Marsj i seng etter barne-tv

I dag skal jeg gjøre det, i dag skal jeg endelig gjøre det!

For lenge har jeg drømt om å klare å legge meg likt som barna, for deretter å nyte vanvittige 12 timer med søvn, og i dag skal det endelig skje. Jeg skrev så vidt om dette i forrige uke, og siden da har jeg hatt en hemmelig plan om at dette er dagen. Ingenting på planen som ikke kan utsettes til i morgen og med en hel uke på å forberede meg, er jeg mentalt klar.

Det høres kanskje rart ut, men med notorisk lakenskrekk er jeg konstant på etterskudd og sjeldent i seng før 01-ish. Så våkner man opp, trøtt som en dritt og irritert for at man ikke for en gangs skyld kunne klart å legge seg tidlig. Så i dag skal jeg overkompensere for all tapt søvn det siste året, og kline inn en skikkelig soveoverdose.

Så nå, kl. 18.38 har jeg allerede spist kveldsmat, tatt en dusj, fått på pysj og pusset tennene. Alt som gjenstår nå er å tørke badesveisen med litt barne-tv, og så er det marsj i senga for alle barna – lillesnupp, storeplutt og pappa.

Så med mindre noe uforutsett skulle oppstå eller dinosaurer ramler ned fra himmelen, sees vi i morgen for min første opplagte morgengry siden 2006 😀

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Her skarre soves!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

/ Natta!

* Følg Sovehjerte på Facebook *

11 kommentarer
    1. Lykke til og håper du får sove!! 🙂 Her har vi dratt frem isen for å feire at jenta på 10mnd sover og at vi er ferdig med influensauken 2016. Bare vær forberedt på at etter så lang tid med litt (mye) for lite søvn på natta kan det fort ta mer enn én natt før den ordentlige uthvilte følelsen kommer 😉

    2. Sov godt 🙂
      og sjekk ut viktig diskusjon om kroppspress blant barn og unge – og hva foreldre kan gjøre.

    3. Bruke ikke det der ende med at man våkne etter 7-8 tima uansett liksom;) Så da e du oppe å hoppe i to- tre tiden i natt😂

    4. sov godt! 🙂
      Kjenner godt til følelsen og sier det samme til meg selv hver dag.. “i kveld skal jeg legge meg samtidig med frøkna, så jeg kanskje får 7-8 timer sammenhengene søvn”men, dette skjer sjelden :p hehe! Nå skal det sier at jenta her ikke er mer enn 2 mnd gammel, men alikevel.. burde vel “lære” meg å legge meg samtidig med henne nå, så det ikke fortsetter med 3 timer søvn på meg fremover :p

    5. Etter denne innledningen til historien: “Skal bare poste dette innlegget, og så.. Natta!” – så trodde jeg at det skulle handle om hvordan man sier den setningen og 3 timer seinere finner seg selv fremdeles foran dataen, haha. Nysjerrig på om du fikk sove helt til alarmen gikk neste morgen…?

    6. Väldigt nyfiken på hur detta har gått du! :p Något säger mig att du var uppe och hoppade kl 03 imorse? 🙂
      Men jag hoppas att du har fått sova gott!

    7. Hehe! Før jeg fikk barn kunne jeg sove så lenge av gangen. Hvis jeg sover for lenge nå, våkner jeg med hodepine, vondt i nakken og vondt i ryggen og er daff hele resten av dagen! Er mye mer opplagt hvis jeg sover som vanlig 😊 Hvordan gikk det med deg?? 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg