Adios muchachos!

Hei på deg og hipp hurra, finn frem snorkelen så suser vi i da´ 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Klassisk øyeblikk: Turist møter hundebæsj 🙂 (2015)

 

For i dag fiser vi på oss stråhatten og suser mot varmere strøk, der vi om få timer kan lire av oss setninger som: Una cerveza, por favor, mi bonito mono! (en øl, vær så snill, min vakre ape).

Som du sikkert forstår så stiller jeg godt forberedt i år, da jeg har brukt det siste halvåret på å lære meg noen av de viktigste frasene man må ha med seg på en ferie til Spania. Enda er jeg helt i startgropa, for med barn og alt går det ganske sakte i svingene med å lære seg et kliss nytt språk. Men med flittig bruk av en språklærings-app og podcast, har jeg da i hvert fall lært meg litt av det grunnleggende og satser på å briljere stort med mine nye fraser.

Så derfor, her er et lite knippe setninger som er blant de første man lærer og dermed også må anses å være blant de viktigste, i hvert fall i følge min språklæringsapp.. 😉

 

“Hvor mange elefanter spiser ris?”

 

“Du er en skilpadde”

 

“Jeg vil ha en stor elefant!”

 

Kjenner jeg blir nødt til å stille spørsmålstegn ved viktigheten på et par av disse setningene… Ikke bare fordi det virker usannsynlig at man kommer i snakk med skilpadder eller at man plutselig skulle føle et ettertrykkelig ønske om å kjøpe seg en stor elefant (og spiser den ris?), men hva i all verden skulle jeg fulgt opp med hvis noen faktisk gir meg et vettugt svar på denne setningen:

 

“I det landet er det ingen ytringsfrihet”

 

Og jeg bare:

– “Øøøøh… Una cerveza, por favor?”

Kommer selvfølgelig til å holde dere løpende oppdatert på flauser og skandaler underveis, men først venter en lang flytur som jeg ganske ærlig må innrømme at jeg ikke ser frem til. For når flyet reiser midt i barnas leggetid, er det så absolutt muligheter for full klikk og et øredøvende haraball i 4-5 timer. Og det… ja. Vanskelig å glede seg til noe sånt 😉

 

Excited family with arms up traveling by airplane

“Nå gleder vi oss til flyturen”, sa ingen småbarnsfamilie noensinne.

 

/ Usted es un cerdo grande, pero te quiero!

(* du er en stor gris, men jeg er glad i deg)

* Følg reisen på Facebook *

9 kommentarer
    1. Yasmin: ser ut som det er duolingo som er brukt! 😊
      Hvor i spania er dere? Reiser selv til spania på onsdag!

    2. Haha jeg ler så jeg gråter og vekker barna under leggingen her. For noen fantastiske setninger, og ikke minst conversations starters, du har med deg i bagasjen😂

    3. ler så jeg griner! du er utrolig til å sette riktige ord på det vi alle tenker! de setningene var bare hysteriske 😀 leser ofte bloggen din når jeg sliter med å sovne (av en eller annen merkelig grunn), og ler alltid av din fantastiske formidlingsmåte. har også stemt på deg som årets blogger, da du absolutt fortjener det! *high five*

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg