Jetlag i pysjen

Er dette jorden? Hvor er jeg? Hva er jeg? Ligger jeg kanskje fortsatt og sover i Spania og alt dette bare føles virkelig? Gårsdagen må jo være et produkt av mine fantasier, for flyturen hjem fra Spania gikk rett og slett som en drøm!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Der turen nedover føltes som en evighet på boks, føltes gårsdagen som et knips av et vindkast. Men det startet ikke fullt så bra, da vi satt og koste oss med en is på flyplassen og plutselig innså at vi hadde blingset på klokka og at det var 2 minutter igjen til gaten stengte! Enda var vi eeevigheter unna gaten, så da gikk far i supermannmodus, plukket opp begge barna og løp. Langt.

Da vi endelig kom frem, innså jeg hvorfor man helst ikke skal bære tungt og løpe i nærmere 30 grader i olabukse. Å du hellige vannkran! Jeg svettet altså så voldsomt at jeg vurderte å bare hive klærne og heller sjekke inn som naturist.

Men alt etter det, gikk altfor bra til at det skal være mulig. Hele flyturen oppførte barna seg som veldresserte aper i verdensklasse, og da vi kom frem ble vi møtt av en smilende svigermor som hadde med både mat, drikke og jakker til barna. Hjemme ventet svigerfar med overraskelser på lager, for svigers og olde-svigers har hatt dugnad i huset mens vi har vært borte og gjort unna mange småjobber som har ligget på vent. Hallelujah!

 

Den følelsen når man ser norsk jord igjen <3

 

Da barna endelig kom seg til sengs, fyrte vi i peisen, tok oss en skive med brunost og sank sammen i sofakroken. Og da jeg senere var ute med kveldstur med Teo og kjente det kalde draget i luften og lukten av peiskos, merket jeg hvor deilig det er å komme hjem til gode gamle Norge igjen.

Men gårsdagen var lang, koffertene ligger fortsatt strødd og ingen kom seg i seng før lenge etter leggetid, så i dag kjører vi det helt piano i pysjen alle mann. Bare hjemmekos uten noe vi skal rekke. Lage litt muffinsbutikk, smake på litt reisegodteri, supe på en kaffe og fyre litt i peisen.

Og så sant dette da altså ikke er en meget behagelig drøm, skal jeg lage en liste og poste et innlegg i kveld med våre beste tips for en behagelig flyreise med barn. For en flyreise lik den vi hadde i går, unner jeg absolutt alle småbarnsforeldre (og med-passasjerer) 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Stay Cool 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Muffinsbutikken snart klar for business 🙂

 

/ Hei og hå – den brunosten var rå 🙂

* Følg Norgehjerte på Facebook *

8 kommentarer
    1. Ikke post de tipsene alt for sent da, vi har på vekkerklokka 03.30 for å rekke flyet til syden imårra tiiidlig, og har med oss en toåring som hater å sitte stille 😨😁

    2. Kjenner igjen den. Sist vi var på Malaga flyplass blingset vi og på tiden. Kom løpende i hurten og styrten, mens de holdt på å rope oss opp. Skjønner ikke koffor de må legge gaten så himla langt vekke. Bonus ble at vi fikk eget sette til guttungen selv om vi ikke hadde bestilt. Ble ganske behagelig derfra

    3. Iiiik, må utsette tipsene til i morgen. Ble så mange av dem! Men et av de viktigste: Ta med nok godteri 😉 Fin måte å kjøpe seg mye tid og holde stemningen oppe. Og sørg for å fullt batteri på telefoner og nettbrett hvis dere bruker sånt 😉

      Men da får dere i hvert fall glede av tipsene på hjemreisen da, hehe.
      Og du: GOD TUR!!!!! 😀

    4. Ååå så digg! Så det var mange ledige seter hjemover på vårt fly også. Virket rimelig fristende å si til Christina at jeg bare skulle en tur på do, for deretter å kapre en treseter og bare dytte i to ørepropper 😀

    5. Vi fløy fra Malaga i går. Også en super flytur. Begge unga (Egil 1,1/2 og Henriette 4 år) sovna på gulvet.Da var det bare å krype sammen å duppe litt i sete selv. Dagen det var greit å sove så lenge dem ville midt på dagen. Supert å ha med puter hjemmefra!Da begge omsider våknet var det ipad og pottis på den største og den minste fikk kjøre med nye biler i midtgangen.Tips fra meg er kjøp noen nye leker eller aktivitetsbøker . Og snack, for store og små. Og behold roen! ( lett å si men) Ungene merker det lett når vi blir stressa. Folk må tåle litt lyd! Om det er bakemester harepus som synges eller en tass som ikke vil ha på belte.

    6. Hah, da fløy dere bare rett bak oss da jo 🙂
      På vei nedover sov faktisk 4-åringen såpass lenge at jeg rakk å lese flere sider i boka mi. Det må jo være en slags rekord 😀
      Og ja “Behold roen” er et kjempetips 🙂

    7. Haha! Jeg må le!! Dere kom heseblesende og svettende rett bak oss! Itillegg måtte vi pakke sammen en vogn i en prampack før vi gikk inn i flyet… og kjæresten min har en termostatfeil i kroppen… så han svetter jo som en gris. Så dere var like svette og stresset begge to! 🙊🙈 Én ting som er sikkert, er at neste gang vi skal fly, så blir d uten guttene! 🙊🙈

    8. Haha! Ja dæven steike, jeg ble så svett at Christina nærmest tvang meg til å bruke en av barnas våtservietter i ansiktet, haha! Men jeg nektet sevlfølgelig, lukta på de klutene assosierer jeg bare med én ting, og jeg ønsker ikke å lukte som bleieskift, haha!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg