Stavespill og det supersmarte peistrikset

God morgen og hurra meg rundt!

Her kommer et lite bonusinnlegg fra et kaffefjes mens barna ser på reprisen av MGPjr til frokost 😉

Tenkte bare å kjapt svare på to ting som mange har spurt meg om fra gårsdagens innlegg.

 

 

1. Det supersmarte peistrikset

Har du peis eller kjenner noen som har peis? Dette trikset MÅ du bare prøve.

For glassdøra på peiser har det med å bli skitten og snuskete og kan det være fristende å kjøpe dyre rengjøringsmidler og skrubbesvamper for å fikset problemet. Dropp det – Alt du trenger er litt kjøkkenpapir og vann!

  • Ta tre tørk med kjøkkenpapir, ta vann på to av dem og la det tredje være tørt.
  • Dypp litt vått tørkepapir i asken i peisen og gnikk det utover glassruta. Den kommer til å se mye verre ut enn da du startet.
  • Når hele ruten er gnikket over, bytt til den andre våte kluten og dra over hele. Bruk gjerne begge sider av papiret, da den kommer til å bli helt svart fort.
  • Til slutt avslutter du med å tørke over med tørt papir. Boom, ferdig! Det tar deg 2 minutter, er helt gratis og helt genialt. Vær så god 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Fysjameg!

 

Se her ja, kommer seg..

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nice 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Presto!

 

2. Det supersmarte stavespillet

Flere av dere har spurt meg om stavespillet som plutten lekte med på kjøkkenbordet i går. Dette var i sin tid en gave fra farmor og en kjempefin leke for barn som er glad i bokstaver. På den ene siden er det figurer, på den andre siden bokstaver. Sett sammen kort med samme farge og i riktig rekkefølge, så utgjør de ord med respektiv figur på baksiden. Slik som F-I-S-K, M-Å-L og H-E-S-T. Lett og morsom bokstavlek for de som liker sånt 🙂

Spillet heter Box quiz og kan kjøpes i mange ulike nettbutikker, og jeg ser faktisk at Europris har 5 ulike varinter til bare 50 flis per spill 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Finn fire like, plutselig Hest 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Fullt fokus!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

MÅL!

 

Men nå: Mer frokost, MGPjr og opplading til den stoooooore kvelden i kveld! 😀

/ Ha en super søndag!

* Følg Frokosthjerte på Facebook *

7 kommentarer
    1. Det spillet skulle jeg hatt da guttungen her var liten! Vi hadde treklosser med bokstaver på og han elsket dem. :o) Men er det bare jeg som har problemer med noen av bildene på bloggen til både deg og frua for tiden? Ofte får jeg opp bare noen av bildene, noen ganger er det bare den lille “kræsjafirkanten” som kommer opp og andre ganger står det hvilket kamera som er brukt (Olympus digital camera) – det har vært sånn noen dager og jeg har ikke gjort noen endringer på noe som helst her hos meg. Samme maskin, samme nettleser og alt.

    2. Mitt peis-tips er avispapir. Krøll sammen en passende ball med papir og bare gni over ruta, sotet er borte mmed en gang ☺

    3. Har ikke peis om dagen men dette skal jeg merke meg;)
      Les gjerne innlegget mitt om å være høysensitiv i dag.
      Nyt søndagen deres maks! Må være snø hos dere også:)

    4. Anne Berit: Jeg opplever dette problemet til alle bloggene som tilhører blogg.no :/ Skjer ikke hver gang, men ganske ofte.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg