Svigerfars drøm

Etter at jeg postet innlegget om min herlige svigermor i går, er det mange av dere som har spurt meg om den rare koppen på slutten av innlegget. For hva er det egentlig bilde av? Er det virkelig meg i undertøy? Og hvorfor i all verden har jeg et lettkledd bilde av meg selv på kaffekoppen?

Det er faktisk en litt søt historie.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Bildet er sniktatt av Christina mens en sliten babypappa tar seg en velfortjent cowboystrekk på et glovarmt hotellrom på Gran Canaria.

 

For jeg husker veldig godt første gang jeg møtte svigermor og svigerfar. Det var på en middagsvisitt i Larvik vinteren 2011. Jeg hadde ikke vært sammen Christina så fryktelig lenge, men likevel var jeg blitt invitert på min første familiemiddag. De ble nok skeptiske da de hørte hun hadde funnet seg en Oslogutt.

Og verre skulle det bli, for jeg innså fort da jeg møtte dem at svigerfar og jeg er støpt i to vidt forskjellige former. Han er en skikkelig manns mann av den gamle skolen som har full kontroll på alt, og kan bygge en bil bare du gir ham en skrutrekker. Jeg derimot…

Og det kom fort frem under middagen. For selv om jeg hadde kommet dit for å imponere fletta av dem og raskt bli akseptert som en av deres egne, skjønte jeg fort at det kom til å bli vanskelig. For som seg hør og bør når svigerforeldre møter sin vordene svigersønn for første gang, ble det like mengder dobbeldate som et slags jobbintervju/avhør.

For når det kommer en vimsete Oslogutt på døra og prøver å gjøre krav på datteren din, ja da spør du om alt. Spesielt svigerfar, som virket veldig nysgjerrig på å finneut hva slags fyr dette var. Litt på samme måte som du blir kredittsjekket av banken. Men svarene han fikk må ha skremt vettet av ham.

Renta på lånet mitt? Øh, liiiitt usikker. Hvilken strømleverandør jeg bruker? Tja… Si det. Om jeg har pensjonsordning på jobben? Jo, jeg håper da det. Hvor jeg har forsikring? If. Eller Gjensidige. Eller vent… kanskje begge. Hvilket år foreldrene mine er født? Øøh… 2011 minus 67-ish, blir.. ja… pass. Og sånn fortsatte det hele veien.

For å si det sånn, hadde han vært en bank, ville jeg aldri fått lånet. Jeg var ikke engang helt 100 % sikker på hvilket fylke vi var i. Jeg visste bare at jeg var ganske sulten, veldig nervøs og skikkelig forelsket i datteren deres.

Men det holdt. For selv om jeg kanskje ikke var helt det de hadde forventet i en dattertjuv fra storbyen, så må jeg ha klart å egle meg innpå dem med tiden. Jeg fikk komme tilbake, og etter hvert ble jeg til og med invitert på tur til familiehytta.

Selv om jeg aldri var helt sikker på hvor jeg hadde dem i starten, så må jeg ha gjort noe riktig. For på julaften, bare to år senere, fisket jeg frem en pakke fra under juletreet med påskriften: “Fra: Svigerfar. Til: Svigersønn”.

Inni pakken fant jeg denne:

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Om gaven er ironisk ment eller ikke, sier historien ingenting om. Kopp er kopp 😛

 

 

 

/ God jul! Med vennlig hilsen, Svigerfars drøm

Les også: “Svigermors supertriks”

* Følg Svigerfarhjerte på Facebook *

9 kommentarer
    1. Nå fikk jeg meg en go latter her😂😂😂du får sagt det du og syns jeg ser/hører deg 😂😂😂

    2. He,he…som svigermor til flere, så har jeg møtt en del svigersønner/døtre og det er neimen ikke så lett det heller.. Ikke vet du om de blir værende og når du endelig har blitt godt kjent med de, så kommer det kanskje en ny… 😉 Tror aldri vi har spurt de spørsmåla som svigerfaren din nevnte…kan bli artig å prøve en gang. 😀 Vi vil jo gjerne vite mest mulig om de som skal dele livet med våre håpefulle, men du kan få vite utrolig mye uten å stille spørsmål også..
      Det er bare å invitere de med på hyttetur.. 😉 He,he..

    3. Takk for det! Hele teksten lyder for øvrig “Question everything, worship nothing” 😉
      Husker ikke helt hvor jeg kjøpte den, men bestilte på nett. Tror den må ha gått ut av produksjon, klarer ikke å finne eksakt lik nå :-/ Men den e coool 😉

    4. Hehe, sant det, men fint med et lite avhør i starten, så er man ferdig med det formelle og kan bevege seg videre og heller ta de enkle spørsmålene på hytta, haha! 😀

    5. Hehe, takker for det. Ja, svettet ganske greit da, men har brukt noen år på å ro meg tilbake og tror jeg har klart å karre meg til en god plass i familien her nå 🙂

    6. Hahaha, det er jo helt lilla! 😀
      Tror det kommer i skyggen av bilderamma, du ser samme skyggekant gå oppover skjorten og alt, men det blir ekstra tydelig på øret. Eller… jeg vet ikke. Det ser jo helt sykt ut, hahaha!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg