Hvor er smokken?!

I det siste har vi prøvd å endre litt på leggerutinene, slik at jeg legger lillesnuppa og Christina legger plutten. Det er greit å bytte på litt i blant, og jeg tror uansett at plutten var veldig klar for å få inn noen som faktisk kan synge sangene om Klatremus og Harepus 😉

Så langt har det nye opplegget fungert som en klokke for alle andre enn lillesnupp. Hun blir mildt sagt irritert og lei seg hver gang hun innser at det er store, stygge pappa som skal stå for leggingen. Da blir det gjerne litt klaging og rop etter mamma. Men heldigvis går det fort over, for pappa er tross alt ganske ålreit han også, og etter få minutter kommer øyeblikket jeg har gledet meg til hele kvelden.

For vi har allerede fått våre faste rutiner for denne nye perioden. Først sitter vi og prater litt på senga mens lilletuppa klager fra seg, og så leser vi de samme fire bøkene. Om den lille jenta som skal bade, om Molly som skal legge seg og den kule boka med alle de rare lydene. Men viktigst av alt: Smokken.

Boka handler om en baby som vender hele huset på hodet på jakt etter smokken sin og på et tidspunkt blir babyen så lei at den brøler: “HVOR ER SMOKKEN?!” Når vi kommer dit, roper jeg ordene med en avdempet skrikestemme, mens jeg rister og kiler den lille leseløven. Og hun elsker det 🙂

Men før jeg gjør det, idet vi kommer til den siste siden før brølesiden, tar jeg en titt på det lille fjeset som sitter på fanget mitt og venter. Da gliser hun spent. Ikke til meg, men til boka, for hun vet hva som kommer. Uansett hvor sur hun må ha vært 20 sekunder tidligere; når babyen går i fistel, knekker hun sammen i latter. Og det er bare så utrolig herlig.

Jeg elsker det øyeblikket. Det høres kanskje ikke ut som stort, men det er vårt lille øyeblikk 🙂

 

 

/ HVORERSMOKKEEEEEN?!

* Følg Smokkehjerte på Facebook *

7 kommentarer
    1. Så herlig 🙂 Slike minner er verdt å ta vare på. Og selv om lillesnuppa klager litt, så tror jeg faktisk hun har en veldig ålreit far 🙂
      Grattis med dagen i morra, Peter! Og nå er det søren meg snart jul også <3

    2. Hihi, så utrolig koselig 😍
      Hipp hipp hurra 🙌🏻 gratulerer så mye med dagen, håper du får en kjempe fin daga med Christina og barna❤️

    3. Det er få ting som slår det forventningsfulle gliset😄 vi har mange slike rutiner/leker hvor 2-åringen vet hva som kommer, og vi drøyer det mer og mer helt til han knekker sammen av latter 😂 ❤

    4. Anbefaler boken om Nei-Gris (Travelbybøkene). Selv om mine nå er 4 og 6 år gamle elsker de fortsatt når hu mor sitter og “halvskriker “JEG VIL IKKE, VILIKKE!”.
      Og så ler de kjempeherlig helt på slutten da han bestemmer seg for at “Jeg vil ikke si… hmmm VIL IKKE mer!”

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg