Mitt lille bøllefrø

Tenk det – på søndag blir lilletuppa 2 år. 2 år! Det høres kanskje lite ut, for hvis man snakker om et byggeprosjekt er ikke to år stort, men når man snakker om 2-årsdagen er to år hele livet. Det er så rart å tenke på, det.

Jeg husker fortsatt veldig godt den gangen Christina og jeg satt i bilen og pratet, noen få uker før termin. Magen hennes sto som en spinnaker og blokkerte sikten. Jeg husker nøyaktig hvor vi var, da tanken slo meg om at enda hadde vi faktisk ikke møtt det som ville bli en av de aller viktigste personene i livet vårt for alltid.

For det glemmer man jo å tenke på mens man går gravid. Eller glemmer… Man har selvfølgelig ikke forutsetninger for å se for seg noe sånt. At den lille kulen som ligger og dytter mot navlen fra innsiden, skal bli en av de aller viktigste personene i livet.

Ikke alle man har kjent og møtt tidligere, ikke venner gjennom flere tiår, ikke kolleger eller sjefen, ikke Barack Obama eller Gro Harlem Brundtland, men den ufødte kladden som får deg til å måtte tisse hele tiden. Er det ikke rart? Tenk hvilket ansvar å tilskrives allerede før man er født!

Og slik ting går, selv om jeg for to år siden ikke kunne se for meg hvordan livet ville bli med henne, kan jeg nå ikke se for meg hvordan livet ville vært uten. Lille, bestemte bøllefrø. Mitt lille bøllefrø. Og på søndag blir hun 2 år. Kanskje ikke så mye for et byggeprosjekt, men mye når det er et helt liv.

I den anledning må jeg bare dele dette herlige bildet av den lille tutta. Rotete og ikke spesielt bra sånn “fototeknisk”, men absolutt et av mine favorittbilder. Det er noe med den lille jenta og de altfor lange sokkene som gjør kål på hjertet mitt hver eneste gang jeg ser det 😀

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

/ Hipp hipp, nå skal det bakes 🙂

* Følg Bøllefrøhjerte på Facebook *

13 kommentarer
    1. Åh, jeg har aldri vært spesielt blauthjerta, men med et bøllefrø som nettopp fylte 5, og et som snart bikker 2.5, så står jeg nå å slipper på kjøkkenet. For du har jo helt rett, at de er de absolutt viktigste i livet, de som ikke fantes for bare noen små år siden.
      Takk for at du setter ord på livets under på en sånn måte 😢❤

    2. Vakkert lite bøllefrø du har 🙂 Min minste ble akkurat 6 år, og det var hardt for mammahjerte det, for nå har jeg kun skolebarn, og ingen barnehagebarn lenger! Eldstemann er konfirmant til våren, det er helt sprøtt å tenke på!

    3. Tusen takk 😊
      Det her er en del av livet, som ikke
      er så lett å huske bestandig.
      Særlig når han på 10, gjør alt han
      kan får å få han på 13 til å eksplodere.
      Å FÅR DET SÅ ETTERTRYKKELIG TIL.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg