Stressball og geipefjes

– Vi skal i hvert fall ha sushi og pizza!

Vi rekker ikke engang å sette oss i bilen, før 4-åringen begynner med krav og forslag om hva vi kunne kjøpe til lillesøsters 2-årsdag i morgen. Men… sushi?

Ja vel, så har jeg skrevet på bloggen at han skal få kjøpe hva som helst, men jeg kan liksom ikke se for meg at romtemperert sushi står øverst på ønskelista til lillesnuppa. Så vi blir enige om å ta sushi til middag i dag og pizza i morgen.

Etter hvert som vi nærmer oss sentrum, trenger vi en slags grovplan. Jeg spør til det lille bustehodet i baksetet:

– Har du tenkt på noe du ønsker å kjøpe enda eller?

– Jepp!

– Åh? Så bra! Hva da?

– Sparkesykkel!

Og det er et strålende forslag! Ikke bare fordi vi enda ikke har kjøpt egen sparkesykkel til lillesnupp, men også sparkesykkelen hans har blitt ødelagt og vi trenger en ny. To fluer i en smekk, smart han der.

Men så er det også midten av oktober og i den første sportsbutikken vi besøker, har ski for lengst tatt over for sykkel. Men på vei ut døra får plutten øye på en myk, grønn og klissete ball som fanger hans oppmerksomhet. En stressball for idrettsutøvere.. Jepp, en sånn må vi visst ha. To! En til hver 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Så krutter vi videre og svinger innom en sykkelbutikk. Kanskje de har sparkesykler? Nix. Men de har noe enda bedre: Balansesykkel! For til nå har det bare gått i støttehjul og sparkesykler, og når plutten setter seg på sykkelen ser jeg at han har balanse som en full sjømann i motvind.

Men etter bare en liten testtur ser jeg hvordan ferdighetene skyter til værs og jeg innser at tiden er moden for at han blir stødig som banken og tar opp lillesøster som læregutt på balansesykkel. Dessuten er de på tilbud. Ka-ching!

 

They see me rollin´

 

Vi ser oss egentlig fornøyd, men ikke før en liten svipptur innom lekebutikken. Der finner vi en kurv og går bananas i “nipsehylla”. Det ender med en hel gjeng ulike rariteter og gjerne dobbelt opp av det meste.

Myke klemmedyr, plastfrukt til lekekjøkkenet, såpebobler, diamantsmykker med navn og litt annet fjas.

 

Anyone for sjøpølse?

 

Bling bling!

 

Og etter en lang diskusjon om hvorfor vi ikke kan kjøpe klinkekuler til en 2-åring blir vi enige om å raske med oss en smileyleke med geipetunge og si oss fornøyd. Oppdrag utført!

Etterpå ble det sushi som avtalt 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Så i morgen er det ett stykk nybakt 2-åring som best bør smile som en sol, hvis ikke kommer jeg til å kapre den nyinnkjøpte balansesykkelen og rulle meg en lang tur 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

/ Hipp hipp!

* Følg Balansehjerte på Facebook *

2 kommentarer
    1. Balansesykkele er topp! Min gut på 3 år begynte sommeren når han var 1,5 å sykle på balansesykkel, og 3 år og 3 måneder sykler han åå tohjulsykkel!!:) aldri støttehjul og holdt han kum nokre meter!! Så tommelen opp for balansesykkel!!:)

    2. Har hørt mye fint om de balansesyklene, så det var nok en god ide! Og så flink bror til å ha gaveideer!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg