Nå er det pappakroppen som gjelder

Glem vaskebrett, svulmende biceps, sprettrumpe og lårmuskler på størrelse med Ål kommune – nå er det småfeit som gjelder 🙂

 

Athletic man with six-pack abs

 

Til nå har pappas bilring kanskje vært noe å harselere med, men nå viser det seg at en kropp med noen kosekilo til overs ikke er noe å skamme seg over, men snarere tvert i mot. Forskere har nemlig funnet ut at kvinner elsker “pappakroppen” og kaller dette selve idealkroppen!

I følge Professor Richard Bribiescas ved Yale University, skjer det nemlig noe med kroppen når vi gutta går fra mann til pappa. Testosteronnivået synker, noe som fører til tap av muskelmasse og økt fettmasse, men det fører også til at vi får et bedre immunforsvar og lever lenger! Litt kjipere kropp mot mindre sykdom og et lengre liv..? I´ll take it!

Ikke bare det, men det senkede testosteron-nivået fører også til endringer i adferden. Vi blir mer opptatt av egne barn, og (følg med nå..) mindre opptatt av andre damer!

Så neste gang du ser en mann med en liten kul på magen, blå poser under øynene, rufsete hår til alle kanter, tredagersskjegg, crocs, joggebukse og en flekk med yoghurtgulp på skjorta, vit at dette er en bra mann. En sunn mann. En mann som grunnet et av naturens mest snedige triks, er genetisk anlagt til å ta hånd om barna sine og bry seg mindre om andre damer enn deg.

For min del er dette veldig gledelige nyheter, for denne forskningen gir meg akkurat det alibiet jeg trenger for å ta det helt piano på treningsfronten og bare være meg sjæl. Hadde egentlig planer om å ta meg en joggetur i kveld, men nå tror jeg heller jeg sikter meg inn på en episode av Modern Family med litt popcorn på kassa.

Man vil jo ikke være en dårlig pappa heller 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

/ Takk skarru ha, forskning 🙂

* Følg Pappakroppen på Facebook *

14 kommentarer
    1. Så bra! 🙂 Til R ovenfor her vil jeg bare fortelle at forskning sier noe tilnærmet det samme om menns forhold til mammakroppen. De føler seg mye mer vel med en rundere formet kvinne enn de magre idealene moteverden forsøker påvirke oss til å tro at menn vil ha.

    2. Kjære pappahjerte. Jeg må bare skrive til deg, og takke deg for denne strålende bloggen. En blogg er jo “bare en blogg”, men faktisk så har denne bloggen satt veldig spor hos meg. Vil gjerne være litt personlig. Selv er jeg mamma til ei jente på 3,5. Jeg er langtidssykmeldt og sliter med helsa. Når hun er i barnehagen går mye av dagene mine med til å hvile og samle krefter til hun kommer hjem igjen. Jeg har fulgt bloggen din en god stund nå, og den har blitt så viktig for meg. Den inspirerer meg til hverdagen min med dattera mi og familien min. Den gir meg humor, glede, håp, og ikke minst, så blir jeg trygg på at jobben jeg gjør som mamma er god nok. Lett å ha dårlig samvittighet når du ikke føler du har kreftene til å være mamma slik du ønsker. Men når jeg leser bloggen din, blir jeg liksom så oppmuntret! Hjertelig takk for at du skriver så lett og godt om livet med barn. Det gir altså så mye glede og håp og motivasjon -for meg. Og du, til slutt, jeg har lest flere andre blogger i det siste, men det som skiller din fra de andre, er at du skriver bare så godt. God journalistikk, gjennomtenkte formuleringer, ja det virker nesten som du er utdannet til å skrive. Mange andre bloggere skriver “lettere” og ikke godt alltid god norsk, men hos pappahjerte er det kvalitet i alle ledd. En fryd å lese, rett og slett. Gullpenn! Jeg kan ikke annet enn å oppmuntre deg til å stå på videre!!!

    3. Wow! Tusen takk, Johanna!!!! Oj oj, føler nesten for å holde en takketale her jeg nå. Altså dette… Denne kommentaren har jeg lagret for å ta frem i mørke tider, for å si det sånn 😀
      Det er kommentarer som dette som får meg til å hoppe opp om morgenen hver dag og glede meg til å skrible og grafse og taste på turet 🙂

      Så tusen tusen takk til deg, veldig hyggelig å høre at jeg kan inspirere og glede helt uten extensions og silikon 😉
      /HIGHFIVE!

    4. i og for seg godt nytt for oss som “er der” … men det kan være på sin plass å presisere at dette ikke er idealet for de som måtte befinne seg i kategorien kvapsete, grandiosaslafsende,colaslurpende, GTA-spillende og innesittende voksne …. eh “voksne”

    5. Enig.Fra det ene til det andre.filosofert over hva kvinner/menn som har utført plastiskoperasjoner til nærmest ugjenkjennelige, gjør om de får et barn som likner sitt gamle jeg? kirurgisk inngrep på avleggeren mon tro,siden de selv var missfornøyde kanskje? Verden er så galen,at det blir vel det neste :o) Håper inderlig jeg ikke satt griller i hodet på evt plastikkfjes nå;o) Klem til alle som leser pappabloggen:=)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg