Kaffe i fleisen og fyr i peisen

Greia med barn er at de ikke alltid funker slik man hadde trodd. Så da plutten våknet før kl. 06 i dag tidlig, tenkte jeg: Ja ja ja, han sovner igjen. Gjør ikke det, vøtt 😉

Så da ble det opp før hanen for å nyte en laaaaaang morgen før resten av huset (og verden) står opp.

Men så er det også noe annet med barn: De er utrolig trivelige å henge ut med. For det som først føles som en morgen som startet altfor tidlig, kan plutselig vise seg å være en morgen som ble langt bedre enn forventet.

En morgen der man tenker at man har altfor mye tid til overs, til å bli en morgen som viser seg å være bare akkurat lang nok. For det er noe helt eget med slike kosemorgener i helgene. God tid til å bare slappe av og kose seg. Fyre i peisen, sette over kaffen, kanskje en kopp kakao, se på litt tv, spille litt ipad og bare kose seg i sofakroken.

Så mens jeg egentlig kunne sovet har vi både banket opp sjefsgrisen på Angry Birds, jeg har gjenoppdaget min kjærlighet for Modern Family (seriøst, det må jo være tidenes triveligste serie?) og jeg har lært videre mitt supersmarte peistriks til arvingen.


Tørkepapir + vann = Gull!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Og Teo bare: Life is gudd.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Modern family <3

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Trøtt i trynet og dugg på brillan 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Fugler: Angriiiip!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Stavemoro på kjøkkenet mens fattern snekrer frokost 🙂

 

Men nå hører jeg lyder i overetasjen, som bare kan bety én av to ting: Julenissen er på vei ned pipa eller jentene er i ferd med å våkne. Uansett hvem det er, er de sikkert sultne. Så ut på kjøkkenet med seg, få på noe digg musikk og fyr i gang kjelene – her skal det bli frokost! Og på en morgen som dette er det bare én ting som gjelder: Toast!

 

Profftriks for seriøse toastere 😉

 

Fint at jeg allerede har laget kaffe så slipper jeg å gjøre det igjeee… å søren. Kanna var tom, den. Jaha, så jeg har drukket en liter kaffe før kl. 08 om morgenen? Det forklarer denne plutselige trangen til å løpe maraton i regnet, haha!

God lørdag, folks 🙂

 

/ Hilsen overtrøtt og kaffegira 😉

* Følg Kaffehjerte på Facebook *

16 kommentarer
    1. Hei!
      Som vanlig godt skrevet.
      Jeg ble litt nysgjerrig på bokstavene som minsten leker med. Hvor kommer de fra? Er det et spill eller? Har nemlig ei som har helt dilla på bokstaver og tall for tiden 😊 Og disse så jo helt glimrende ut.

    2. nedtur at dere ikke har snø da 🙂 oppe kl 0450 og det er helt ok når det er kommet masse snø 🙂 ha en fin dag

    3. Hei overtrøtt og kaffegira!
      Flott skrevet som vanlig! Jeg liker godt prosjektet du er med i, å kunne gjerne tenkt meg å hørt mer om dette! Jeg er på vei inn i bloggverdnen, og lurte på om du ville tatt deg en titt?
      http://www.jegerserr.blogg.no
      Fra en Larviking til en annen!

    4. Men… Tørke toastene?? De må jo spises i vill fart rett fra toastjernet mens de er glovarme. Ellers blir de bare seige og ekle!

    5. Haha, dette er et triks utelukkende for hardcore småbarnsforeldre. Da må toasten kjøles ned for sarte små munner, men om de bare ligger på tallerkenen, blir de segie og ekle ja, så toasttørking er et slags kompromiss for å bøte på seighetsproblematikken 😀

    6. Klabert! Spennende tanker du har i ditt første innlegg 🙂 Gleder meg til å følge med fremover! Keep on truckin´

      P.S. Vurderer å skrive et innlegg om årets Skam-sesong sjæl, er så fantastisk bra <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg