeksjonist akkurat der, nemlig) 😄 Ellers har jeg hatt en super dag, vært på konferansen “Det gode liv på jobben”. Mye bra påfyll både til jobb og privat bruk! Ha en super kveld 😄 Vinterklem fra Tromsø 😄

    5. Haha, takk for det 😀 Men må nok skuffe deg, tror ikke det blir noen bindestrek før det ev blir fakkeltog fra østbanehallen til Stortinget og tale av Siv Jensen. Vet det teknisk sett er korrekt med bindestrek, men var ikke noe fint, så tok meg litt kunstnerisk frihet 😉
      Håper du overlever 😀
      /highfive

    6. Nix! Du vet, når ananasen ringer, så må du svare 😛
      Jeg heller mot estetikk fremfor språklige regler, og landet på at bindestreken ikke gjorde seg i “logoen”. Beklager hvis det skaper stressflass i lærerhjernen 😀
      /highfive

    7. Nei, nei, NEI, N-E-I!!!! 😡😤😨 Nå er jeg helt ærlig tilbøyelig til å slutte å følge deg!!! VÆR SÅ SNILL!! Det handler ikke om å velge vekk, være rebell, eller hva som er coolt!! Pappahjerte ERIKKETOORD!!! /skuffafan

    8. Haha, liker at du skrev det riktig når du prøvde å skrive det feil 😀
      Men asså, det går helt fint å lese det som Pappahjerte nå, men med bindestrek blir det bare Pappa-hjerte og det funkærnte for meg altså. Sorry, bejb 😉

    9. Holder med deg pappa hjerte:-) ALT er lov innen kunsten! Er selv billedkunstner.Å være litt gal og ukorrekt er sunt for sjelen dere! Gå mot strømmen når man selv vil! Trasse rett å slett;-) Deilig trass blir man aldri for gammel til 8-D Hyyyyyyyyl!

    10. JAAAA!!!! Jeg satt faktisk og tenkte på at jeg må skrive et eget innlegg om språklig estetikk en gang, for det er absolutt et poeng. Jeg skriver heller feil enn korrekt hvis det føles bedre og ser penere ut. Slik som f.eks “Vi dra på hytta med bilen full av campingstoler og tøfler og grilldress og grill”. Liker sånne og-rekker, selv om det teknisk sett sikkert er feil 😉

      Heia kunsten!

    11. Jeg prøvde jo ikke å skrive det feil. For jeg deler ikke ord bare fordi det ser hipt ut.
      Og jeg leser nå automatisk pappa hjerte, med luft i mellom, for det er dét det står!
      Forbauser meg forøvrig hvor arrogant du opptrer i dette, aldri oppfatta deg som det før!

    12. Savner det som gjør deg til pappa i bildet.. Har så inntrykk fra det du skriver at barna kommer først, men med dette bildet virker det som Pc (blogg) er viktigst og at det du vil formidle fra foreldrerollen er at det er mye rot med barn. Tidligere har bildet vært så spøkefullt og godhjertet. Da har det virket som det viktigste å formidle er gleden ved å ha barn…

    13. Det er faktisk lov å droppe bindestreken hvis det ser estetisk finere ut uten. Dessverre. Selv om du vil være rebell, så ble jeg faktisk litt skuffa her nå..
      Pappahjerte er og blir et sammensatt ord, og ikke to enkeltstående.

    14. Hmm, takk for innspill. Det viktigste er selvfølgelig gleden ved å ha barn, men synes det var litt artig å ha med macen siden den er en ganske viktig del av bloggingen. Dessuten er den full av klistremerker fra pluttisen, hehe. Får gjøre det litt mer moro og foreldrerollete neste gang, men synes det var artig å prøve noe nytt denne gangen, for en viktig ting med det å være foreldreblogger, er nettopp det å formidle alt det fine ved å være forelder, uten å overeksponere barna, og det er viktigere for meg enn at barna vises i stor grad på toppbildet og bilder generelt 🙂

    15. Er vel ikke selvmotsigende? Du hoppa nok over ordet “dessverre”! Mener å ha hørt at språkrådet mener det er greit å droppe bindestreken hvis det ser estetisk finere ut uten. Jeg personlig derimot er helt i mot det! Skal ord deles opp, SKAL det være bindestrek der!

    16. Nei, jeg mener ikke arro gant, for det er det ingenting som heter.
      Men måten du har håndtert dette på er for meg helt utrolig. For en ovenfra-og-ned-holdning du viser! Når du får så mye konstruktiv kritikk, og det eneste du kan svare er “Sorry bejb”?? Hersketeknikkene florerer!
      Takk for meg, det var hyggelig så lenge det varte!

    17. Hei ☺
      Synes det nye bildet er fint og plager ikke meg at det mangler bindestrek. Synes det får være din egen avgjørelse. Hvis folk plages av det, kan de ikke være vant til så mye motgang i livet ☺ stå på med den fine bloggen, og familien din 😊

    18. Selv om du er “pappahjertet” er du mer enn bare pappa, så kan skjønne at det er ålreit å prøve en litt annen vri på toppbildet. Ser også absolutt det med å ikke overeksponere barna! Synes du forøvrig velger gode bilder av barna og deler historier og bilder på en god måte som jeg tror de kan se tilbake på og være stolte av! Syntes du tar det ansvaret på alvor og utfører på en god måte!
      Takk for at jeg, blant mange, får bli kjent med deg og din familie, få inspirasjon og underholdning! (brukte senest i dag klypetrikset på tacolefsa til eldste sønnen, 23mnd.) ønsker dere en god adventstid!

    19. Tuller du eller? Mari? Kjære, gode, gamle Mari? Jeg mener det jo ikke seriøst! Jeg trodde bare dere tulla også jeg. Herregud, bindestrek eller ikke bindestrek, det har vel ingenting å si? Absolutt ikke meningen å bruke hersketeknikker, jeg trodde seriøst du kjente meg bedre enn det nå. Vi har jo gått gjennom så mye sammen 🙂

      For meg er det bare et toppbilde, herregud, jeg kunne lett byttet det for deg alene, jeg tar det ikke så veldig seriøst. Jeg kunne byttet navn til Prompehjerte (ev. prompe hjerte) for den saks skyld, jeg trodde bare dere tullet med kritikken, haha! Ikke meningen å være arrogant da. Herregud a Mari, ikke vær sånn a.

      Skal slenge med en suss på slutten, bare sånn for å vise at jeg ikke er arrogant.
      :-*

      Venner?

    20. Tusen tusen takk for det, Kristine! Dette var utrolig hyggelig å lese nå! Samtidig som jeg ikke ønsker å gjøre ting upersonlig her, så er hensynet til barnas privatliv det absolutt viktigste og den balansegangen er ganske vanskelig, men da synes jeg liksom det var greit å ikke ha dem i toppbildet, selv om det kanskje virker arrogant/upersonlig for noen. Utrolig hyggelig å høre at du skjønner greia 🙂

      Og altså, det tacoklypetrikset. Der snakker vi seriøst om det beste som har skjedd menneskeheten siden vannklosettet. Haha! 😀

      Gooood jul!

    21. Hihi, tusen takk for det. Er egentlig ikke så farlig for meg, trodde egentlig bare de folka tulla også. Kan godt endre navn til Hjertepappa for min del 😛 Jeg er mest opptatt av estetikken jeg da, ikke så mye om det er korrekt eller ikke, og jeg synes ikke bindestrek ble noe pent, så da ble det bare sånn 🙂

      / Ha en makaløst god førjulstid!

    22. Så kul! Og det er helt korrekt å dele ordet i 2 av estetikk – f.eks på bokryggen av et
      LEKSI
      KON
      hvis du fatter?

    23. Tusen takk og JA, helt enig! Estetikk i språket MÅ jo være en faktor. Jeg synes i hvert fall det kan trumfe hva som teknisk sett er korrekt eller ei 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg