Ny jobb og spennende uke!

Ikke bare har jeg fått meg ny jobb, men i morgen har jeg også et av årets desidert viktigste møter!

 

happy businessman with big head showing two thumbs up and laughing. funny picture over dark background

 

Vi går en kjempespennende uke i møte og jeg må bare dele et par ting med dere. La oss starte med det artigste først: Jeg har fått meg jobb!

Rett før helgen ble jeg nemlig kontaktet av et forlag som ønsker å gi meg muligheten til å prøve meg som oversetter av barnebøker! 🙂 Altså, hvis ikke det er å anse som en stor ære, så vet ikke jeg. Jeg gleder meg i alle fall veldig – og kommer selvsagt til å fortelle mer underveis.

Men så, over til ukens kanskje viktigste ting, for i morgen er det ENDELIG duket for et møte med de fantastiske folkene i Stine Sofie-stiftelsen! Denne dagen har jeg ventet lenge på, og det gjør meg både stolt og glad at de har gitt meg denne tilliten. For som jeg har sagt tidligere: Ingenting føles viktigere enn å hjelpe dem i deres arbeid for en barndom uten vold, frykt og misbruk.

 

Sweet Teddy bear with cup of coffee, hot chocolate or tea and cookie in heart shape on brown wooden background.

 

Andre ting som skjer denne tettpakkede uken, inkluderer en tur til Oslo på onsdag for å være gjest i podcasten Foreldremøtet, en telefondate med en journalist fra Se & Hør, og i tillegg skal jeg prøve å rekke et møte med en journalist fra Vestfoldavisene. Og akkurat mens jeg sitter og skriver dette, fikk jeg jaggu en mail fra svenske Expressen.se, som ønsker å publisere gårsdagens innlegg “Arveklær er for fattigfolk” og oversette det til svensk. Noe så kult! Tjena Sverige 🙂

Men okei… i ærlighetens navn får man vel ta med noe negativt også. For da jeg var innom min gamle regnskapsfører i forrige uke for å hente noen gamle permer, fortalte jeg litt om mine nye rutiner nå som jeg har begynt å føre regnskapet selv. Det var ikke mange kontrollspørsmål som skulle til, før et løselig “Heisann sveisann” ble til et gravalvorlig “Kom tilbake neste torsdag, vi setter av to mann i tre timer”…

Viser seg nemlig at når en regnskapsfører spør om hvordan du organiserer bilag, får de stressflass og hjerteflimmer hvis du svarer:

– “Hulter til bulter. I en skuff. Et eller annet sted. Tror jeg..”

Men sånn bortsett fra det: En fantastisk uke!

 

Happy cheerful hipster man with a laptop sitting outdoors in nature, freedom and happiness concept

 

Og forresten.. Henvendelsen fra Se & Hør-journalisten minnet meg på at jeg fortsatt er med i kappløpet om å stikke av med den prestisjefylte prisen som Årets Blogger 2016! Men om jeg, en skarve pappablogger fra Larvik, skal ha sjanse til å hamle opp med de vakre, velfriserte kjendisene jeg konkurrerer mot, trenger jeg din hjelp.

Så hvis du synes jeg fortjener prisen som Årets Blogger 2016, ville det betydd uendelig mye for meg om du vil klikke her og stemme på meg.

På forhånd tusen takk 🙂

 

/ Ha en strålende uke, folkens!

* Følg Pappahjerte på Facebook *

15 kommentarer
    1. Wow! Gratulerer!!!
      Ikke noen fritidsproblemer der i gården skjønner jeg. Vet hvem som skal få oversette boka mi, når den blir ferdig 😉
      Imponert 🤘

    2. Tusen takk for det! 😀 Veldig stas både med jobb og nominasjon og viktig møte og oversettelse til svensk, haha. Gleder meg til å se hva slags tittel de går for.. “Arvade kläder er för bomsar och fjumpnissar” eller noe i den gata 😛

    3. ” Nettemor ”
      Høyde punkte på kvelden å lese bloggen din og kona til 😊 Drar stadig vekk på smile båndet 🖒😀 en god latter forlenger livet
      Lykke til med ny jobb 👏
      Så fantastisk bra at du skal samarbeide med Stine-Sofie stiftelsen ❤💪

    4. Jeg bryr meg sjelden om å stemme på slike ting. Men akkurat nå gjorde jeg et unntak! Du fikk min stemme pappahjerte. Men skulle gjerne gitt kona di en stemme også. Hilsen fra ei som leser begge to🌻

    5. Du fikk masse lovord om arveklær i forrige innlegg. Vil bare også si at det er fantastisk du tar det opp og håper at dette kommer litt frem i media i tiden fremover. Desverre har min lille ingen å arve etter men jeg kjøper så godt som alt brukt. Også ytterklær velger jeg heller å kjøpe brukt til halv pris enn en billigere ny til samme pris. Som du sier, det er greit at ting er litt kvalitet på der det gjelder og mye holder jo til flere barn. En ting er pengebruken men det andre også miljøet. Vi lever i et sinnsykt bruk og kast samfunn. Alle burde ta er ansvar og gjøre sitt for å bidra til at dette voldsomme forbruket blir litt mindre

    6. Tusen takk for det, så utrolig hyggelig å høre! 🙂
      Ja, kjempekult å få jobbe med Stine Sofie-stiftelsen, det er kanskje det jeg er aller mest glad for i år. Makan til bra folk og viktig sak, så veldig stolt av å få jobbe med dem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg