Mann prøver hudpleie

I dag har jeg gjort noe jeg aldri har gjort før: Tatt ansiktsbehandling!

Til jul i fjor og bursdag i år, har jeg nemlig gitt Christina time til ansiktsbehandling hos en hudpleier. Hun setter pris på sånt og hver gang hun kommer tilbake, så snakker hun så varmt om behandlingen at jeg i mitt stille sinn har tenkt at det egentlig høres ganske digg ut. Men mann som jeg er, så kan jeg jo ikke si sånt høyt..

Men samtidig, mens hun står der og smører seg med alskens kremer og preparater og gløder som en julegran, så ser jeg jo i speilet at ansiktet mitt ser ut som et gammelt traktordekk. Og derfor ble jeg faktisk skikkelig glad da jeg fikk en time hos hudpleier av Christina til bursdag. Jeg må ha hintet mer enn jeg trodde, haha!

For det høres jo tross alt litt artig ut å ha prøvd og én gang må være den første for alt.

 


Schæptisk!

 

Men samtidig: Hudpleie..? Som mann kjenner jeg at det river og sliter i sjela, for vi tror jo ikke på sånt. Egne produkter for ditt, egne produkte for datt? Nei, gi meg en dæsj spenol og litt tannkrem, så har jeg alt jeg trenger for hud, kropp og hår. Tenkte jeg.

Men det var inntil jeg møtte Bente…

 

 

Fyyy feite! Skrubb og vask og urter og damp og gudene vet hva, men fytti hæljeroa så digg!

På et tidspunkt ble jeg lagt under lavendel-damp, for deretter å bli skrubbet og marinert i noe som føltes som iskald yoghurt. Kan også ha vært en ku som sleiket meg i ansiktet. Digg var det uansett.

Så fikk jeg ligge i ro en stund, mens urter og spa-musikk lullet meg inn i en slags transe av ro og velvære. Jeg sovnet selvfølgelig på flekken, så da ble det jaggu en liten cowboystrekk på kjøpet også 😉

 

 

Og da jeg kom ut fra klinikken en time senere, følte jeg meg like ung, frisk og spenstig som da Ace of Base toppet listene. Så her er det bare å kaste alle hemninger til side og innrømme at det der var helt rått. Så nå har jeg faktisk allerede booket en ny time i mars! Og kjøpt egen rensekrem! Og fuktighetskrem! Og jeg ække flau engang!

Men alt dette er selvfølgelig et stort tupp i ballene for min maskulinitet, så på vei hjem stakk jeg innom en jernvarehandel og kjøpte både hyller og verktøy til garasjen. Deretter spiste jeg lunsj slik skikkelige mannfolk gjør; rett fra plastboks, rett i bilen. Så da burde det være balanse i regnskapet 😉

 

 

Det eneste som er litt rart nå, er at jeg ikke klarer å slutte å ta meg selv i ansiktet. Det er seriøst som å stryke på en selunge.

En selunge med kaffeånde og briller, men like fullt: En selunge.

 

young puppy seal close up

“Halla!”

 

/ Mvh, Verktøy og lavendel-damp

* Følg Selhjerte på Facebook *

9 kommentarer
    1. Jeg ler. Du bruker så morsomme ord 🙂 Takk, dette trengte jeg akkurat nå! Du er bare helt fantastisk, funker hver gang 👏😍

    2. Så herlig 🙂 Mamma er hudpleier så kjenner til ”selunge” 😀 Uansett. Modig at du som mann blogger om dette! Hva het salongen forresten?

    3. Jeg gir meg ende over, denne teksten har fått meg til å trekke skikkelig på smilebåndet TO ganger i dag! Først da jeg snek meg til å lese bloggen din på jobb (som jeg gjør noen ganger), og deretter høytlesning for mannen i kveld. Jeg liker spesielt avslutningen, med sel-sammenligningen, haha. 😊 Pluss at jeg fikk skikkelig lyst på behandlingen selv!

    4. Haha, så hyggelig å høre, Ingunn!
      Kan lett anbefale en time til hudpleier altså. Om ikke annet, bare for en liten cowboystrekk med lavendeldamp i fleisen #luksus 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg