Jakte rygger med fattern

– “DER! Endelig en rygg!”, roper jeg over styret.

Begge girer om. Senker hodet ned mellom skuldrene, biter tenna sammen, legger oss tett på hjul og tråkker på. Umiddelbart kommer smaken av melkesyre i låra og pusten går som et lokomotiv. Svetten pipler og jeg innser at jeg gjerne skulle hatt mer saft å gå på, men det får holde. Jakten er i gang.

For hvert eneste tråkk, tar vi et jafs av forspranget. Nærmere og nærmere, helt til vi endelig legger oss en meter til siden og suser ifra. Et lite vink og takk skarru ha. Så gliser vi fornøyd for oss selv og begynner å lete etter nye rygger i horisonten.

Nå skal ikke jeg skryte på meg at jeg er noen stor syklist, men når vi er her nede skjønner jeg hvorfor blir bitt av basillen. Det er noe ved å hive seg på sykkelen, spenne skoa i pedalen og suse av gårde med vind i fleisen som tilfredsstiller apen i oss.

Best av alt er det selvfølgelig å jakte på rygger. Brenne krutt i begge ender for å ta igjen og fise ifra, i klassisk mannemaner. For det er jakt det og, og all jakt tilfredsstiller den primitive urmannen i oss. Restene av apekatt som liker de enkle gleder, slik som å fange fisk, bryte håndbak, løfte tyngst og parkere folk i sykkelsporet 😉

Og ikke bare det, men det er jo også en velkjent sak at er man først på ferie, så går jo gjerne kaloriinntaket opp et par hakk, og med tanke på all kokos-isen jeg har spist her nede, passer det fint å hive på seg hjelm og sko og briller og bli med fattern ut og jakte på rygger 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Gutane klare for jakt 🙂

 

Fattern i kjent stil 🙂

 

Og husk: Ække tøft å værra død. Bruk. Hjelm.

 

/ Bruk nøtta, på med bøtta 😉

* Følg Sykkelhjerte på Facebook *

2 kommentarer
    1. Dette var nærmest irriterende lesning, haha… satt med pulsen på 180 og ventet i spenning for å få vite hva en “rygg” er?! En rygg som i en rygg på et menneske, en plass hvor dere kan rygge dere inn, eller ja. Hva i all verden er det slags rygg?? XD Haha mulig bare jeg som er treig men ja, give me the answear please, sånn at jeg kan få normal puls igjen.
      Fortsatt god ferie, hilsen fast leser 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg