Svigermors supertriks

Jeg vet at det er vanlig å hate svigermoren sin altså, men i dag kunne jeg seriøst kastet meg om halsen til min svigermor og gitt henne verdens største klem! 🙂

I dag tidlig våknet jeg nemlig opp småsyk, trøtt og uggen i halsen. Jeg slumpet meg ned trappen, usikker på om jeg kom til å overleve dagen, og stabbet tankeløst mot kaffetrakteren som en zombie. Men så, da jeg kom bort til benken, ble jeg møtt av dette:

 

“Peter! Sett i støpsel, trykk på knappen. Det er sånn vi gæmmliser gjør klar (kvelden før). Vipps er kaffen klar “før” du våkner 🙂 Svigermor :-)”

 

 

 

Herregud, Svigermor – så genialt! Dette må hun ha fikset da hun var innom her i går. Og vips, så var denne dagen plutselig ørten hakk bedre.

For å preppe kaffemaskinen kvelden før, er jo noe helt annet enn å rote rundt på morgenkvisten. Famle rundt i blinde etter kaffe, vann og filter, med øya på halv tolv og et hode surret i bomull. Men dette blir det slutt på nå, for nå skal Svigermors Supertriks bli min faste kveldsrutine. Og neste morgen: Inn med støpsel, trykke på knapp, ferdig butikk – sweet baby Jesus!

Som sagt, så vet jeg at det er vanlig å hate svigermoren sin og alt det der altså, men det er bare så fryktelig vanskelig når man har en svigermor som gjør ting som dette 🙂 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

/ Svigermor <3

* Følg Kaffehjerte på Facebook *

30 kommentarer
    1. Da har jeg vært gæmlis leeeenge 🙂 Har kaffetrakter med timer som setter i gang noen minutter før klokka /tlf vekker oss , og vips , når dagens første tissetur er er gjort er kaffen duftende klar . Verdt investeringen <3

    2. Hahaha, genialt! Åååh, tenk å få samlet sammen alles ulike gæmlistriks, da hadde livet brått blitt enkelt da 😀 Mitt eneste gæmlistriks så langt, er å henge dorullen med papiret ut, så man slipper å slå knokene borti veggen hele tiden, haha!

    3. Enda bedre med tidsur så kaffen er ferdig traktet når man går ut av senga. Kan også bruke tidinstiller på kontakten om man ikke har kaffetrakter med den funksjonen 🙂

    4. Sånn gjorde jeg fra starten av når fjaggen og jeg ble samboere, gammel vane fra å jobbe på en plass der det er rutina til kveldsvakta! Han har blitt så godt vandt til det at de gangene jeg ikke er her å gjør det, eller det går i glemmeboka, da minner han meg på det veeeldig diskrét på kvelden.. “Husker du kaffetrakteren i kveld, er du grei?” 😉

    5. Kuli !!!
      Hehe… Synes det er godt at du liker svigermoren din jeg,altfor mange som ikke gjør det 😉

    6. Det var en ide jeg arvet fra muttern for flere år siden. Kjenner det er greiere å stå opp når jeg husker å gjøre det. De gangene jeg har glemt det sutrer jeg meg gjennom tilagingen. Sitt på do og venter, irriterer meg over at jeg ikke husket det. Ja det er genialt.
      Jobber turnus, begynner ofte 06. 45 på jobb. Er sykepleier og må være klar i hodet når jeg ramler inn døra. Havregrøten er målt opp og kan hives inn i mikroen. Matpakke laget.
      Dette gjør dagen lettere.
      Lykke til og god helg!

    7. Og jeg er da ikke enig med din svigermor, for meg et dette ikke genialt i det hele tatt.
      For at kaffen skal bli god skal vanne renne godt og være iskaldt, og ikke stå der for å lunkne over natten.
      Kaffen skal være i tett boks til den skal brukes, og ikke stå i en åpen filterpose time etter time.
      Men for all del, det er opp til hver ennelt om en vil ha god kaffe eller ikke.

    8. Baaaaaaaahhhhhh…. æddabædda…. vannet er jo friskt forett fra springen. Trakten står inne tenn beholder hos meg. Ho.ho
      Smil fra den travle sykepleieren ….

    9. Haha. Det faktum at du tydeligvis trekker ut støpselet hver gang trakteren ikke er i bruk, er mer gæmlis enn gæmlistrikset i seg selv. Ett stykk gsmmel lillebror der altså 😉

    10. Dette Gjør samboeren min hver kveld, for da bruker han mindre tid om morgenen. Da lager han alltid litt ekstra som er til jeg står opp slik at jeg kan ta kaffekoppen med meg ut med en gang☺de dagene han ikke kommer hjem fra jobb før dagen etter er veldig kjedelige, for jeg glemmer alltid å gjøre det selv😁derfor ble jeg veldig glad når jeg fikk kaffemaskin I gave, ikke det samme som traktekaffe men greit som ventekaffi😂😂😂

    11. Tydeligvis vært gæmlis lenge da, for detta gjør jeg hver kveld før jeg hopper til køys :p
      God bedring!

    12. Gjør det samme hver kveld/morgen. Som alenemor sikrer dette kaffeinntaket før 1. Bleiskift 😀 eneste er å overbevise avkommet at kaffe på morran er sann voksengreie. Ikke til små, morgentrøtte plutter

    13. Viss du skal skjemme deg skikkelig ut ein dag; sett kaffitraktaren på nattbordet – så kan du berre rulle over og trykke på knappen.

    14. hmmmmm…. skulle vært en slik greie for de som bruker ferskmalte bønner og koke kaffe, samboern kan ikke fordra traktekaffe, han blir helt rabiat i magan..

    15. Hmmm, ble litt rabiat i magen av kaffe før, men trikset er bare å øke dosen, haha! Vi bruker også bønner for øvrig, men kjører hele bønner på maskin med egen kvern. God stemning når man bare vil ha en enkeltkopp. Ev. funker pulverkaffe også, men da gjerne med en sukett, hihi 🙂

    16. Haha. Her går det i kaffe hele dagen og er ofte en kopp eller to i kjelen igjen på morgenen.. ett minutt og ti sekunder i micron. Done deal. Rekker og tisse til og med. Genialt 😀
      Å nei, er ikke spesiellt kresen! 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg