En uke uten banning – Kommer hodet til å eksplodere?

Så har det altså skjedd. Etter snart 35 år med en munn så grov at den burde hatt 18-årsgrense, har jeg endelig gitt meg selv en skikkelig utfordring: Slutte å banne. Men hvordan i all verden skal jeg klare det?!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

For som jeg skrev i går, innser jeg at det er litt ugreit om barna begynner å adoptere vokabularet til far sin, og derfor har jeg siden i går gitt meg selv utfordringen om å klare å slutte å banne!

Ja, i hvert fall for en periode da. La oss si en uke. Det høres kanskje enkelt ut, men problemet er bare at jeg har prøvd å slutte å banne før, og det ender alltid på samme vis. Selv om jeg klarer å bite i meg banneordene for en stund, så er det ikke som om det går over. Ordene legger seg bare på vent i hjernen. Og for hver gang jeg biter det i meg, blir det mer og mer stappet der inne. Se for deg å dryppe en og en dråpe i en vannballong…

Det kan gå noen timer, kanskje en hel dag, men før eller siden mister jeg en kopp i bakken eller sparker borti et stolbein, og da sprekker ballongen. Og den banneregla som kommer rennende ut da… Gud bedre.

Men vi får se. Så langt har det gått over all forventning og bare én gang har jeg latt gamle uvaner ta overhånd. Det skjedde da vi skulle levere i barnehagen i dag, men aldri kom oss av gårde fordi vi stadig måtte lete frem mer klær som barna skulle ha med. Og da jeg endelig trodde vi var klar, kom Christina løpende med enda mer klær i armene…

– Seriøst?! Er det føkkings mulig å ha med SÅ mye klær hver eneste dag?!

Men til mitt forsvar: Hva skjer med klær i barnehagen for tiden? Jeg skjønner at det er både litt høst og litt vinter oppå hverandre altså, men man kan jo bli helt gal av all kleslogistikken!

Klær til ditt, klær til datt. Varme inneklær, litt tynnere inneklær, lue, sokker, vanter, bukser, genser og gjerne dobbelt av alt. Dress meg hit, dress meg dit, regntøy, støvler, ekstra støvler hvis de andre blir våte, og alt annet man skulle trenge i tilfelle snø, storm, orkan og/eller atomkrig.

Så ja.. dette blir interessant. Men jeg tror det skal gå bra, så lenge jeg ikke sparker borti et stolbein eller at været ikke blir spesielt mer skiftende 😉

For hvis det plutselig blir litt varmere og vi må begynne å pakke sommertøy oppå alt annet, ja da kommer jeg til å måtte sende ut et nabovarsel om å holde seg for ørene 😉

 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

/ 1 day and counting 😉

Les også: “Små barn og grove gloser”

* Følg Bannehjerte på Facebook *

 

20 kommentarer
    1. Her i huset har jeg sagt at det er 18-års grense på banning jeg. Og 6 åringen har då langt tatt det for god fisk😊 Han får lov å si fytti katta/grisen om han skulle bli frustrert. Jeg er nemlig helt fæl på den banningen selv, så klart tar jeg meg i det IG banner mindre. Men noen ganger glipper det, og da er 18 års grensen grei å lene seg på🙈 #ikkeakkuratmumoftheyear!

    2. Her er der bot for banning. 50 om pappaen gjør det og 100 om jeg gjør det siden jeg er kjapp på stygge ord. Jeg har ikke sprukket enda heldigvis, jeg ligger an til å bli meget fattig om så skjer. Et tips er kjøretur alene, da kan du få blåst ut litt 🙂

    3. Hei<3 Eg skal springe misjonsløp for inntekt for Etiopia. Så eg lurte på om dere ville sponse meg? Pengane går til blant anna utdanning for jenter og utvikling av helse. Dere kan sjå videoen som er laga til misjonsløpet https://youtu.be/ZcWr4JF3t1c der får dere nokk svar på det meste! Om dere vil sponse meg, kan dere gjere det på denne linken her http://sygna.xn--misjonslp-s8a.no/sponsor/SY106 dere kan velge om dere vil sponse meg med fast beløp, eller med rundebeløp der eg får pengar etter kor mange runder eg spring. Eg skal springe i 90 minutt på ein bane på 350 meter. Håper dere vil sponse meg! På forhånd takk! 🙂
      mvh Veronica Slagstad

    4. Swearjar/bannekrukke. Måtte ta i bruk det når stedatteren kom hjem å bannet konstant, ikke det at jeg er noe bedre. Men velg en sum slik at det svir sånn passe masse. For tenåringen valgte vi 5kr for moderate banneord,10kr for de drøyeste og 20 kr om det ble sagt i affekt mot en av oss voksne 😉 etter et par helger her var det tid for oppsummering av hvem som hadde bannet minst. For premien var nemlig : den som banner minst får innholdet i glasset 😉

    5. Joda, men kroppen min blir liksom ikke ferdig med det hvis jeg mister stekepannen i gulvet og må brøle ut “Faaaabian Stang!!”. Men.. det funker til en viss grad, skal gi det en ukes tid 😉

    6. Hva med å bytte ut banneordene med ord som egentlig ikke betyr noe?? Som for eksempel: Frick! Frick ble brukt mye og brukes fremdeles da bestevenninnen min sin gutt var liten.

    7. Jo eldre barna blir, jo mer tar de etter oss, på alle måter. Barna gjør ikke som vi sier, men de gjør som vi gjør. Jeg har begrenset banning til hællskottes, siden sønnen min gjerne gjentar det jeg sier, da han har autisme. Så vi må bare passe på. Han synes det ordet er kjempemorsomt, særlig når jeg bare sier SKOTTES! 😂👍

    8. Ikke enkelt det der. Banneord har en tendens til å komme automatisk🙊
      Spesielt når ting ikke går etter planen, mister noe eller slår seg 🙈
      Lykke til 👍😊 har selv prøvd å si fargeblyanter 😀
      Funker av og til å si fargeblyanter

    9. Her har mini på 16 mnd gått rundt og sagt herregud i er par mnd… kunne vært verre, men her er det bare å passe munnen😂

    10. Hei!
      Jeg trudde ikke jeg var så fæl til å banne, men så skulle jeg passe de yngste fetterne(4-6år) mine et døgn.. Haha,den setningen de sa mest det døgnet: Du banna jo.. Du banna igjen.. Vinner ikke årets kusine iaf.. Tatoveringer, banner og trives best med lek hvor man kan sitte i ro😂
      Når du går tur med hunden eller er ute på løpetur så ta å bann som bare f mot trærne.. Verken trærne el bikkja kan sladre^^ Og tips til et ordbytte.. Fy fa** kan enkelt erstattes med fy fafo..

    11. Vi har vært så utrolig heldige! Både jeg og samboer banner fryktelig mye, så vi ga jentungen ordet fyttikatta. Hu er nå seks år, og banner fortsatt ikke:)! Var en liten periode hvor hun overdrev bruken av fyttikatta, men har gitt seg. Hun blir faktisk lettere fornærmet om vi sier fyttikatta, for det er hennes ord🙈

    12. Hahaha! Hater når andre folk påpeker ens egne små glipper 😉
      Og kjempetips om banning alene. Skal ut på tur med Teo snart, da skal trærne få høre det!

    13. Haha, fargeblyanter? Skal prøve, men klarer liksom ikke å stoppe før Faaaaa, og må ta det derfra. Derfor går det ofte hardt utover Faaabian Stang 😉

    14. Sønnen min på 15 er tydeligvis ditt motsvar: han fortalte meg i dag at klassekameratene hans hadde lovet han 20 euro hvis han bannet… De har nemlig aldri hørt han banne- å kommer nok ikke til å gjøre det heller 🙂

    15. Dæsken, det var gutten sin det. Har rent gitt opp det greiene der jeg. Lar jeg konsentrasjonen glippe bare et lite sekund, så lirer jeg av meg de verste ting 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg