Endelig muffins og gode tomater

Med fare for å fornærme hele den norske tomatindustrien: Det er noe med spansk sol 😉

Jeg vet ikke hvorfor, men en av de tingene jeg alltid gleder meg til når jeg skal på ferie til varmere strøk, er å sette tenna i en kortreist tomat. Født og oppvokst i stekende sol, klasket på en skive loff, dandert med et pepperdryss og rett i fleisen. Fantastisk 🙂

Så ja, endelig er vi tilbake der tomatene danser i munnene og barna får muffins til frokost. For vi rakk ikke engang å stå opp før plutten hadde tatt på seg skoene og var klar for en tur til bakeren nedi gata som selger bittesmå muffins. Av alle de tingene han husker fra sist ferie, tror jeg kanskje det er det sterkeste minnet. Rart det der 😉

Kan for øvrig melde om at flyturen i går gikk veldig mye bedre enn forventet. Takket være en god strategisk plan om å kjedefôre barna med mat og snop, klarte vi å få tiden til å gå, til tross for at lillesnuppa ikke sov et sekund!

På sånne turer gjør man liksom alt man kan for å kjøpe seg tid, og på et tidspunkt ga Christina en fruktstang til lillesnuppa uten å ta av papiret, bare for å kjøpe seg et ekstra halvminutt  🙂 Småbarnsforeldre vil forstå 😉

Pluttelutten tok seg faktisk en times cowboystrekk underveis, men lillesnuppa stemplet ikke ut før vi brummet av gårde langs motorveien, sånn 01-ish på natten. Trøtt som en rumpepinne, men for sta til å sovne.

Så i dag går tiden i sakte tempo og ingenting stort er på tapetet. Bare komme seg på plass, sove litt mellom slagene og spise muffins når man kan 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Mister sjokolademelk og frøken sovesveis 🙂

 

P.S. Hvis du har litt dårlig plass i håndbagasjen, ikke kjøp den tykkeste boka i bokhandelen på flyplassen 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

/ Hasta luego!

* Følg Tomathjerte på Facebook *

22 kommentarer
    1. Kooz dere masse nede i varmen ☉☉☉☉☺ med litt tommatspining innimellom hahaha 😂😂 Men jeg er helt enig de smaker best i varmere strøk. Altså tomatene 🍅🍅 Ha en solrik fin ferie videre😉😊😊

    2. Ja nei vettu, det kommer vi nok aldri til å få svar på. Et uttrykk jeg har rappet fra svigermor, men viser seg at det bare er noe hun har funnet på, haha! Men nå klarer jeg ikke slutte å bruke det x-)

    3. Åh, ett av mine aller sterkeste ferieminner fra alle sommerferieukene på Lanzarote er bittesmå (eller i hvert fall ganske så små) sitronmuffins fra Eurosparbutikken på hjørnet!
      /highfive til MuffinsPluttis

    4. Hihi, jeg har også gode minner om kjeks og godteri fra da jeg var yngre. Enda digger jeg og gå rundt i butikker i utlandet og finne meg nytt snop jeg ikke har smakt før, så jeg kjenner følelsen godt ja 😀
      /high5

    5. Problemet med boken er at den er så spennende at det kan være litt vanskelig å legge fra seg innimellom…. Enjoy!

    6. Skulle inn her og kommentere men så noen hadde vert meg i forkjøpet 😉
      Men ja tomatene fra Finnøy er virkelig i en klasse for seg selv. En liten øy med ca 1500 innbyggere og mangeeee tomater. Her gomler vi tomater fra morgen til kveld! Namnam!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg