Når kofferten smelter inn i omgivelsene

Du tror kanskje at jeg tuller, men bare la meg snakke ferdig: Ting som ikke blir ryddet bort, vil før eller senere smelte inn i omgivelsene. Det er sant, jeg har sett det skje en million ganger.

Kofferten som før var en stor og brysom klump midt på gulvet, vil i løpet av få dager bli en naturlig del av gangen. Hjernen min aksepterer bare at sånn har det blitt, og så går livet videre. Ikke lenger rot, ikke lenger problem. Bare litt mindre gulv å gå på.

Du tror kanskje at jeg tuller, men for meg så er det faktisk sånn. Christina kommer aldri til å forstå, kanskje ikke du heller, så la meg heller vise deg.

Her ser du kofferten slik den ligger nå:

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Men så går det litt tid så glir den sakte men sikkert over til å bli dette:

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Og så, noen dager senere, har det som før var en brysom og irriterende klump midt på gulvet, blitt til dette:

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Og når kofferten først har blitt til en forhøyning i gulvet, ja så aksepterer hjernen min det og beveger seg videre. Ikke noe rot, ikke noe problem.

Det samme gjelder for alt annet også, enten det er en stabel med klær i trappa eller den røde lille plastdingsen som ligger på den hvite stolen i hjørnet. Nå som den har ligger der en stund, har det som før var “den hvite stolen med rot på” på magisk vis blitt til “den hvite stolen med røde detaljer”. Ikke lenger rot, ikke lenger problem.  Kanskje litt irriterende at man ikke lenger kan sitte i den, men sånn er det bare. Intet system er perfekt.

Dette systemet har fungert helt utmerket for meg i alle år, men noe litt annet blir det når man plutselig har samboer og barn, for jeg innser jo at dette helt sikkert må være ekstremt irriterende å leve med.

Så i dag har jeg tenkt til å ta affære. Kofferten skal vekk, klærne skal i skapet og kanskje jeg til og med skal kline til med en liten gulvvask. For til vanlig pleier Christina å mase om slike ting helt til jeg fikser det, men de siste par dagene har hun ikke nevnt kofferten med et ord, og det kan bare bety at det er stille før stormen. Så nå brenner det på dassen for å få fikset dette så snart som mulig, hvis ikke kommer dette:

 

 

Til å bli til dette:

 

 

/ Takk for nå, kjære koffert

* Følg Sofahjerte på Facebook *

18 kommentarer
    1. Det her kan jeg godt kjenne meg igjen i :p Sånn er det blitt her og, spesiellt i gangen og på badet.. Inne på badet henger det alt fra utetøy til poser med vitaminer i 😉 de blir hengende (siden jeg er så dårlig på å ta vitaminer…) og utetøyet som henger der er sikkert allerede for smått :p På soverommet står det esker med ting jeg aldri får pakket ut. Og hvis noen spør hvorfor det står så mange ting i gangen, så sier jeg bare at jeg holder på å “rydde ut noen ting jeg hadde stående i boden :p hehe. Fort gjort at ting vare blender inn 🙂

    2. He he akkurat sånn er det her også. Altså ikke meg, men med gubbelure. Han legger ting overalt han også og glemmer det etter en stund. Så irriterer det meg en ukes tid. Da eksploderer jeg eller rydder det vekk selv – avhengig av humøret. Nå forstår jeg hvorfor det skjer. Han gjør det altså ikke med vilje…..han er bare sånn. 😊

    3. Ha, ha…. Kjenner meg sååå igjen. Mannen pakker ut så fort vi kommer inn døra, mens min bag eller koffert kan ligge i stua eller mellomgangen i 2 uker omså : )Det skal også sies at jeg er den siste som pakker når vi skal avgårde noen steder, helst 5 minutt etter at vi skulle ha dratt, så jeg har måttet tatt egen bil og kjørt etter mannen noen ganger for han venter ikke 😉

    4. Har ventet ca 1 uke på teppet vi pleier å ha under stuebordet. Jeg klarer ikke riste det selv.. venter i spenning på tidsbruken på å riste teppet og bære det 3 meter og legge det under bordet.
      Kanskje jeg bare skal vente å se… ikke si noe og holde verden oppdatert… tenker nærmere jul 😂

    5. Det gjelder å ha en unnskyldning. Min er at katten er gammel og knirker i leddene – det er vanskelig for henne å hoppe helt opp og ned fra sengen, derfor bruker hun kofferten som trapp (den delen er sann). Dessuten er det veldig greit å ha en ekstra ting å sette andre ting på, slik som alt innholdet i en handlepose når pus tisset på gulvet og posene måtte ut i søpla og jeg ikke fant plasser til alt innholdet (også sant, men ikke like overbevisende argument).

    6. Hahahaha – her i huset er det jeg som blir husblind. Kom hjem fra husmorferie for litt over en uke side, og i går hadde husfar faktisk pakket ut kofferten som sto oppslått i en ikke altfor stor gang. Flink husfar. Subtil hevn når alt var lagt på sengen min fullt av sand og drit.
      Nå får vi se hvor lang tid sammenslått koffert står i stuen på vei til loftet…

    7. Mannen er akkurat lik😉 Da han sist sommer var på jobbreise ble bagen liggende i lang tid etterpå, og fordi jeg ikke gadd å mase mer tok jeg likesågodt og la hele bagen, med innhold, inn i mannens klesskap. Der ble den liggende i nærmere et år, helt til jeg trengte plassen til noe annet og ryddet den bort😅

    8. Haha så utrolig komisk å følge deg og din fru på snapp. Når hun viser på snapp at du bare har flyttet kofferten over på det andre rommet. Så hvor er kofferten nå? På gulvet i gangen eller ryddet vekk? Veldig herlig blogger og snapper dere har! 🙂

    9. Ja, det er en klassisk episode av “Alle elsker Raymond” som handler om denne, veldig vanlige, men absolutt irriterende problemstillingen. jeg innrømmer det: Det er oftest mine kofferter som blir stående. Men det er fordi jeg reiser mer!!! Har vi BEGGE vært på tur (rettere alle fire. men regner ikke med at småtteriet rydder etter seg) så er det like fullt jeg som blir nødt til å rydde opp i elendigheten. OG hvis han har vært på tur alene er det også min jobb å rydde. Tydeligvis. Kanskje jeg skal kjøpe en godt moden ost til neste gang?

    10. Kjenner godt til kofferten i gangen etter en ferietur, ja! 🙂 Av og til er jeg flink og pakker ut med en gang. Hvis ikke så skjer, kan det like godt ta to uker. Ikke rart når kofferten har blitt usynlig! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg