Tenk at det var her alt startet

Tenk at det var her det skjedde. Akkurat her for snart seks år siden. Denne fotgjengerovergangen, dette krysset og det herlige smilet ditt som lyste opp hele byen.

Du med din lille kropp og altfor store sekk. Jeg med min store kropp og lille forstand for at noe stort var på gang. For der sto du og jeg skjønte det med en gang. Trengte ikke si hei engang, kunne egentlig bare ta deg med hjem og gi deg plass på badet, for det ville bli oss to uansett.

Det er rart med sånne øyeblikk når man bare vet. Det skjer ikke så ofte, men når det skjer tar magen aldri feil. Den vet. Om det så er bare sekundet før hodet, du vet det når du kjenner det i magen. Som sommerfugler. Den følelsen som sier at her er det noe bra på gang. Noe er riktig, en brikke har falt på plass.

Og da, mer enn noensinne, kjente jeg det.

Jeg vet ikke, det var bare noe ved deg. Hvordan den gigantiske sekken var så altfor stor for en liten kropp som din. Hvordan det var å møte deg for aller første gang og føle at jeg kom hjem. Og hvordan den bitende vinterkulden plutselig ble som dugg for solen ved synet av ditt smil. Det skal ikke så mye mer til enn det, før man vet. Og jeg visste. Og nå er vi her.

/ Et hus fullt av leker og kuponger på yoghurt <3

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Les mer om første gangen vi møttes:
– Kjærlighet på et busstopp, Christinas versjon
– Kjærlighet på et busstopp, min versjon

* Følg Christinahjerte på Facebook *

15 kommentarer
    1. Fy søren, så flaks at dere traff hverandre altså! Gratulerer med snart seks år sammen, og takk for humoren dere begge sprer utover det ganske land 🙂
      Og vet du, av den lille kjærlighetserklæringen din ble jeg inspirert til å mimre tilbake og se på bilder fra da jeg og samboeren min traff hverandre for 13 år siden.. Jeg er så glad for at skjebnen førte oss sammen (og jeg er ikke så rent lite glad for at stilen har endret seg i løpet av åra #fancybilder).
      Lykke til videre til deg og madammen 🙂

    2. Noko så vakkert beskrevet <3 Håper eg er like heldig ein vakker dag 😉 lenge leve kjærleiken! Dåke er så vakre sammen!

    3. Så ufattelig heldig Cristina er som har en som viser at han elsker henne så høyt😉 Har samboer og barn jeg og,og er heldig om han husker å si gratulerer med dagen til meg🙄

    4. Så utrolig skjønt <3 <3 Er så innlysende at dere to er laget av varig materiale og det er vakkert å se:D

    5. Hah, der er jeg skyldig også. Men husk at vi menn har veldig forskjellige måter å uttrykke kjærlighet på. Noen skriver på en blogg, andre er tilstede for barna og uttrykker kjærligheten på en annen måte, kanskje mer subtil, men han elsker deg nok ikke noe mindre av den grunn 🙂

      (Kjente plutselig på forventningpresset her, og en SÅ bra fyr er jeg ikke, hihi)
      /high5

    6. Kjærlighet ved første blikk vet jeg hva er. Jeg ble rammet av det <3 I morgen har vi offisielt 25 års jubileum (uoffisielt kan man legge på noen år til)!! Konfirmasjonsdagen ble ekstra spesiell siden han dukket opp i kirken. Han er mitt liv og jeg elsker han høyt (bare noen ganger litt mindre)!

    7. Haha, trodde det sto “Jeg ble rammet av det i morges”. Det hadde vært vilt 😀
      Men gratulerer med 25(+/-)-årsdag! Det er litt av en bragd 🙁
      / Heia kjærligheten

    8. 6 år her også, og 5 år som gift 😛 Glemmer heller ikke før første date; jeg som spydde i veikanten på vei dit. Jeg som frika helt ut da han kysset meg på slutten av den og ble så stressa at leppene ble to tynne harde streker i bollefjeset. Som grein som et uvær hele natta etterpå fordi jeg var sikker på at nå, NÅ, hadde jeg gitt mitt verste kyss ever. Herregud.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg